(oktober) Sidste besøg hos JM

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.089 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Brams

Så var jeg til sidste besøg hos JM i dag og det blev en rigtig god oplevelse.

Fik hørt hjertelyd og alt andet er som det skal være, hun skød hende til at veje 3.300 g 

Havde efter i mandags til ekstra skanning talt med lægen om en igangsætning før termin pga. mit høje BT og JM var i dag enig med lægen og vi blev enige om at jeg skal sættes igang torsdag den 22.10, altså om 1 uge fra nu. Der er jeg 39+0.

Det er bare så spændende og det er næsten helt uvirkeligt, at vi om ca. 1 uge får vores lille prinsesse at se. Vi har afsluttet dagen med lidt shopping og en hyggelig middag ude i byen (nok den sidste som bare os to)

Det har bare været en dejlig dag

Trine 38+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2009

Pje

Hej Trine

Dejligt at dit sidste jm besøg gik fint  Ja så det ikke længe til I får jeres lille guldklump ud, bliver så dejligt for jer.

Jeg har været til en kontrol scanning og læge samtale idag. Og den lille baby vejer 2915g, en lille fin en. Aftalte med lægen at jeg skal sættes igang i starten af næste uge. Hun ringer til mig på mandag med tidspunktet. Grunden til igangsættelse er min leddegigt som giver mig en del smerter.

Rigtig god weekend.

Pia 37 + 4

Anmeld

16. oktober 2009

Brams

Hej Pia

Nej hvor dejligt også for dig, at du kan blive sat igang før tid mht. gigten. Det må være rigtig hårdt at have det oveni alle de andre "små" ting vi har her i graviditeten

Skal dog lige et smut forbi hospitalet mandag og få tjekket BT og få taget blodprøver en sidste gang.

Trine 38+1

Anmeld

17. oktober 2009

Pje

Hej igen

Ja rigtig dejligt, har heldigvis haft det godt de første mange mdr. er kun den sidste mdr. gigten stille og roligt er blevet være. Dog stadigvæk ikke så slemt som jeg ved den kan. Så rigtig dejligt at de vil sætte mig igang før tid. Ja træls at have gigten oveni de andre graviditetsgener, har på et tidspunkt haft lidt svært ved at skelne om det var graviditeten eller gigten der gav mig smerter - men kom frem til det var en kombination.

Håber tjekket på mandag går som det skal

Glæder mig til at høre hvordan der hele er gået. Pøj pøj med fødslen

Knus Pia 37 + 5

Anmeld

17. oktober 2009

tumle81

Hej begge to

Hvor er det vildt at vi lige om lidt har vores små babyer i armene!!

Pia det bliver dejligt for dig, at du ikke skal døje med dine gigtsmerter længere end højst nødvendigt, og baby har jo en dejlig fin størrelse. Det bliver spændende at høre hvad de siger på mandag, jeg venter spændt

Trine, jamen så skal vi sættes igang samme dag. Jeg bliver det bare først om aftenen. Har de snakket om hvordan og hvorledes det skal foregå med dig?? De regnede med at starte med stik piller hos mig, da jeg var ca 1 cm åben men stadig havde lidt livmoderhals tilbage. Medmindre det hele er væk og de kan tage hul på vandet bliver det derfor stikpiller indtil de kan tage vandet. Det er samme metode som de to andre gange, så er ikke så nervøs

Skal til jm på torsdag om dagen, så der er  jeg spændt på hvad hun siger mht størrelse osv...

Knus Kathrina 38+4

Anmeld

17. oktober 2009

Brams

Hej i to

Jeg skal have stikpiller, de har godt nok ikke undersøgt mig for at se om jeg var åben, men det sker måske først torsdag morgen?? Hvornår og hvor har du fået tjekket hvor meget du var åben?

Vildt at vi skal sættes igang samme dag Kathrina!

Er lige i gang med de sidste ting der skal pakkes i tasken, for vi tager det hele med i bilen på mandag (just in case) de var nemlig lige ved at beholde os i torsdags pga. BT så man ved jo aldrig

Jeg er faktisk overhovedet ikke nervøs, men det kan jo være at det kommer   Var med da min søster skulle føde i februar og hun blev også sat igang (pga. tvillinger) og det hele forløb bare så fint, så det beroligere mig tror jeg. Jesper derimod er lidt nervøs - lidt sødt synes jeg  dog dejligt at have en dato på, det passer rigtig godt ind i planlægger-gen ha ha ha (med mindre hun beslutter sig for at komme før helt af sig selv).

Pøj pøj til Jer begge med fødslerne, hvis vi ikke "tales" ved igen inden.

Knus Trine 38+2

P.S. JM og skanning var ikke helt enige om vægt  Til skanningen i mandags sagde de 2.985 og i torsdags sagde JM 3.300, så det bliver spændende hvem der har ret.

Anmeld

18. oktober 2009

tumle81

Jeg blev undersøgt da jeg var på Roskilde i mandags. Jm sagde deroppe at hun gerne lige ville tjekke mig inden hun tog min journal med på konferencen. Så var det et bedre overblik for lægerne, for hvis de kunne tage vandet med det samme var det jo et meget hurtigere "projekt".

Har haft en del plukkeveer, så håber håber håber at det har gjort at min livmoderhals er forkortet endnu mere, eller allerbedst bare er væk  Det bliver ihvertfald spændende på torsdag at høre hvordan det hele ser ud osv. Det er dog først om aftenen kl 19, så regner ikke med at føde før tidligst fredag og nok først lørdag. Satser ikke på et langt forløb

Jeg var heller ikke nervøs før jeg skulle føde Victoria, snarere spændt på hvordan jeg ville/kunne klare det hele. Det gik dog over al forventning, og det samme gjorde det jo med Valdemar. Jeg synes dog at jeg havde flere smerter med Valdemar under veerne, men denne gang vidste jeg jo også hvad jeg gik ind til  Er spændt denne gang, og især på hvordan jeg klarer veerne samt hvor lang tid det hele kommer til at tage... Det er bare så spændende nu hvor det er næsten lige oppe over

Jeg vil også ønske jer begge held og lykke med både mandag og torsdag... Glæder mig til at høre fra jer igen

Knus Kathrina 38+5

Anmeld

18. oktober 2009

Pje

Hej i 2

Sjovt at I bliver sat igang samme dag, dog med nogle timer til forskel..... Samt at vi alle 3 bliver sat igang med stikpiller, men nok fordi det er den mildeste form og vi ikke er gået over tid. Har 2 veninder der fik ve drop rimelig hurtig ved deres igangsættelse, men den ene havde gået 1 uge og tid og den anden 2 uger. Så deres sønner skulle bare ud hurtigst muligt.

Håber på at dit blodtryk er tilfredsstillende Trine, god idé at tage tasken med. Især når de nu var ved at beholde dig sidste gang. Sjovt at der var næsten 400g forskel, tror scanningen er mere præcis end jdm vurdering. Men ja bliver spændene hvem af dem som kommer tættes på. Den lille kan jo nå at tage noget på endnu.

I fredags til min scanning sagde de 2915g og 1 uge og 1 dag inden havde jdm vurderet den lille til 2700g, så rimelig tæt på hinanden

Vil slappe lidt af, har været til fødselsdag hele formiddagen. Meget hyggeligt.

Pøj pøj med jeres fødsler tøser, snakkes ved.

Knus Pia 37 + 6

Anmeld

19. oktober 2009

Pje

Godmorgen

Nu er vi 3 som bliver sat igang samme dag - har lige snakket med den lederen jdm og hun sagde da jeg blev sat igang på torsdag d. 22.10

Blev lidt skuffet da lægen havde lovet mig i starten af denne her uge, men det var den lederen jordemoder som ringet og gav mig dagen.

Så må vente spændt til torsdag  så senest søndag er vi forældre - VILDT SPÆNDENE

Rigtig god dag til dig.

Knus Pia 38 + 0

Anmeld

19. oktober 2009

Brams

Hej igen

Så er jeg hjemme igen, trods højt BT er planen stadig torsdag morgen 8.30 på Hvidovre hvis der ikke sker noget inden

Har ikke haft særlig mange plukveer, så jeg tror ikke at jeg skal håbe på at min livmoderhals er blevet mindre desværre, men nu ser vi hvad der sker på torsdag.

Hvor er det dog vildt mærkeligt at vi alle skal sættes igang samme dag, hvad tid skal du ind Pia?

Det er SÅ stort at vi i weekenden er blevet 1 mere i familien, det er næsten helt uvirkeligt men super dejligt

Nå men så er der jo lige et par dage mere herinde inden det går løs.

Knus Trine 38+4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.