Vi er så heldige at ha hele 3 sæt bedsteforældre, som alle på hver deres måde viser at de elsker og vil deres børnebørn!
Vi spiser med min mor 1 gang om ugen. Hun arbejder aftenvagter, og er altid sød til at passe unger hvis de et syge, og det ka passe ind i hendes program.
Svigerfar og hans kone bor 5 min fra os, og dem ser vi, når det ka passe ind. Den store er selv begyndt at ringe og spørge om hun må komme forbi efter skole, for farfar er lige gået på pension. Han var total angst for at holde dem, da de var små, for hva nu hvis han tabte dem, eller på anden måde kom til at ødelægge dem
På trods af 2 børn, har han aldrig skiftet en ble osv. Han har aldrig været god til at udtrykke sine følelser, gi kram osv. I min familie er vi total modsatte og siger elsker dig og gir kram til dem tættest på. Vi har heldigvis "smittet" af på ham, over de sidste mange år. Dette betyder også at når vi er sammen, så ka ham og ungerne sidde fordybet og snakke og pludselig står de og krammer, holder i hånd osv. En unge der spontant udbryder ih farfar du er bare så sød/skør og farfar der svare, at jammen jeg er faktisk også ret glad for dig. Ren kærlighed
Og noget som har taget mange års arbejde. Min svigerfars og svigerindes forhold er stadig præget af, at de begge ik er særlig gode til at snakke forventninger/følelser osv, hvilket også påvirker hans samværd med hendes børn. Hun mener slet ik at han interesser sig nok for dem og hende, hvilket vi jo slet ik oplever. Svigerinden mener at det kun er hans ansvar at få forholdet til at fungere. Jeg mener at eftersom hun nu er voksen, så er det self også hendes ansvar.
Min svigermor bor langt væk, men vi snakker et par gange om ugen og ses ca en gang pr mdr.
Som jeg siger til min svigerinde, hvis man ønsker ændringer, så må man begynde med sig selv. Det ka ik hjælpe, at man forventer at andre, bare ved hva man tænker/føler/forventer, hvis ik man starter med at fortælle hva man føler.
Og selvom man snakker om, de forskellige ting, man gerne vil ændre, så er det jo desværre ik sikkert, at personen ka ændre sig, eller ændre sig, lige så hurtigt som man ønsker sig. Vh Stine