Buget polterabend?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli

Mamacita til 2 piger

Profilbillede for Mamacita til 2 piger
Anonym skriver:

Står en meget lille flok kviner og skal planlægge en polterabend. 

Hvad tænker i er en rimelig pris, for 6 betalende, hvoraf et par stykker er studerende? 

Og har i nogle gode forslag, til noget i Midtjylland? 

Jeg har en veninde som blev gift ved et meget lille arrangement. Kun med familien. Vi var så 3 piger, der ikke syntes hun skulle snydes for et lille arrangement inden. 

Så vi havde overrasket hende med en hel dag i dagspa i det lækre strandspa på Hotel Marienlyst. Efterfølgende havde jeg sørget for at købe ind til tapas og bobler, som vi så indtog ved Kronborg Slot med udsigt over øresund. 

Det var en vidunderlig dag! Og hun var SÅ glad for det.. Det kostede os ikke ret meget.  

Nu ved jeg du bor i midtjylland og ikke Nordsjælland, men det kan måske være en inspiration til noget i jeres nærområde. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. juli

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)
Anonym skriver:

Søstre og veninder.

Jammen hun kan jo lide rigtig mange forskellige ting.

Men tænker godt nok at 700-1000kr, er rigtig mange penge. Især i forhold til at der jo også er et par studerende, som skal kunne være med?

Tjo, men kommer jo an på hvad man synes dagens skal bestå af..

Ikke fordi jeg nødvendigvis synes at det SKAL skrues totalt højt op, men bare fordi man er studerende, har man jo stadig mulighed for at spare op, og man ved vel der kommer sådanne udgifter når en søster/tæt veninde annoncerer en forlovelse...

Jeg synes måske det er lidt kedeligt hvis der ikke er en eller anden aktivitet, og man kun skulle sidde hjemme med hjemmegjorte ting hele dagen. Men kommer nok an på hvad man er til, hvad der interesserer sig for...

Anmeld Citér

12. juli

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er meget forskelligt! 

Jeg ved at til min egen polterabend havde mine veninder smidt 800 kr hver, hvor min mands polterabend kostede 1800 pr snude. 

De var så også gået all in på min mands, og det er typisk dem 

Jeg har også været til en polterabend hos en veninde, hvor der var to studerende veninder. De slap billigere end os andre. Mener de gav 400, hvor vi andre gav 800 kr. 

Synes også det kommer meget an på hvilken type bruden er, for det er klart at hippie Helle fra Tønder vil nok ikke synes om de samme aktiviteter, som gå i byen pigen Sanne fra Albertslund, og deraf kan der være en stor prisforskel.

Anmeld Citér

12. juli

Loa

Profilbillede for Loa

Men hvis jeg skulle "lave min polterabend om/gøre det igen", så tror jeg jeg ville synes det var sjovt med en super personlig quiz (kan jo laves gratis, hvis i kender bruden godt alle sammen), på en eller anden måde med nogle fjollebilleder/udklædning sammen - så hun har nogle gode minder fra dagen, og så afhængig af hvad hun er til, om det er vildt og voldsomt eller stille og roligt..

Anmeld Citér

12. juli

M (:

Profilbillede for M (:
Elsker mine tre skønne børn
Loa skriver:

Men hvis jeg skulle "lave min polterabend om/gøre det igen", så tror jeg jeg ville synes det var sjovt med en super personlig quiz (kan jo laves gratis, hvis i kender bruden godt alle sammen), på en eller anden måde med nogle fjollebilleder/udklædning sammen - så hun har nogle gode minder fra dagen, og så afhængig af hvad hun er til, om det er vildt og voldsomt eller stille og roligt..

Min søster havde lavet en quiz til min polterabend. Ikke om mig, men om mine veninder. Hun havde så lavet forskellige kategorier, og jeg skulle så dele skilte ud til mine veninder med mit gæt på deres favorit. Hvis jeg gættede forkert skulle jeg drikke, hvis jeg gættede rigtigt skulle alle de andre drikke

Kategorierne var: yndlingsdrink, livret, lækreste fyr, hvis jeg skulle lære at spille et instrument skulle det være og så havde de hver især lavet et citat om livet. Det var virkelig sjovt og især citaterne var smukke og personlige. ❤️

Venligst M (:

Anmeld Citér

12. juli

bitterfnisen

Profilbillede for bitterfnisen

Nu har jeg ikke været til så mange polters, men jeg synes stadig at bare 500 kr. er mange penge  

Det er efterhånden en kæmpe udgift at blive inviteret til et bryllup, og det er bare SÅ ærgeligt!

Man forventer at man kommer med en gave til minimum 500kr. Så skal man sikkert ud og købe nyt tøj og sko også, plus hvis man er inviteret til polterabend.

Jeg står helt af på alt det der... ja, man gør det for brudens skyld og jeg vil unde hende den bedste dag, det ER deres dag - altså den da de rent faktisk skal sige ja til hinanden... men behøver man at skrue det så højt op til et polterabend? 
Det handler vel om at hygge sig, at tage bruden væk og have en tøsedag, fejre de sidste dage som single... 

Ej, jeg ved det ik... Bryllup er en fantastisk ting, dag og aften, men med alt det andet der følger med når man så snakker polterabend til til mellem 800 og 1000 kr. så står jeg af... 

Anmeld Citér

12. juli

Loa

Profilbillede for Loa
bitterfnisen skriver:

Nu har jeg ikke været til så mange polters, men jeg synes stadig at bare 500 kr. er mange penge  

Det er efterhånden en kæmpe udgift at blive inviteret til et bryllup, og det er bare SÅ ærgeligt!

Man forventer at man kommer med en gave til minimum 500kr. Så skal man sikkert ud og købe nyt tøj og sko også, plus hvis man er inviteret til polterabend.

Jeg står helt af på alt det der... ja, man gør det for brudens skyld og jeg vil unde hende den bedste dag, det ER deres dag - altså den da de rent faktisk skal sige ja til hinanden... men behøver man at skrue det så højt op til et polterabend? 
Det handler vel om at hygge sig, at tage bruden væk og have en tøsedag, fejre de sidste dage som single... 

Ej, jeg ved det ik... Bryllup er en fantastisk ting, dag og aften, men med alt det andet der følger med når man så snakker polterabend til til mellem 800 og 1000 kr. så står jeg af... 

Så kan man jo bare takke nej

Synes tit bare det er svært at gøre billigt, medmindre man intet laver på den polterabend andet end at sidde hjemme/på en græsplæne med hjemmelavede sandwich.

Tit synes folk jo det er sjovt at lave noget anderledes, et kursus i et eller andet, noget sjovt, noget grænseoverskridende, noget fælles sammen med veninderne. Inkl. mad og drikke hele dagen og med bruden som ikke selv skal betale, så løber det jo bare op...

Anmeld Citér

12. juli

EKAB

Profilbillede for EKAB
Loa skriver:

Så kan man jo bare takke nej

Synes tit bare det er svært at gøre billigt, medmindre man intet laver på den polterabend andet end at sidde hjemme/på en græsplæne med hjemmelavede sandwich.

Tit synes folk jo det er sjovt at lave noget anderledes, et kursus i et eller andet, noget sjovt, noget grænseoverskridende, noget fælles sammen med veninderne. Inkl. mad og drikke hele dagen og med bruden som ikke selv skal betale, så løber det jo bare op...

Enig! 

Anmeld Citér

12. juli

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Står en meget lille flok kviner og skal planlægge en polterabend. 

Hvad tænker i er en rimelig pris, for 6 betalende, hvoraf et par stykker er studerende? 

Og har i nogle gode forslag, til noget i Midtjylland? 

Der kommer jo an på hvad i vil lave. 

Alkohol, stor middag.. Eller bare stille og roligt. 

holder polterabend for min søster på lørdag, vi betaler under 500kr hver. Ingen druk dag/aften. 

Anmeld Citér

12. juli

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

I min verden er polterabender løbet løbsk i forhold til, hvad folk forventer man skal betale for at deltage  1000 kroner + er mere reglen end undtagelsen (taget udfra de polterabender, jeg kender til og har været en del af). Jeg ville mene det burde kunne ligge på omkring 500-700 pr. snude. Og så skrue ned for aktiviteter som koster en krig. 

Jo mere jeg tænker over det, så begynder jeg at tænke at 500kr, da må være rigelig fint. Det giver jo trods alt 3000kr i alt. Det må da kunne lade sig gøre!

Vi må se hvad vi kan finde på

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+