Lån på su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.571 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg har brug for at høre om nogle herinde har erfaring med at låne til bolig når man er på SU? 

Min kæreste og jeg er gået hver til sit, selvom jeg troede vi skulle være sammen “for evigt” så nu skal jeg til og kigge på helt andre muligheder.. vi var godkendt til at låne sammen, men er i tvivl om mine muligheder alene 

Jeg får hun SU, men forhøjet handicap SU. Det vil sige 10.500 cirka 

Jeg vil gerne låne til enten andelslejlighed med afdragsfrit i 3-4 år, eller ejerlejlighed 

Jeg har 3 år tilbage af min uddannelse og er herefter uddannet som dyrlæge med høj statsløn. 

Har lige udbetalt mit billån, så føler mig selv som en “god kunde” 

men hvordan er jeg stillet? Jeg skal jo kunne låne 500.000-1.000.000 for at kunne komme nogle vejne (kigger i glostrup, Rødovre, Hillerød, Taastrup osv)

nogle med gode/dårlige erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har brug for at høre om nogle herinde har erfaring med at låne til bolig når man er på SU? 

Min kæreste og jeg er gået hver til sit, selvom jeg troede vi skulle være sammen “for evigt” så nu skal jeg til og kigge på helt andre muligheder.. vi var godkendt til at låne sammen, men er i tvivl om mine muligheder alene 

Jeg får hun SU, men forhøjet handicap SU. Det vil sige 10.500 cirka 

Jeg vil gerne låne til enten andelslejlighed med afdragsfrit i 3-4 år, eller ejerlejlighed 

Jeg har 3 år tilbage af min uddannelse og er herefter uddannet som dyrlæge med høj statsløn. 

Har lige udbetalt mit billån, så føler mig selv som en “god kunde” 

men hvordan er jeg stillet? Jeg skal jo kunne låne 500.000-1.000.000 for at kunne komme nogle vejne (kigger i glostrup, Rødovre, Hillerød, Taastrup osv)

nogle med gode/dårlige erfaringer?

Som udgangspunkt får man ikke lov at låne afdragsfrit, hvis man ikke kan sidde uden afdragsfrihed.

Du er ikke garanteret job, går jeg ud fra?

Du har bil, og dermed er dit rådighedsbeløb formentligt meget lavt? 

Bankerne ser gerne, at der er 5000 kr tilbage, når alt er betalt, hvor.meget har du?

Du skal have 5% af købesummen kontant.

Anmeld Citér

21. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg kan i hvert fald sige for Rødovre - der kommer du ingen steder på ejerbolig markedet for en million. Selv mindre række huse koster efterhånden 2,5-3 mil eller mere.

Anmeld Citér

21. juli 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror chancen for at låne søn enlig på su er meget lille, men tag en snak med din bank.

Anmeld Citér

21. juli 2018

Anonym trådstarter

Regler med de 5% osv er jeg inde over da vi som sagt har været møllen igennem som par 

og kender også bolig priserne i de områder jeg søger (hvor jeg har kigget efter lejlighed i 5 år) 

Så mit spørgsmål handler mere om hvor vidt nogle har prøvet at blive godkendt alene på SU  vil også selv skrive til banken, når sorgene har lagt sig. Jeg blev bare nysgerrig

Vidste dog ikke man kun kunne få afdragsfri muligheder hvis man kunne sidde med afdrag  så det jo godt at vide

Anmeld Citér

23. august 2018

Anonym

Generelt er det ret svært at få lån, når ens økonomi ikke er den bedste... En af mine venner har dog lige fået godkendt sit lån til køb af en andels i KBH, han brugte den her  link slettet il hjælp, ved ikke om du kan bruge den.

Anmeld Citér

24. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det vigtigste er hvad dit rådighedsbeløb er. 

Men man behøver ikke have de 5% ved køb af andel. Det er kun ved køb af hus eller ejerlejlighed. 

Min veninde tjener cirka 13.000 udbetalt og hun har fået lov til at låne 995.000. 

Men hun har ikke så mange udgifter og hendes husleje blev mindre ved køb af med andel - 3.5000 kr inkl alt. Så hun fik et større rådighedsbeløb end hun havde med den lejlighed hun boede i. 

Men prøv at shoppe rundt og se på andelslejligheder med lav husleje. Og regn så ud hvad du vil have tilbage når alle udgifter er betalt. 

Forresten fik hun et nej af alle de store banker. Det var en lille bank hun fik et ja af 

men hvis jeg var dig ville jeg vælge - lejlighed eller bil. Tror ikke du kan få lån med sådan en stor udgift som en bil kan være. Men det er jo blot et gæt. Det kan også være banken synes noget andet 

Anmeld Citér

24. august 2018

Janet1989

Primært kan det være svært at låne alene - men book et møde med din bank og hør ad ? Tror bare desværre ikke at mulighederne er så store ..

Anmeld Citér

24. august 2018

Tin

Profilbillede for Tin
mor:) skriver:

Det vigtigste er hvad dit rådighedsbeløb er. 

Men man behøver ikke have de 5% ved køb af andel. Det er kun ved køb af hus eller ejerlejlighed. 

Min veninde tjener cirka 13.000 udbetalt og hun har fået lov til at låne 995.000. 

Men hun har ikke så mange udgifter og hendes husleje blev mindre ved køb af med andel - 3.5000 kr inkl alt. Så hun fik et større rådighedsbeløb end hun havde med den lejlighed hun boede i. 

Men prøv at shoppe rundt og se på andelslejligheder med lav husleje. Og regn så ud hvad du vil have tilbage når alle udgifter er betalt. 

Forresten fik hun et nej af alle de store banker. Det var en lille bank hun fik et ja af 

men hvis jeg var dig ville jeg vælge - lejlighed eller bil. Tror ikke du kan få lån med sådan en stor udgift som en bil kan være. Men det er jo blot et gæt. Det kan også være banken synes noget andet 

Her skal man bare være opmærksom på, at vælger man andelsbolig- så kan man ikke lave lånet ved realkredit da man ikke som sådan er ejer. Tilgengæld skal man have lånet som banklån, hvilket ofte er dyrer da banken jo ikke kan tage pant i en bolig, da man ingen ejer.

Her og nu billigere, men på sigt kan det blive en del dyrere. Det vil altid være en fordel, at have sparet en stor del op selv.

Anmeld Citér

24. august 2018

Anonym

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at nye regler, som er trådt i kraft pr 1.7.2018 bevirker, at man skal have 5% selv til en andelsbolig nu i flere banker. Dog ikke alle og det gælder vidst mest i KBH grundet forældrekøb.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.