Mao skriver:
Tror du har helt ret. De er mere samlet om for iddagen og tænker også at der 12:30-13 holder de sikkert stadig pause og derfor er der måske ikke så mange voksne på legepladsen. For andre dage hvor jeg henter ham lidt senere leger han tit i sandkassen med mange andre. Har bare svært ved tanken om hvis han evt går og er lidt alene. For han siger selv at hvis hans to legekammerater ikke lige er der, er der ikk nogle han kan lege med
Min erfaring er at sådanne udtalelser skal man tage med et gran salt.
Mine børn skiftede børnehave da de var mindre, og især min yngste savnede sine veninder meget - hun kom også altid hjem og fortalte at hun ikke havde nogen at lege med og at der aldrig var nogen, der gad lege med hende.
Vi havde så en snak med børnehaven, der havde et helt andet syn på den sag, og vi aftalte at de fortalte os/skrev ned i bogen, hvem hun havde leget med den dag, så vi vidste det.
Når vi så spurgte ind til hendes dag, og hun begyndte at fortælle at der ikke var nogen, der gad lage med hende, mindede vi hende om de børn hun havde leget med den dag og hun fik mange aha oplevelser. Pludseligt kunne hun meget bedre huske alle de sjove lege, hun havde leget!
Anmeld
Citér