2 børn lige efter hinden- arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.956 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juli 2018

Anonym trådstarter

Vi overvejer en 2’er nu her 7 mdr efter den 1.. men er i tvivl om hvorvidt det er etisk rigtigt af mig at gøre det ifht mit arbejde.. 

nogen som har prøvet det og hvorn tog arbejdspladsen det? Blev i fyret eller var der andre forandringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

L-mor

Anonym skriver:

Vi overvejer en 2’er nu her 7 mdr efter den 1.. men er i tvivl om hvorvidt det er etisk rigtigt af mig at gøre det ifht mit arbejde.. 

nogen som har prøvet det og hvorn tog arbejdspladsen det? Blev i fyret eller var der andre forandringer 

Som leder ville jeg synes, det var helt ok, så længe jeg vidste det i god nok tid til at forlænge min barselsvikar. Det er bedre end at du er tilbage i 10 måneder og så skal på barsel igen. 

Når det er sagt, synes jeg ikke, at det er hensynet til arbejdsmarkedet, der skal afgøre, hvornår og hvor mange børn man får. Og så synes jeg bare, at det er synd for den ældste med nr. 2 så tæt på, men de to synspunkter kan du jo bare se bort fra. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Bananaalice

Du kan jo aldrig blive fyret for at være gravid, du kan blive fyret fordi der er omstruktureringer og din stilling nedlægges eller noget i den dur, og det skal være pænt beviseligt.

En del arbejdspladser er vant til at nogen ikke lige kommer tilbage efter barsel, og netop derfor er det kun fair at sige det i så god tid som muligt. 

Hvis I vil blive gravide af den naturlige vej skal du jo selvfølgelig huske det kan tage lidt tid, og jo altså tager en del måneder at være gravid, og du jo nok risikere at komme tilbage på arbejdspladsen i kort tid. Ønsker du ikke at komme tilbage står det dig jo frit for at sige op og gå hjemme.

Anmeld Citér

9. juli 2018

Mutti84

Jeg blev gravid med nr. 2 da min datter var 8 måneder.

Det var planlagt.

Jeg skulle tilbage på mit arbejde i 4 måneder for så at gå på barsel igen... at jeg så blev sygemeldt med plukkeveer efter 3 uger tilbage på jobbet var en anden side af sagen.

Her var der absolut ingen sure miner og ingen fyring 

Mine børn er født med 16 måneders mellemrum og de får SÅ meget ud af hinanden! Der er ingen jalousi og jeg er virkelig glad for, at vi valgte at få dem så tæt 

Selvfølgelig er det hårdt, specielt da min søn var helt spæd, men det er det hele værd 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Well, det afhænger lidt af arbejdspladsen og dit arbejdsområde, men jeg synes ikke det er helt OK. Jeg synes lidt det er at udnytte et på mange måder ret generøst barselssystem.

Anmeld Citér

9. juli 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. mellem vores dreng og pige - planlagt. Jeg kom tilbage fra barsel i september og gik på barsel 4 mdr. efter.

Jeg blev så godt nok fyret, da jeg kom tilbage fra barsel nr. 2 - men dette skyldes nedskæringer og havde ikke noget med mine barsler at gøre

Anmeld Citér

9. juli 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har 15 mdr mellem mine to store, så jeg tog to barsler i træk. Ingen surre miner og jeg blev ikke fyret. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym trådstarter

Nu skaldet så lige siges at med den 1, var jeg sygemeldt fra 4 mdr og frem til fødsel... vil det Ha noget at sige? Altså har jo været væk fra job et i 1,5 år når min barsel er slut.. føler mig lidt uforskammet ved at planlægge graviditet ny, men samtidig er det også en drøm at skulle få dem tæt 

alternativt, ville jeg skulle vente 9 mdr efter opstart og så arbejde så længe jeg kunne og så gå på barsel.. er virkelig i vildrede 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg kan ikke se, at det skulle være et problem. Man kan vel nærmest sige, at det kan være en fordel for din arbejdsplads. På den her måde kan de vælge at beholde din nuværende vikar og slipper for oplæring af en ny. Du “overstår” også hurtigt de to barsler og småbørnsperioder. Din arbejdsplads havde vel nok alligevel skullet betale for barsel nr to på et tidspunkt. 

Min søde chef sagde til mig, da jeg var lidt brødebetynget over at skulle på barsel efter ti mdrs ansættelse, at man ikke skulle planlægge sit familieliv efter arbejde, men omvendt, og at der alligevel ikke var nogen, der ville takke mig senere i livet for at have ventet med at få børn.

Anmeld Citér

9. juli 2018

L-mor

Well, det afhænger lidt af arbejdspladsen og dit arbejdsområde, men jeg synes ikke det er helt OK. Jeg synes lidt det er at udnytte et på mange måder ret generøst barselssystem.

Hvorfor er det at udnytte systemet ift at få dem med fx to års mellemrum? Der er ingen forskel på arbejdsgiverens udgifter. Tværtimod vil der typisk være færre omkostninger for arbejdsgiveren ved en lang barsel, end ved to kortere. Jeg forstår ikke din logik.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.