Kan man kræve et kejersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2018

Anonym

Hectar skriver:

Hvor i består det åndssvage i at minimere barnets risiko for vejrtrækningsproblemer ved fødslen og diverse risikofaktorer, som et operativt indgreb, nu engang er forbundet med? I stedet for bare at give et kejsersnit begrundet på frygt, tager man angsten op og får den minimeret blandt andet via samtaler og/eller terapi.

Til TP: Nej, du kan ikke bare kræve et kejsersnit og det bør du være glad for. Det er ikke for sjov med et operativt indgreb.

Fordi det er dybt kritisabelt og tvinge kvinder i gennem traumatiserende forløb fordi de på Åbenrå har (efter efter udsagn) succes med at tvinge kvinderne til psykolog og vaginal fødsel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Hectar skriver:

Hvor i består det åndssvage i at minimere barnets risiko for vejrtrækningsproblemer ved fødslen og diverse risikofaktorer, som et operativt indgreb, nu engang er forbundet med? I stedet for bare at give et kejsersnit begrundet på frygt, tager man angsten op og får den minimeret blandt andet via samtaler og/eller terapi.

Til TP: Nej, du kan ikke bare kræve et kejsersnit og det bør du være glad for. Det er ikke for sjov med et operativt indgreb.

Jeg har dødsangst for at føde igen!

når du skal føde og alt går af helvede til! Jordemoren forsvinder hele tiden, lige pludselig flat liner dit barn og læge går fuldstændig i panik river den røde snor ud af væggen, og løber ud! Og lige pludselig er der fyldt med mennesker hvor INGEN FUCKING INGEN vil kigge jer i øjene!!!!

- Vores barn havde det af H til da hun kom ud!!!!

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

når du skal føde og alt går af helvede til! Jordemoren forsvinder hele tiden, lige pludselig flat liner dit barn og læge går fuldstændig i panik river den røde snor ud af væggen, og løber ud! Og lige pludselig er der fyldt med mennesker hvor INGEN FUCKING INGEN vil kigge jer i øjene!!!!

FAnme hellere ikke sjovt, at tror i fucking 10 minutter dit barn er død! Fordi fødselen har taget alt for lang tid og INGEN fucking INGEN gøre noget!!!!

Anmeld Citér

19. juli 2018

Drwhosaidthat

Man kan ikke kræve et kejsersnit, men de færreste læger vil nægte dig det. Snak med din læge, hør efter og vær åben overfor det de siger, så skal i nok sammen finde den bedste fødselslæge for dig.

held og lykke, håber du får en bedre oplevelse denne gang 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Svaret er både og.

det er an på sygehuset. Der hvor jeg bor der har de på hjemmesiden skrevet at de ikke vil nægte et KS men manner de prøver. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Svaret er principielt nej. Der ligger en juridisk redegørelse omkring det et sted, men kan ikke huske, om jeg læste om det i kejsersnitsinstruksen for Region Midt (som med lidt snilde kan findes på edok, også uden at man er logget ind) eller i en generel redegørelse for kejsersnit på "maternal request", som det hedder på fagsprog. Essensen er, at det følger af sundhedsloven, at det er en lægeopgave at bestemme behandlingen, og at en patient derfor ikke kan kræve en operation, som et kejsersnit jo er.

Når det så er sagt, kan man i førnævnte instruks også læse om de begrundelser, som typisk kan udløse et kejsersnit - herunder traumatiske tidligere fødselsoplevelser. Ud fra det, du beskriver, vil jeg umiddelbart mene, at du er langt ude over det område, hvor en fødselslæge kan finde på at benytte sit råderum til at nægte dig et kejsersnit.

Jeg har kun sat mig ind i instrukserne for Region Midt, men jeg tror nu, at det vil være det samme på andre fødesteder i dit tilfælde.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Jeg gik hos specialjordemoder fordi jeg få år forinden havde mistet min søster. Min læge sørgede for at jeg kom i sådan et team. Jeg var bange for at føde og da jeg sagde det til min jordemoder, var hun meget anerkendende og prøvede ikke at overtale mig til vaginal fødsel. 

Jeg tænker ikke at det bliver et problem for dig med jeres baggrund. Håber på alt det bedste ❤️

Anmeld Citér

19. juli 2018

sne190810

Anonym skriver:

Hvad med at få bearbejdet det, i stedet for at leve i/med frygten? 

Bpde ift forestående fødsel og bare dit eget mentale helbred generelt. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

migxher

Nej du kan ikke kræve det og ja de kan godt nægte dig det. Men så er det jo godt at vi har frit sygehus valg og det står dig frit for at vælge er andet hospital som gerne vil give dig det. Af hvad jeg har hørt svinger det meget fra sted til sted hvor villige de er til at give kejsersnit uden nogen medicinsk begrundelse. Men snak med din jordemoder om det. 

Anmeld Citér

20. juli 2018

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Hvad med at få bearbejdet det, i stedet for at leve i/med frygten? 

Bpde ift forestående fødsel og bare dit eget mentale helbred generelt. 

Vi snakke helt vildt meget om det på hospitalet, det sagde jeg vi skulle.

Vi snakke med lægen, og jordemor, alt var fint,  har snakket med alle om det fået det bearbede  - til jeg blev gravid, og ser en pige på min barns alder der har et fødselskade.

det triggede det hele igen. - jeg troede nemlig mit barn var hjerneskadet fordi ingen gjorde noget da hun var fast, i lang stykke tid, stod bare og kigge. - var mega stresset -

efter oplevelse med vi troede vores barn var dødt, siger den dumme jordemor ingenting til os . står bare og kigger og går - INTET! 

arbejder selv med menesker og når de har panik anfald eller bliver bange berørte over nogle ting , så man sig sætter ord på hvad skete, og siger jeg kan se det var hårdt for dig. vi fik intet væreste af det hele det viste sig de ikke havde en travle aften så hvorfor jordemoren gik hele tiden og efterlod os forstår jeg stadig ikke 

- Det er mere træls opleverer, og jeg har bare mindste alt for jordemor, vil bare ikke ha noget med dem at gøre kan jeg mærke - det lytter ikke til mig, men vil bare ha deres igennem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.