2 børn lige efter hinden- arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
L-mor skriver:

Hvorfor er det at udnytte systemet ift at få dem med fx to års mellemrum? Der er ingen forskel på arbejdsgiverens udgifter. Tværtimod vil der typisk være færre omkostninger for arbejdsgiveren ved en lang barsel, end ved to kortere. Jeg forstår ikke din logik.

Der er da ikke nogen garanti for at det bliver to kortere barsler? Det forstår jeg ikke helt logikken i.

Derudover synes jeg ikke det er helt OK, fordi det er en voldsomt lang periode man fjerner sin arbejdskraft og kompetencer fra arbejdspladsen. Det kommer som sagt an på det arbejdsområde man tilhører, men mange er jo ansat fordi de har nogle evner arbejdspladsen skal bruge. Nogle steder kan byrden løftes med vikarer, men andre steder betyder det jo bare at de tilbageværende kolleger skal løfte arbejdsopgaverne mens man er væk.

Man skal ikke have dårlig samvittighed over at holde barsel - heller ikke to i streg, men jeg synes man bør overveje hvad det medfører af komplikationer på arbejdet at man gør det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

L-mor

IenFart skriver:

Der er da ikke nogen garanti for at det bliver to kortere barsler? Det forstår jeg ikke helt logikken i.

Derudover synes jeg ikke det er helt OK, fordi det er en voldsomt lang periode man fjerner sin arbejdskraft og kompetencer fra arbejdspladsen. Det kommer som sagt an på det arbejdsområde man tilhører, men mange er jo ansat fordi de har nogle evner arbejdspladsen skal bruge. Nogle steder kan byrden løftes med vikarer, men andre steder betyder det jo bare at de tilbageværende kolleger skal løfte arbejdsopgaverne mens man er væk.

Man skal ikke have dårlig samvittighed over at holde barsel - heller ikke to i streg, men jeg synes man bør overveje hvad det medfører af komplikationer på arbejdet at man gør det. 

Jeg shnes bare det er meget lettere at hyre en kompetent vikar til et job i 2-3 år end til 9-12 måneder. Og så vil jeg hellere få det hele overstået på en gang, fremfor at skulle igennem vikaransættelser/omfordeling af opgaver to gange på 3 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.