Hvornår fødte I første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår fødte du første gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.672 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. juli 2018

frkchili

Jeg er i dag 38 uger henne med mit første barn, og begynder så småt at blive utålmodig efter at føde, selvom jeg jo godt ved, at der snildt kan gå et par uger endnu.

Så af ren nysgerrighed, hvornår fødte I første gang? Var der nogen sammenhæng mellem jeres og jeres mors fødselstidspunkt (har hørt noget om at det til en vis grad er genetisk betinget)? Er mest ude efter at høre om de spontane fødsler, da jeg regner med at takke nej til igangsættelse indtil jeg er i hvert fald 42 uger henne.

Ved godt at jeg ikke kan bruge svarene til ret meget, baby kommer jo når baby kommer. Men stadig lidt sjovt at høre om andres oplevelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg fødte vist 39+3.. fik zoneterapi til at sætte det i gang, og bum. Så var der veer dagen efter

Anmeld Citér

7. juli 2018

De3Guldklumper

Jeg har født før termin med de to første og over termin med nr 3. Mine fødsler har været korte maks 4 timer - 2. Gang kun 2 timer. 

Min mors fødsler har været nøjagtig magen til. 

Anmeld Citér

7. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Fødte førstegang 36+6 - ved faktisk ikke hvornår min mor fødte. Men mine søstre har født på nogenlunde samme tid  

og så har vores fødsler været meget ens.

Anmeld Citér

7. juli 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
frkchili skriver:

Jeg er i dag 38 uger henne med mit første barn, og begynder så småt at blive utålmodig efter at føde, selvom jeg jo godt ved, at der snildt kan gå et par uger endnu.

Så af ren nysgerrighed, hvornår fødte I første gang? Var der nogen sammenhæng mellem jeres og jeres mors fødselstidspunkt (har hørt noget om at det til en vis grad er genetisk betinget)? Er mest ude efter at høre om de spontane fødsler, da jeg regner med at takke nej til igangsættelse indtil jeg er i hvert fald 42 uger henne.

Ved godt at jeg ikke kan bruge svarene til ret meget, baby kommer jo når baby kommer. Men stadig lidt sjovt at høre om andres oplevelse 

Jeg fødte i 2011 i uge 42+0 4500g 56cm

Min mor fødte mig tilbage i 1987, jeg blev født for tidlig og vejede 1705g 42cm

mine 3 mindre søskende er alle født til tiden og alle omkring de 3500g

lidt sjovt at se, min mor var 22 da hun blev gravid med mig og jeg var også 22 da jeg blev gravid med min søn, min lille søster var også 22 da hun blev gravid med hendes datter 

Anmeld Citér

7. juli 2018

God-mor

frkchili skriver:

Min mor fødte mig på terminsdatoen, og gik over tid med mine to søskende. 

Jeg fødte min første 39+3 og min anden 39+5 Så ingen sammenhæng her umiddelbart. 

Anmeld Citér

7. juli 2018

Christabelle

Jeg fødte 39+5. Min mor har født 38+4 begge gange

Anmeld Citér

7. juli 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg fødte da jeg var 38+3 med min første søn og med søn nummer 2 var jeg 38+4.

Jeg selv blev født ca. 6 uger før tid.

Anmeld Citér

7. juli 2018

A38

Min mor har født fire børn og gået 10-14 dage over med alle fire. Jeg selv fødte mit første barn 40+2.

Anmeld Citér

7. juli 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Fødte 41+1, efter jeg havde fået hindeløsning 41+0. 

Min mor fødte mig 3 uger over termin - dengang satte de vidst ikke igang på samme måde som idag..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.