Uventet graviditet - hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har lige lavet en positiv graviditetstest. Jeg har haft symptomer på graviditet de sidste dage og var ikke i tvivl. Vi har i forvejen to børn. Den yngste vil være 19 måneder når baby kommer til verden. Den ældste er 8 år. 

Min kæreste er ikke hjemme og jeg vil ikke fortælle ham det over mobilen. Vi har snakket om et barn mere, men ville først tage endelig stilling til det når vi havde fået købt hus. Vi bor lige nu i en for lille lejlighed og er ikke økonomisk klar til at købe hus. Vi sparer stadig op. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke. Jeg er nærmest lige kommet tilbage efter barsel. Jeg kan ikke helt overskue alle de tanker der farer rundt i hovedet på mig. Jeg synes, at vores yngste er for lille til at blive storesøster og så er der alt det praktiske. 

Er der nogen der har erfaringer med at få børn så tæt? Gode råd eller andet til en fortvivlet mor. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre børn, der er 15 mdr mellem nr 1 og to, og 26 mdr mellem nr 2 og 3. 

Vi har valdt at få vores tæt, og vores piger er meget tætte. Man høre tit, at folk synes det er synd for den store, at hun skal være storesøster så hurtig, og hvor hårdt det er. Jeg synes ikke det var specielt hårdt, jeg elsker at mine piger er så tæt på hinanden. De har og har haft ufattelig meget glæde af hinanden. og det var da slet ikke synd for min store pige, hun fik en legekammerat. Desuden havde jeg jo meget tid til hygge de år jeg var på barsel. 

Jeg kan godt forstå, at du lige skal synke nyheden. Har selv stået der, uventet gravid nyt job, og nr 2 var 13 mdr. Det skulle lige synkes, men naturen valgte så for os, og jeg havde spontan-abort. Vi besluttede os så for at vi ville have en nr tre nu, og 6 mdr sender var jeg gravid igen.

Knus herfra 

Anmeld Citér

24. juli 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg blev uventet gravid med nummer 3. 

Der er dog lidt større spring imellem (4,5 år mellem sidste og hende i midten) 

så jeg kan ikke råde i forhold til aldersforskel. Men! Jeg var, som dig, meget optaget af praktik, følelser, (skal vi, skal vi ikke!) OG al praktik løser sig! Hen ad vejen.. min mindste er nu 8 måneder. Og han er elsket ligeså højt som de to andre  økonomi og praktik - det løser sig altid. 

Pøj pøj 

Anmeld Citér

24. juli 2018

NosaNosa

Hvis i ikke har råd til at flytte i noget større, midlertidigt, kunne i måske tænke ud af boksen ift rumfordeling. Herhjemme skal vi samsove med spædbarn og storesøster på 22 måneder når baby kommer. Hvis soveværelset bliver for småt, bytter vi rundt på stue og soveværelset, så vil der være mulighed for at dele rummet op med forhæng eller rumdelere. Dit barn på 8 år, kan få en højseng med "værelse" og opbevaring under sengen. 

Og ellers har i måske plads til at nogle af børnene kan dele værelse for en stund indtil der er råd til hus  

Og tillykke, det er da dejligt(!)

Anmeld Citér

24. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har været i næsten nøjagtigt samme situation, hvor økonomien og det praktiske virkede uoverskueligt - samtidig med, at der kun ville blive 14 mdr. mellem nr. to og tre. Jeg vender tilbage senere med uddybning, men vil blot fortælle, at alt løste sig, og at vi for intet kunne have undværet den lille, uventede lillebror. 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Vi har valdt at få vores tæt, og vores piger er meget tætte. Man høre tit, at folk synes det er synd for den store, at hun skal være storesøster så hurtig, og hvor hårdt det er. Jeg synes ikke det var specielt hårdt, jeg elsker at mine piger er så tæt på hinanden. De har og har haft ufattelig meget glæde af hinanden. og det var da slet ikke synd for min store pige, hun fik en legekammerat. Desuden havde jeg jo meget tid til hygge de år jeg var på barsel. 

Jeg kan godt forstå, at du lige skal synke nyheden. Har selv stået der, uventet gravid nyt job, og nr 2 var 13 mdr. Det skulle lige synkes, men naturen valgte så for os, og jeg havde spontan-abort. Vi besluttede os så for at vi ville have en nr tre nu, og 6 mdr sender var jeg gravid igen.

Knus herfra 

Tusind tak fordi du ville dele. Jeg tror også, at det bliver godt, at min datter får en søster/bror så tæt på. Jeg er langt mere positiv i dag og det er faktisk kun det praktiske der fylder og det er vi ved at kigge på.

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Knus herfra 

Hvis du har nogle guldkorn i forhold til at have børn tæt på hinanden så kom gerne med dem

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg blev uventet gravid med nummer 3. 

Der er dog lidt større spring imellem (4,5 år mellem sidste og hende i midten) 

så jeg kan ikke råde i forhold til aldersforskel. Men! Jeg var, som dig, meget optaget af praktik, følelser, (skal vi, skal vi ikke!) OG al praktik løser sig! Hen ad vejen.. min mindste er nu 8 måneder. Og han er elsket ligeså højt som de to andre  økonomi og praktik - det løser sig altid. 

Pøj pøj 

Tak! Vi har fået snakket det igennem i dag i forhold til det praktiske og er kommet frem til en god løsning. Kæresten tog det heldigvis meget positivt (som forventet). 

Dejligt at høre om positive erfaringer - tak for det 

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Hvis i ikke har råd til at flytte i noget større, midlertidigt, kunne i måske tænke ud af boksen ift rumfordeling. Herhjemme skal vi samsove med spædbarn og storesøster på 22 måneder når baby kommer. Hvis soveværelset bliver for småt, bytter vi rundt på stue og soveværelset, så vil der være mulighed for at dele rummet op med forhæng eller rumdelere. Dit barn på 8 år, kan få en højseng med "værelse" og opbevaring under sengen. 

Og ellers har i måske plads til at nogle af børnene kan dele værelse for en stund indtil der er råd til hus  

Vi har fundet et rækkehus med tre børneværelser som vi håber at kunne leje. Det er i den by vi gerne vil købe hus i. Vi har ind til nu boet i en 3-værelses, og inden vores yngste kom, flyttede vi rundt som jer og det er gået fint. Men det er ikke muligt at være en mere. Vi kan lige have tremmesengen fra vores yngste i soveværelset.

Har I planlagt at få jeres med 22 måneder i mellem?  

Anmeld Citér

24. juli 2018

Anonym trådstarter

NosaNosa skriver:

Og tak for lykønskningen  I dag er jeg også glad - ikke kun forvirret og presset 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.