Far har en kamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2018

Loa

grinny skriver:

Skræmmende at så mange mener at en på 2,5 år “styret showet” 

Hvis det med at være “mor syg” (Ja jeg hader det ord, man kan vel ikke være for glad for sin mor?) først er kommet nu tænker jeg det er fordi hun virkelig har brug for lige netop dig nu og synes det er synd, at i så vil vænne hende fra det når det egentlig er et behov hun udviser 

Men hvad med den store? Hun (tror jeg det var) har vel også brug for mor/lov til at det er mor der putter en gang i mellem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

grinny

Loa skriver:

Men hvad med den store? Hun (tror jeg det var) har vel også brug for mor/lov til at det er mor der putter en gang i mellem.

Men det ene udelukker vel ikke det andet?

Man må jo finde frem til en løsning der passer til alle. Kunne lillesøster evt. puttes tidligere eller kunne mor læse en godnathistorie for den store og så far tager over bagefter? En løsning skal der nok findes, det gælder jo bare om at tænke det hele igennem en gang mere

Anmeld Citér

9. juli 2018

Dorthe1986

Jeg synes godt nok ikke man kan tale om at hun styrer showet. TS skriver jo at det bare altid har været sådan at hun har puttet den mindste. Det handler ingen steder om at det har den yngste bestemt eller hun styrer showet. Det handler om noget hun bare altid har været vant til, nu pludselig er blevet lavet om. Det skal hun da have lov til at vænne sig til? Så små børn er jo altså ikke voksne, de forstår jo ikke rationalet bag, at det nu er anderledes når der puttes, eller hvad det nu er for omstændigheder, der laves om. 

Min egen erfaring er at man kan undgå mange af de her kampe, med mange dage/ugers gråd og mangel på søvn ved bare at acceptere tingene og finde en løsning, hvor alle bliver tilgodeset. Herhjemme har vi en pige på næsten 2 år og jeg putter altid og vågner hun om natten tager jeg den også. Kunne ikke drømme om pludselig at indføre nu skal far absolut bare putte, fordi jeg ved at det ville betyde nogle meget ulykkelige aftener og mangel på søvn for min datter i en længere periode. Om dagen putter min mand fint til lur og er jeg ikke hjemme om aftenen kan han sagtens putte hende  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.