Vente på job eller starte PB

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi bare gå i gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.170 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg havde en MA i starten af året og vi besluttede at vente med at forsøge igen, til jeg havde krav på løn under barsel. Imellemtiden blev jeg (og andre) sparet væk og jeg er nu arbejdsløs. jeg tror jeg har gode chancer for hurtigt at komme i job, men jeg er midt i 30´erne og vi ønsker begge et barn til.

Min mand mener vi skal starte PB nu og de hvad der sker (de to gange jeg har været gravid er det sket i første hug, men ingen ved jo hvad fremtiden bringer). Jeg er mere i tvivl..... Vi har råd til at jeg er på dagpenge de næste 2 år (evt længere, hvis jeg bliver gravid). Men altså det bliver ikke en fest og vi kommer til at skulle spare.

Jeg kan bare ikke helt overskue evt at skulle søge job som gravid (at være jaget vildt a jobcenteret), men på den anden side, så vil jeg heller ikke være specielt stolt over at få job og så få måneder efter sige jeg er gravid. Jeg er bange for at gå i gang igen, da jeg ikke kan overskue, hvis vi mister igen. Mit hoved er et stort rod

What to do? 

hvad gjorde i andre? Jeg kan umuligt være den første der sidder her og er totalt i vildrede.

Jeg har lidt for sjov oprettet en afstemning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2018

Rosa-Sophia

Jeg tror, at jeg ville vente til, at jeg havde været i job i længere tid. Som du har skrevet, det er ikke spændende at være jobsøgende som gravid og være presset af jobcentret til at søge jobs som du temmelig sikkert ikke får (hvis du er blevet gravid og skal på barsel lige om lidt ).

Det med at søge et job og så få det blot for at bekendtgøre at man er gravid, er ikke så cool, synes jeg. Du er kun midt i 30-erne og er blevet nemt gravid de andre gange, så det er jo ikke fordi  at det er sidste udkald eller noget. 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg tror, at jeg ville vente til, at jeg havde været i job i længere tid. Som du har skrevet, det er ikke spændende at være jobsøgende som gravid og være presset af jobcentret til at søge jobs som du temmelig sikkert ikke får (hvis du er blevet gravid og skal på barsel lige om lidt ).

Det med at søge et job og så få det blot for at bekendtgøre at man er gravid, er ikke så cool, synes jeg. Du er kun midt i 30-erne og er blevet nemt gravid de andre gange, så det er jo ikke fordi  at det er sidste udkald eller noget. 

At vente til jeg har været i job længere tid er ikke en mulighed. Vi starter senest i start 2019, så vi ikke pludselig står og ikke kan få nr 2. Der er ingen garantier for at det bliver nemt denne gang og at vente er ikke en risiko vi vil løbe (risikoen for at der er noget galt stiger også med alderen). 

Det hedder enten PB nu eller senest start 2019 (nok efter de 3 mdrs prøvetid). 

Men nej, det er ikke skide sjovt at være jobsøgende og gravid (jeg mistede mit job under min første graviditet), men måske federe end at melde graviditet relativt hurtigt efter de 3 mdrs prøvetid - hvis det går hurtigt og den bliver siddende denne gang.

Anmeld Citér

10. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg havde en MA i starten af året og vi besluttede at vente med at forsøge igen, til jeg havde krav på løn under barsel. Imellemtiden blev jeg (og andre) sparet væk og jeg er nu arbejdsløs. jeg tror jeg har gode chancer for hurtigt at komme i job, men jeg er midt i 30´erne og vi ønsker begge et barn til.

Min mand mener vi skal starte PB nu og de hvad der sker (de to gange jeg har været gravid er det sket i første hug, men ingen ved jo hvad fremtiden bringer). Jeg er mere i tvivl..... Vi har råd til at jeg er på dagpenge de næste 2 år (evt længere, hvis jeg bliver gravid). Men altså det bliver ikke en fest og vi kommer til at skulle spare.

Jeg kan bare ikke helt overskue evt at skulle søge job som gravid (at være jaget vildt a jobcenteret), men på den anden side, så vil jeg heller ikke være specielt stolt over at få job og så få måneder efter sige jeg er gravid. Jeg er bange for at gå i gang igen, da jeg ikke kan overskue, hvis vi mister igen. Mit hoved er et stort rod

What to do? 

hvad gjorde i andre? Jeg kan umuligt være den første der sidder her og er totalt i vildrede.

Jeg har lidt for sjov oprettet en afstemning 

Jeg står i lidt ala samme situation som dig! Vi var enlig gået igang med pb, (jeg har været ledig siden november) men idag blev jeg så kontaktet af et sted jeg har søgt! De vil “måske” ansætte mig fra september af! Så jeg er også i det store dilemma om vi skal udskyde pb eller vi bare skal se hvad tiden bringer! Der jo ingen der ved hvor længe det tager at blive gravid denne gang.. Det kan ske nu men det kan også være det først sker om et år.. men hvad er så vigtigst? 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Mamalou

Jeg ville vente og søge efter jobbet. Hvis du får en fastansættelse, tænker jeg ikke, at ansættelsesstedet kan blive overrasket hvis deres ansatte i den fødedygtige alder bliver gravid. Hvilket område søger du job indenfor? 

Anmeld Citér

11. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står i lidt ala samme situation som dig! Vi var enlig gået igang med pb, (jeg har været ledig siden november) men idag blev jeg så kontaktet af et sted jeg har søgt! De vil “måske” ansætte mig fra september af! Så jeg er også i det store dilemma om vi skal udskyde pb eller vi bare skal se hvad tiden bringer! Der jo ingen der ved hvor længe det tager at blive gravid denne gang.. Det kan ske nu men det kan også være det først sker om et år.. men hvad er så vigtigst? 

Jeg tror vi holder pause, hvis der er udsigt til at jeg kommer i job (dvs samtale), men det er også fordi vi håber det sker hurtigt. Jeg ved ikke hvad der er det rigtige for jer, men jeg havde nok ikke turde fortsætte PB, hvis der var lidt over et år tilbage af mine dagpenge (men mine dagpenge er også et minimum, for at vi kan beholde hus og bil). Jeg krydser fingre for at du får det og at der hurtigt kommer baby. Det er bare skide svært. Min mand synes bare vi skal gå i gang, da ingen jo ved hvad fremtiden bringer og vi begge ved at vi skal have et barn til.

Anmeld Citér

11. juli 2018

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Jeg ville vente og søge efter jobbet. Hvis du får en fastansættelse, tænker jeg ikke, at ansættelsesstedet kan blive overrasket hvis deres ansatte i den fødedygtige alder bliver gravid. Hvilket område søger du job indenfor? 

Vi har snakket om at jeg giver den fuld gas en måned (Det bliver nok reelt 2, da alle dem jeg søger nu har ansøgningsfrist i august) og er der  ikke bid, så starter vi (min mand forsøger dog at overtale mig til at vi starter nu).

Jeg søger primært indenfor medicinalindustrien og der hvor jeg var ansat før blev min chef vildt glad på mine vegne da jeg blev gravid (selvom det var et lille sted) og han sagde præcis det du skriver, så hvis jeg kommer ind et større sted, så kan de umuligt have en anden indstilling, de kan jo trods alt på få en vikar (det var en reel mulighed der hvor jeg var før). Det havde faktisk været perfekt timing med fyringen (ingen tid som arbejdsløs før barsel), hvis jeg ikke havde mistet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.