Kan man kræve et kejersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.698 visninger
21 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2018

Anonym trådstarter

Please bare svar om du VED noget om det.

Hurtigt spørgsmål kan man KRÆVE et kejsersnit ?

nogle siger ja andre siger nej

Nettet siger; Om moren er psykisk belastet altså der er noget der presser 

Jeg havde en forfærdelig første fødsels hvor vi troede vores barn var dødt - og hverken læger eller jordemoren vilde kigge os i øjene 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg havde en forfærdelig første fødsels hvor vi troede vores barn var dødt - og hverken læger eller jordemoren vilde kigge os i øjene 

De kan ikke nægte ks. Så hvis du holder virkelig fast i at du IKKE vil føde igen. De vil helt sikkert prøve at overbevise om at du skal føde vaginalt, men holder du fast i ks, så bliver det sådan.  

Jeg stod stædigt på det anden gang, efter en meget lang og træls første fødsel med aks til følge. Der var umiddelbart ikke noget der stod til hinder for at jeg burde kunne føde, men ville ikke forsøge. Hvilket var godt, for min livmoder var bristet da de åbnede og jeg havde dobbelt mængde fostervand. Så en enkelt ve havde været fatal for mig og mit barn.  

Anmeld Citér

18. juli 2018

Babilooo

De kan ikke nægte ks. Så hvis du holder virkelig fast i at du IKKE vil føde igen. De vil helt sikkert prøve at overbevise om at du skal føde vaginalt, men holder du fast i ks, så bliver det sådan.  

Jeg stod stædigt på det anden gang, efter en meget lang og træls første fødsel med aks til følge. Der var umiddelbart ikke noget der stod til hinder for at jeg burde kunne føde, men ville ikke forsøge. Hvilket var godt, for min livmoder var bristet da de åbnede og jeg havde dobbelt mængde fostervand. Så en enkelt ve havde været fatal for mig og mit barn.  

jeg er så ret sikker på at det ikke er noget man kan kræve,

man kan aldrig kræve en operation. Det er noget som lægerne vurdere. Og er der ikke grund til det, kan det nægtes. 

Min oplevelse er at det afhænger af fødestedet hvor lydhør de er. Men med den historik TS har vil man sikkert få lov.

jeg kender flere som har fået det afvist og som har truet med at finde er andet hospital og så fået et K’s gennemtrumfet.

Anmeld Citér

18. juli 2018

Anonym trådstarter

Mamacita til 2 piger skriver:

Wow, nogle gange sker der mirakler 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Nomnom

Jeg har fået besked om at man ikke kan "kræve" et kejsersnit. Det afhænger af fødested. Jeg mener der er et sted i jylland (Åbenrå eller Skejby, men er slet ikke sikker) som vist er kendt for nærmest at afvise kejsersnit på moders ønske.

Jeg har selv et akut kejsersnit i bagagen - og jeg skulle egentlig føde hjemme, så det hele blev pludselig meget anderledes end forventet. Jeg fik en efterfødselsreaktion og var i chok. Når vi engang venter nr. 2 vil jeg, som dig gerne bede om et planlagt kejsersnit. Min mand og jeg har så også gjort op med os selv, at vi gerne rejser en længere rejse for at få det, skulle mit valgte fødested sige nej. Men det afhænger selvfølgelig også om man har bil osv.

Anmeld Citér

18. juli 2018

iMama

Anonym skriver:

Hvis du har en fornuftig grund, som din jo lyder til at være, så får du selvfølgelig et kejsersnit. Du skal bare tale med din læge.

Anmeld Citér

18. juli 2018

Rosa-Sophia

På Aalborg sygehus, hvor jeg fødte min søn, sagde de, at sygehuset var i sin ret til at nægte mig et kejsersnit og, at jeg hvis jeg ville have ét alligevel måtte benytte mig af frit sygehusvalg og finde et andet sted. Jeg har altid spekuleret over hvem der havde retten på sin side.

Anmeld Citér

18. juli 2018

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg ville have,på Aalborg sygehus,det krævede et par samtaler med en læge,men der var ingen problemer i det.

Anmeld Citér

19. juli 2018

Anonym

Nej du kan ikke kræve ks. 

Og efter den der åndssvage Åbenrå model (Google) er blevet mere udbredt er det blevet sværere 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Hectar

Anonym skriver:

Nej du kan ikke kræve ks. 

Og efter den der åndssvage Åbenrå model (Google) er blevet mere udbredt er det blevet sværere 

Hvor i består det åndssvage i at minimere barnets risiko for vejrtrækningsproblemer ved fødslen og diverse risikofaktorer, som et operativt indgreb, nu engang er forbundet med? I stedet for bare at give et kejsersnit begrundet på frygt, tager man angsten op og får den minimeret blandt andet via samtaler og/eller terapi.

Til TP: Nej, du kan ikke bare kræve et kejsersnit og det bør du være glad for. Det er ikke for sjov med et operativt indgreb.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.