Hej. Jeg kunne virkelig godt bruge nogle råd, for jeg ved snart ikke, hvad vi skal gøre.
Vi har en pige på 2,5, som altid har været meget morsyg på trods af, at far er næsten ligeså meget til stede som mor. Det har altid været med protester, hvis far har skulle putte (op til en time med gråd, hvorefter far har givet op) så med tiden er det mig, der altid tager den tjans, med mindre jeg selvfølgelig ikke er her. Men det er mere og mere blevet sådan, at jeg også skal skifte, børste tænder, sætte ind i bilen, osv. Nærmest hver gang det ikke er mig, er der konflikt, så det er det automatisk meget, da vi ikke magter konflikter hele tiden. Far kan godt bruges til at lege med og lave ting med, men han får heller ikke ligeså mange kram, bliver tit afvist, og ordet mor bliver nok brugt 90/100 gange i fht far. Hun siger til tider, at hun godt kan lide far, og at hun har savnet far, men udtrykker også nogle gange, at hun ikke kan lide far fx fordi far er en dreng og far har brunt hår (!?)
Vi har selvfølgelig prøvet at trumfe igennem, at det er far og mor der bestemmer, vi har prøvet at tale med hend om, at far bliver ked af det (dette ved jeg dog ikke om hun er alt for lille til), vi har prøvet at far og hende skal have alenetid sammen uden mor, men ingen af disse ting har rigtig hjulpet.
Min kæreste og jeg er selvsagt meget trætte af situationen, fordi det tilsyneladende ikke er en fase, som mange ellers siger. Min kæreste er ofte helt ødelagt, fordi han føler sig så afvist. Jeg venter nr. 2 om to måneder (en dreng) og det gør det ekstra frustrerende, for der er vi jo meget afhængige af, at det er far der skal tage over. Jeg er også træt af, at det altid er mig, men det er dog min kærestes frustration over det, der fylder mest, og det gør også mig ked af det, at se ham ked af det.
Hvad skal vi gøre??