Er det her skoldkopper ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. juli 2018

Iby1210

Jeg er lidt i tvivl om det er skoldkopper eller ej. Han har ca 10 stk på kroppen og de er på ryggen, halsen og skulderen og 3 på ansigtet. Hvad siger I? Og hvad skal man gøre? Har ikke prøvet det før det er ligesom små blærer.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2018

1518

Ja, det er det. Er selv igennem det med min yngste på knapt et halvt år lige nu - den store havde tidligere på måneden. Du kan ikke gøre andet end at hjælpe med at lindre, hvis de klør. Zinkliniment eller et koldt omslag. Sørg for at han ikke bliver for varm (min baby har stort set ikke haft tøj på siden torsdag) og for at han ikke klør i dem.

Anmeld Citér

21. juli 2018

Iby1210

1518 skriver:

Ja, det er det. Er selv igennem det med min yngste på knapt et halvt år lige nu - den store havde tidligere på måneden. Du kan ikke gøre andet end at hjælpe med at lindre, hvis de klør. Zinkliniment eller et koldt omslag. Sørg for at han ikke bliver for varm (min baby har stort set ikke haft tøj på siden torsdag) og for at han ikke klør i dem.

Åh Gud vidste ikke det med varmen :/ han sover nu i tøj og under dynen og er bange for at han koger i nat. Nå må hellere holde øje med ham. Men kommer der ikke feber med også 

Anmeld Citér

22. juli 2018

Annemette07

Iby1210 skriver:

Åh Gud vidste ikke det med varmen :/ han sover nu i tøj og under dynen og er bange for at han koger i nat. Nå må hellere holde øje med ham. Men kommer der ikke feber med også 

Min søn fik først feber da skoldkopperne næsten var ovre :-)

Anmeld Citér

22. juli 2018

1518

Iby1210 skriver:

Min store havde høj feber et døgn lige efter den første knop var kommet. Den lille har ikke haft det endnu (7-9-13). Hun fik den første knop mandag, og torsdag stak det helt af med nye knopper. De har til gengæld begge hostet meget igennem hele forløbet.

Anmeld Citér

23. juli 2018

Mops7

Iby1210 skriver:

Jeg er lidt i tvivl om det er skoldkopper eller ej. Han har ca 10 stk på kroppen og de er på ryggen, halsen og skulderen og 3 på ansigtet. Hvad siger I? Og hvad skal man gøre? Har ikke prøvet det før det er ligesom små blærer.

Ligner meget det mit barn har lige nu også kun omkring 10-15 stk på kroppen. Har også gættet det er skoldkopper, men ikke fået det bekræftet. Nu tænker jeg da mere jeg har ret

Anmeld Citér

23. juli 2018

Iby1210

Mops7 skriver:

Ligner meget det mit barn har lige nu også kun omkring 10-15 stk på kroppen. Har også gættet det er skoldkopper, men ikke fået det bekræftet. Nu tænker jeg da mere jeg har ret

Tror også du har ret. Min dreng har fået det nu overalt på kroppen og nu er jeg sikker på at det er det. Købte en spray på apoteket som skulle virke lindrende på kløen, men han har ikke kløet meget til at starte med,men ja.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.