Svært ved 'lange' dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
4 svar
5 synes godt om
11. juli 2018

Mao

Sagen er den at jeg har det lidt svært ved at min dreng på 3 år skal være "meget" i børnehaven. Jeg er på barsel nu dvs. han er der fra kl. 8:30 og henter tit kl. 13. Han vil gerne derned og være men siger tit han gerne vil hentes tidligt og så nogle gange når jeg henter han går han bare for sig selv - det går lidt i min pyller morhjerte. Så frygter lidt når jeg snart skal tilbage på arbejde for der bliver han nødt til at være der fra kl. 7-15/16 - overvejer nærmest at gå ned på deltid hvis det er muligt. Og ja ved godt jeg nok er pylleret men har bare rigtig svært ved at andre skal passe mit barn så mange timer dagligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2018

HeMakesMe

Jeg forstår virkelig godt, at du ikke bryder dig om, at han skal passes i så lang tid i børnehaven - jeg har det præcis lige sådan med min søn og jeg drømmer ligeledes om at gå på deltid, så jeg kan hente tidligt.

Omvendt så tænker jeg, at din søn måske bare går lidt rundt for sig selv, fordi han bare venter på at blive hentet?
Om formiddagen er der jo ofte en voksen-ledet aktivitet og det er tit om eftermiddagen at børnene kan lege selv med hinanden. Det er så der, du henter ham.
Det er bare en tanke...
Har du prøvet at hente ham kl. 15? Har du snakket med pædagogerne om det? Leger han bedre med de andre om formiddagen?

Anmeld Citér

11. juli 2018

Mao

HeMakesMe skriver:

Jeg forstår virkelig godt, at du ikke bryder dig om, at han skal passes i så lang tid i børnehaven - jeg har det præcis lige sådan med min søn og jeg drømmer ligeledes om at gå på deltid, så jeg kan hente tidligt.

Omvendt så tænker jeg, at din søn måske bare går lidt rundt for sig selv, fordi han bare venter på at blive hentet?
Om formiddagen er der jo ofte en voksen-ledet aktivitet og det er tit om eftermiddagen at børnene kan lege selv med hinanden. Det er så der, du henter ham.
Det er bare en tanke...
Har du prøvet at hente ham kl. 15? Har du snakket med pædagogerne om det? Leger han bedre med de andre om formiddagen?

Tror du har helt ret. De er mere samlet om for iddagen og tænker også at der 12:30-13 holder de sikkert stadig pause og derfor er der måske ikke så mange voksne på legepladsen. For andre dage hvor jeg henter ham lidt senere leger han tit i sandkassen med mange andre. Har bare svært ved tanken om hvis han evt går og er lidt alene. For han siger selv at hvis hans to legekammerater ikke lige er der, er der ikk nogle han kan lege med

Anmeld Citér

11. juli 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er også tidligt, at han bliver hentet. Jeg ville vente og lade ham lege med sine venner om eftermiddagen. Det er oftest voksenstyret aktiviteter om formiddagen og fri leg om eftermiddagen. Det er desuden svært, at dane relationer med de andre børn når man er der så lidt som han er

Anmeld Citér

11. juli 2018

Skouboe

Mao skriver:

Tror du har helt ret. De er mere samlet om for iddagen og tænker også at der 12:30-13 holder de sikkert stadig pause og derfor er der måske ikke så mange voksne på legepladsen. For andre dage hvor jeg henter ham lidt senere leger han tit i sandkassen med mange andre. Har bare svært ved tanken om hvis han evt går og er lidt alene. For han siger selv at hvis hans to legekammerater ikke lige er der, er der ikk nogle han kan lege med

Min erfaring er at sådanne udtalelser skal man tage med et gran salt.

Mine børn skiftede børnehave da de var mindre, og især min yngste savnede sine veninder meget - hun kom også altid hjem og fortalte at hun ikke havde nogen at lege med og at der aldrig var nogen, der gad lege med hende.

Vi havde så en snak med børnehaven, der havde et helt andet syn på den sag, og vi aftalte at de fortalte os/skrev ned i bogen, hvem hun havde leget med den dag, så vi vidste det.

Når vi så spurgte ind til hendes dag, og hun begyndte at fortælle at der ikke var nogen, der gad lage med hende, mindede vi hende om de børn hun havde leget med den dag og hun fik mange aha oplevelser. Pludseligt kunne hun meget bedre huske alle de sjove lege, hun havde leget!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.