Droppe amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.614 visninger
16 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2018

Anonym trådstarter

For det første skal amme politiet, og mom shaming kvinder hold sig langt væk fra denne tråd! 

- Sagen er den jeg er gravid med barn nr 2 - jeg ammede kun mit første barn 4 uger så pumpede jeg ud og ammede on and off 6 uger. 

fordi jeg har virkelig ømme brystvorter - jeg var ved lægen hele tiden, og brugte ammenet hele tiden og min sundhedsplejeske men ingen kunne fjerne smerterne jeg havde da jeg ammede 

Fik også brystbetændelse 3 gange og oprigtigt er det noget af det mest smertefulde jeg har prøvet da jeg ikke vilde ha antibiotika mælkede jeg selv ud.

- Nu Skal jeg ha nr 2 og det var så utroligt udmattende  at kæmpe at få min mælk op at køre, som så aldrig kom op at køre.

tænker jeg at droppe amning med det samme - Hvordan virker det? - 

kan man amme i en uge så droppe det? ( tænker på alt det gode for immunforsvaret der er i den første mælk) 

Og hvordan virker det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

For det første skal amme politiet, og mom shaming kvinder hold sig langt væk fra denne tråd! 

- Sagen er den jeg er gravid med barn nr 2 - jeg ammede kun mit første barn 4 uger så pumpede jeg ud og ammede on and off 6 uger. 

fordi jeg har virkelig ømme brystvorter - jeg var ved lægen hele tiden, og brugte ammenet hele tiden og min sundhedsplejeske men ingen kunne fjerne smerterne jeg havde da jeg ammede 

Fik også brystbetændelse 3 gange og oprigtigt er det noget af det mest smertefulde jeg har prøvet da jeg ikke vilde ha antibiotika mælkede jeg selv ud.

- Nu Skal jeg ha nr 2 og det var så utroligt udmattende  at kæmpe at få min mælk op at køre, som så aldrig kom op at køre.

kan man amme i en uge så droppe det? ( tænker på alt det gode for immunforsvaret der er i den første mælk) 

Og hvordan virker det?

Google det her bagefter. Man kan få en amme stop pille

Anmeld Citér

19. juli 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det kan du jo gøre nærmest, som du ønsker det  Min amning med første barn gik også i stykker. Men ammer nu mit andet barn på 8 mdr ganske problemfrit. Havde dog ømhed og sår de første 3-4 uger pga forkert teknik. Måske går set også anderledes med amningen denne gang for dig. 

Any ways, jeg ville undgå ammestoppiller pga mulige bivirkninger, og hvis du skulle fortryde, er det svært at genetablere amning efter pillerne. Du kan amme den tid du ønsker, og trappe langsomt ud derefter. Altså når du vil stoppe, så nøjes du med at amme/malke ud, når trykket i babserne er sådan, at du synes det spænder for meget. Lidt blid massage og varmen undervejs kan også lette spændinger. Hvis du ved at du ikke vil fuldamme, så ville jeg introducere flasken hurtigt, så baby er vant til den, når du stopper amning. Hmm.. kan ikke lige komme i tanke om mere.

Held og lykke med fødsel, baby og måske amning 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Man kan det man vil?  

der er jo ammestoppiller, men man kan også gøre det ved ikke at lægge til. Det gjorde jeg. Så tog jeg trykket, når det var ubehageligt. Jeg havde det sådan i 2-3 dage og så begyndte produktionen at dale.  

Anmeld Citér

19. juli 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Nå jo, du kan jo også malke ud og give det i flasken så længe du vil - for antistoffer osv som du selv nævner. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Min amning gik også i vasken ved den første... Der var mange ting der fik mig til at stoppe, og vigtigst var - at det bare var SÅ godt at skifte over til flaske, vi fik en hel anden baby og jeg kunne slappe af.

Derfor besluttede jeg allerede mens jeg var gravid med nr.2 at jeg ikke ville amme. Jeg aftalte med JM at baby ville blive lagt til de første timer, så baby kunne få lidt rå-mælk og så ville jeg derefter få tilbudt ammestop-pillen. 

Det blev til at jeg fik den inden vi tog hjem og jeg mærkede aldrig nogen spændte bryster eller noget som helst, der var ingenting.

Klart den bedste beslutning!

Anmeld Citér

19. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis gerne vil ha at baby, får den første mælk, ka du jo bare malke ud, og gi det i flasken. 

I hvert fald så tænker jeg at du ska bestemme dig, for jeg har haft en baby, som har været dygtig til både at amme og til at tage en flaske, hvis jeg ik var hjemme. 

Også har jeg haft en baby, som pure har nægtet at tage flaske. 

Mme nu om dage er jo af så høj kvalitet, at det ik gør nogen forskel om man ammer, eller gir flaske. For mig at se, gælder det om, at gøre det der passer bedst ind i ens liv. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Og hvordan virker det?

Det kan godt være en helt anderledes oplevelse med et andet barn, det var det for mig. Hvis du tænker at amme en uge for at give råmælken, nærhed osv. så tænker jeg, du skal give det et forsøg og så stoppe derefter hvis det bliver det samme igen. Der er masser af flaskebørn i verden der lever i bedste velgående noget andet er den psykiske del, for mig var det virkelig fedt at opleve en amning der lykkedes anden gang. Så jeg var glad for, at jeg prøvede igen.

Anmeld Citér

19. juli 2018

migxher

StineW79 skriver:

Hvis gerne vil ha at baby, får den første mælk, ka du jo bare malke ud, og gi det i flasken. 

I hvert fald så tænker jeg at du ska bestemme dig, for jeg har haft en baby, som har været dygtig til både at amme og til at tage en flaske, hvis jeg ik var hjemme. 

Også har jeg haft en baby, som pure har nægtet at tage flaske. 

Mme nu om dage er jo af så høj kvalitet, at det ik gør nogen forskel om man ammer, eller gir flaske. For mig at se, gælder det om, at gøre det der passer bedst ind i ens liv. Vh Stine 

Det er jo lodret løgn. Der er stor forskel på modermælk og erstatning. Og jo det kan bestemt gøre en forskel både på kort og lang sigt. Amning forebygger en masse ting som modermælks erstatning ikke gør. Jeg er total for der frie valg og jeg har selv både et ammebarn og et flaskebarn. Men valget skal ske på et informeret grundlag, ikke løgn og latin som det du spreder lige nu. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Blop2

Jeg forsøgte at amme vores det første barn, det fungerede ikke og jeg valgte sutteflasken - fik en ammestop pille. Ved andet barn ønskede jeg sket ikke at forsøge, så det blev skrevet i mine papirer at jeg skulle have ammestop pille efter fødslen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.