Uventet graviditet - hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg har været i næsten nøjagtigt samme situation, hvor økonomien og det praktiske virkede uoverskueligt - samtidig med, at der kun ville blive 14 mdr. mellem nr. to og tre. Jeg vender tilbage senere med uddybning, men vil blot fortælle, at alt løste sig, og at vi for intet kunne have undværet den lille, uventede lillebror. 

Det må du meget gerne. Dejligt du vil dele 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg har lige lavet en positiv graviditetstest. Jeg har haft symptomer på graviditet de sidste dage og var ikke i tvivl. Vi har i forvejen to børn. Den yngste vil være 19 måneder når baby kommer til verden. Den ældste er 8 år. 

Min kæreste er ikke hjemme og jeg vil ikke fortælle ham det over mobilen. Vi har snakket om et barn mere, men ville først tage endelig stilling til det når vi havde fået købt hus. Vi bor lige nu i en for lille lejlighed og er ikke økonomisk klar til at købe hus. Vi sparer stadig op. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke. Jeg er nærmest lige kommet tilbage efter barsel. Jeg kan ikke helt overskue alle de tanker der farer rundt i hovedet på mig. Jeg synes, at vores yngste er for lille til at blive storesøster og så er der alt det praktiske. 

Er der nogen der har erfaringer med at få børn så tæt? Gode råd eller andet til en fortvivlet mor. 

Tillykke først og fremmest. Synes det er skønt at have tætte børn, fik dem dog på en gang da jeg fik tvillinger, det er hårdt men det er så skønt at de kan lege sammen. Du kan jo nøjes med at tage 7-8mdr barsel med baby denne gang og bruge resten senere eller være på nedsat tid et stykke tid.  Uanset hvad så skal i nok klare det. Mine børn deler værelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.