Smide bleen, er han klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er han klar til at smide bleen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.356 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2018

MoneLoone

Hej de damer

jeg har en dreng på 3,4 år. Jeg har længe gået og tænkt på at han nok snart skal smide bleen, grunden til det er, at han sige “mor jeg skal lave lort” eller “mor jeg tisser nu” og sådan. Så han kan sagtens sig til, når han kan mærke noget, men problemet er at han ikke er særlig tryg ved at sidde på toilettet eller potten. Han siger at han er bange for at tisse både i toilettet og i bukserne. (Han har aldrig fået skælde ud da han før har kommet til at tisse i bukserne og sådan)

jeg har idag prøvet at hvis ham klistermærket metoden, det viser han lidt interesse for.

Så mit helt store spørgersmål er

Er han klar eller hvad synes i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MoneLoone skriver:

Hej de damer

jeg har en dreng på 3,4 år. Jeg har længe gået og tænkt på at han nok snart skal smide bleen, grunden til det er, at han sige “mor jeg skal lave lort” eller “mor jeg tisser nu” og sådan. Så han kan sagtens sig til, når han kan mærke noget, men problemet er at han ikke er særlig tryg ved at sidde på toilettet eller potten. Han siger at han er bange for at tisse både i toilettet og i bukserne. (Han har aldrig fået skælde ud da han før har kommet til at tisse i bukserne og sådan)

jeg har idag prøvet at hvis ham klistermærket metoden, det viser han lidt interesse for.

Det vil jeg sige. Prøv i weekenden. Find en bog at have med derud, gør det hyggeligt. Ellers prøv og lad ham sidde på toilettet med ble på.

Anmeld Citér

11. juli 2018

Anonym

MoneLoone skriver:

Hej de damer

Jeg vil mene han er klar.  

Man kan kæbe sådsn nogle børnesæder til at sætte på toilettet med trappe på så han selv kan kravle op. Det kan gøre ham mere tryg at sidde der fordi benene har støtte og numsen ikke falder ned i toilettet 

Anmeld Citér

11. juli 2018

Stivdie

Lån evt bogen "Hr. Pølle: Hvordan Oscar lærte at gå på toilettet" på biblioteket og læs for ham. Den gav lige det afgørende skub til min datter  Og så udnyt det er sommer og lækkert varmt, lad ham løbe rundt splitterbar og så tag det som det kommer. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

MoneLoone

Status vi tog bleen af igår, og han har fundet en tryghed ved toilettet, dog sker der ikke noget, mest i bukserne, men tænker det kommer nok snart ��

Anmeld Citér

14. juli 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm

Han har alderen til det, så hvis I tilfældigvis har ferie nu, så kommer der jo ikke et bedre tidspunkt - da især med godt vejr hvor han kan løbe rundt med kun underbukser så det er nemt at få ned når han pludselig skal. Hold fast uanset uheld, han fanger hurtigt det er rart at undvære en varm ble.

Anmeld Citér

14. juli 2018

MoneLoone

Lomm skriver:

Han har alderen til det, så hvis I tilfældigvis har ferie nu, så kommer der jo ikke et bedre tidspunkt - da især med godt vejr hvor han kan løbe rundt med kun underbukser så det er nemt at få ned når han pludselig skal. Hold fast uanset uheld, han fanger hurtigt det er rart at undvære en varm ble.

Han synes allerede det er rart ikke, at have ble på. Han har ingen problemer med at lave lort på toilettet, men at tisse på toilettet vil han ikke, også selv om han siger at han skal tisse, så gør han det ikke. Han holder sig til han ikke kan mere.

Anmeld Citér

14. juli 2018

Lomm

Profilbillede for Lomm
MoneLoone skriver:

Han synes allerede det er rart ikke, at have ble på. Han har ingen problemer med at lave lort på toilettet, men at tisse på toilettet vil han ikke, også selv om han siger at han skal tisse, så gør han det ikke. Han holder sig til han ikke kan mere.

Hvis I har en have kan I måske lade ham tisse udenfor et par gange, vores dreng synes det var fedt det med at holde tissetrolden selv (ligesom far), så kan det med toilettet jo køres gradvist ind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.