Jeg synes godt nok ikke man kan tale om at hun styrer showet. TS skriver jo at det bare altid har været sådan at hun har puttet den mindste. Det handler ingen steder om at det har den yngste bestemt eller hun styrer showet. Det handler om noget hun bare altid har været vant til, nu pludselig er blevet lavet om. Det skal hun da have lov til at vænne sig til? Så små børn er jo altså ikke voksne, de forstår jo ikke rationalet bag, at det nu er anderledes når der puttes, eller hvad det nu er for omstændigheder, der laves om.
Min egen erfaring er at man kan undgå mange af de her kampe, med mange dage/ugers gråd og mangel på søvn ved bare at acceptere tingene og finde en løsning, hvor alle bliver tilgodeset. Herhjemme har vi en pige på næsten 2 år og jeg putter altid og vågner hun om natten tager jeg den også. Kunne ikke drømme om pludselig at indføre nu skal far absolut bare putte, fordi jeg ved at det ville betyde nogle meget ulykkelige aftener og mangel på søvn for min datter i en længere periode. Om dagen putter min mand fint til lur og er jeg ikke hjemme om aftenen kan han sagtens putte hende
Anmeld
Citér