Far har en kamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.889 visninger
12 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2018

Tullefreja

Ja som overskriften siger har far her hjemme en kamp med at putte lillesøster på 2,5år hun skriger og kalder på mig uanset hvad han gør, vi er først begyndt nu at det far der putter da hun er virkelig morsyg,det er alle aften rutinerne han ikk må for hende. Vi har en pige på 6 år også og hende tager jeg mig af med putning.

Andre der har prøvet det samme? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2018

Soonmom

Hvis hun hidtil har fået lov at styre showet og bestemme at mor skal gøre det, er det vel en helt normal reaktion? - I må og skal det forberede jer på at det bliver en kamp, hvis hun er 2,5 år og fra "start" af har bestemt at det er mor der skal og ovenikøbet sluppet af sted med det, hvad forventer I så? At hun bare indfinder sig? - det er en ændring i rutinen, hun får ikke lov at bestemme, og er vant til det - det ligger ligesom i kortene at det ikke bliver let

Anmeld Citér

8. juli 2018

Anonym

Tullefreja skriver:

Ja som overskriften siger har far her hjemme en kamp med at putte lillesøster på 2,5år hun skriger og kalder på mig uanset hvad han gør, vi er først begyndt nu at det far der putter da hun er virkelig morsyg,det er alle aften rutinerne han ikk må for hende. Vi har en pige på 6 år også og hende tager jeg mig af med putning.

Andre der har prøvet det samme? 

Hvorfor tage kampen? Er det vigtigt, at han putter?

Anmeld Citér

8. juli 2018

Tullefreja

Soonmom skriver:

Hvis hun hidtil har fået lov at styre showet og bestemme at mor skal gøre det, er det vel en helt normal reaktion? - I må og skal det forberede jer på at det bliver en kamp, hvis hun er 2,5 år og fra "start" af har bestemt at det er mor der skal og ovenikøbet sluppet af sted med det, hvad forventer I så? At hun bare indfinder sig? - det er en ændring i rutinen, hun får ikke lov at bestemme, og er vant til det - det ligger ligesom i kortene at det ikke bliver let

Hun har aldrig "bestemt" det men har bar været mig der gjorder det da den store blev puttet af far men dengang var hun slet ik så morsyg alså kan ikke engang gå på wc uden hun græder. Det mest det med hun er så morsyg vi prøver vende hende af med. Og jeg er ked af at den store altid ee nød til at blive "smidt" hen til far fordi lillesøster bar tuder hver gang jeg ikk li kan hjælpe hende. 

Anmeld Citér

8. juli 2018

Tullefreja

Anonym skriver:

Nej det er ikke vigtig. Men hun er så ekstremt morsyg ingen andre må hjælpe hende kun mig dog får hun ikke sib vilje hvis jeg er igang med noget. Ved ikk om det bar en fase eller noget men det fandme stramt i længden 

Anmeld Citér

8. juli 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Det er da en mega vigtig kamp at tage, en 2 årige skal da ikke have lov at styre et hjem specielt ikke når der også er andre børn. Så selvfølgelig skal far da også kunne putte

Anmeld Citér

8. juli 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Det er det da! Hvad hvis mor pludselig skal være væk i et par dage?! 

Anmeld Citér

8. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Abracadabra skriver:

Det er det da! Hvad hvis mor pludselig skal være væk i et par dage?! 

Jeg er enig - men synes dog også det tit er noget andet når barnet godt ved at den ene forældre ikke er i huset. Så er situationen tit anderledes, synes jeg. 

Anmeld Citér

8. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Tænker ikke at det er spor mærkeligt, hvis hun er vandt til at bestemme og få lov at vælge mor til. Så løsningen er vel “bare” at I holder fast og at du snupper par aftener væk fra hjemmet, så hun lærer at far yder omsorg og trøst på samme plan som mor - og så du får nogle aftener med jeres store pige... 

Anmeld Citér

8. juli 2018

grinny

Skræmmende at så mange mener at en på 2,5 år “styret showet” 

Hvis det med at være “mor syg” (Ja jeg hader det ord, man kan vel ikke være for glad for sin mor?) først er kommet nu tænker jeg det er fordi hun virkelig har brug for lige netop dig nu og synes det er synd, at i så vil vænne hende fra det når det egentlig er et behov hun udviser 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.