Vil min livmoder springe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.794 visninger
16 svar
21 synes godt om
18. juli 2018

Justthinking

Jeg fik planlagt kejsersnit i februar i år og alting gik over forventning. Tja, så godt at lægerne var helt forbavsede da jeg kun mistede 150 ml. blod.

Efterfølgende sagde min kirurg: "Du må tidligst være gravid så du føder igen i februar 2020 ellers risikerer vi at din såret i din livmoder springer op". Sååååååååååå, hvad har I af erfaring? Jeg er nemlig maks frisk og totalt utålmodig ift. at få en mere og prøve pr nu :-)

Vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2018

HvidSne

Det lyder som en dramatisk udmelding. Jeg fik kejsersnit i juli 2017 og er gravid med termin i februar 2019. Min læge sagde, der helst skulle gå 18 måneder i mellem hver fødsel. Indtil videre har ingen virket bekymrede for min situation.

Jeg ville da prøve at høre egen læge ad, for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

18. juli 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man anbefaler at der går Ca 18 mudrer fra kejsersnit, til næste fødsel, fordi der er større risiko, for at aret springer osv.

Kender et par stykker, hvor det også er endt med ks anden gang, fordi de var bange for at aret ville springe. 

Ved mig gik der næsten 4 år, fra mit aks, til min alm fødsel. Jeg oplevede ingen problemer med aret. 

Dog, vil jeg alligevel gerne komme med worst case, som et ex. Første gang jeg lå på fødegangen, var der en kvinde der døde, pga at baby gik igennem aret, og de ku ik rede hende, men de nåede at få baby ud, som desværre blev svært hjerneskadet. Det mente de, det var fordi hun var blevet gravid for hurtigt, efter første ks. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. juli 2018

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er vist en læge,der overdriver ret så kraftigt.

Hvis man bliver gravid før 24 mdr efter et KS,er reptur risikoen 3%,og 1% efter 24 mdr.

Altså er det langt farligere for dig,at gå på gaden eller køre bil.

Anmeld Citér

18. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Du skal selvfølgelig følge din læges anvisninger og ikke gamble med dit eget eller dine børns liv. Det gælder uanset hvor mange anekdoter der kan fortælles om situationer, hvor det alligvel er gået godt.

Den normale anbefaling hedder 18 måneder mellem kejsersnit ... men!! ... Din kirurg var den der opererede dig. Vedkommende kan have særlige lægefaglige grunde for at give dig den meget præcise advarsel, som han/hun gjorde. Så bed om en samtale og få gennemgået din journal, hvis du vil vide hvorfor du fik den besked du gjorde og få lavet (endnu) en individuel vurdering af hvornår det er forsvarligt at du bliver gravid igen...

Anmeld Citér

18. juli 2018

Hck

Profilbillede for Hck
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Du skal selvfølgelig følge din læges anvisninger og ikke gamble med dit eget eller dine børns liv. Det gælder uanset hvor mange anekdoter der kan fortælles om situationer, hvor det alligvel er gået godt.

Den normale anbefaling hedder 18 måneder mellem kejsersnit ... men!! ... Din kirurg var den der opererede dig. Vedkommende kan have særlige lægefaglige grunde for at give dig den meget præcise advarsel, som han/hun gjorde. Så bed om en samtale og få gennemgået din journal, hvis du vil vide hvorfor du fik den besked du gjorde og få lavet (endnu) en individuel vurdering af hvornår det er forsvarligt at du bliver gravid igen...

Helt enig

Anmeld Citér

19. juli 2018

Loa

Justthinking skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit i februar i år og alting gik over forventning. Tja, så godt at lægerne var helt forbavsede da jeg kun mistede 150 ml. blod.

Efterfølgende sagde min kirurg: "Du må tidligst være gravid så du føder igen i februar 2020 ellers risikerer vi at din såret i din livmoder springer op". Sååååååååååå, hvad har I af erfaring? Jeg er nemlig maks frisk og totalt utålmodig ift. at få en mere og prøve pr nu :-)

Vh

Hvorfor turde satse?

Nyd din baby (siger ikke, at du ellers ikke ville nyde din baby) til maj næste år, det skal nok gå hurtigt, og der kan i jo allerede starte igen i håb om baby nr. 2 til februar 2020..

Anmeld Citér

19. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ro på jeg lover dig at det første år med din baby går sindsygt stærkt nyd det, og hav det godt med tanken om at din næste graviditet kommer til at have minimal risiko for både dig og barn  

at du klarede operationen fint er jo ikke det samme som at dit ar er ligeså stærkt som resten af din mave den har været skåret op og er syet sammen igen. Det tager tid at hele ordentligt hele vejen i gennem. Du kan ikke se hvordan helingsprocessen i din livmoder er, så lad være at tage chancer og som sagt, det første år er væk på no time  

Anmeld Citér

19. juli 2018

Babilooo

Din krop vil helt sikkert have godt af at vente. Og der er riiiigtig mange som bliver skrukke omkring 3-5 mnd efter fødsel hvis de altså har en baby der er nem. Man savner måske maven osv ... men det er altså beeeeen hårdt med to småbørn så tæt af hinanden. Det er også synd hvis dit barn skal være uden mor hvis det går galt.

Det du skal tænke på er at det kun bliver mere besværligt. Om få måneder har du en baby med temperament som er over alt og kravler og går og undersøger alt. 

Anmeld Citér

19. juli 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mor_til_3_unger skriver:

Der er vist en læge,der overdriver ret så kraftigt.

Hvis man bliver gravid før 24 mdr efter et KS,er reptur risikoen 3%,og 1% efter 24 mdr.

Altså er det langt farligere for dig,at gå på gaden eller køre bil.

3 ud af 100 er da en del. Jeg er nu også ret overbevist om, at risikoen for at køre galt eller ved at gå på gaden er noget lavere. Og mon ikke, den kirurg, der udførte operationen på hende, bedst kunne vurdere risikoen? Jeg synes virkelig, det er en dårlig ide at opfordre andre til at ignorere lægers råd. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.