Hvad laver i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.427 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2018

Anonym trådstarter

hej 

jeg vil hører hvad  I laver samme .ed jeres barn i løbet af dagen fx lørdag . søndag ? eller når I har en fri dag. 

synes nogle gang at vi nemlige ser for meget tv. men jeg er løbet tør for ideer. vores datter er 3 år hun vil hele tid ha en af os leger med hende. og når jeg er alne med hende i weekende er det meget. især efter hun ikke sover lur. Hvad laver I ? 

jeg må nok indrømme at jeg nogle gange føler mig trængt/ irriteret /Jeg er nok/ med hende. 

årh alt så forstår i mig. andre der har set på sammen måde måske ? 

far arbejder i Weekender 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2018

san

Herhjemme går vi på legepladser, skoven, svømmehall, i haven, på besøg eller bare være hjemme og lave ingenting .. 

Min søn er også med til at gøre rent, vasketøj og handle, i det omfang han nu gider.. 

Han vil også helt have os at lege med, men det kan og skal vi ikke hele dagen, han har også godt af at lege lidt selv, også selv om han ikke gider... Jeg giver mig selv lov til at have en halv time, hvor jeg laver hvad jeg har lyst til, så siger jeg bare til min søn at jeg lige skal læse nyheder eks. Og så må han selv finde på noget eller jeg hjælper ham igang med en leg, hvor jeg trækker mig, og hvis han ikke gider det, så må han kede sig i den halve time hvor jeg er mig selv  

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

og når jeg prøver at tage hende med til nogle steder . hvor der vil være andre børn . vil hun gerne stå og kigge også siger hun at hun er genert (swlvom hun ikke er ) hun begynder at jaffle rundt på mig og alt muligt. what to do? 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Sarahs-mor

Anonym skriver:

hej 

jeg vil hører hvad  I laver samme .ed jeres barn i løbet af dagen fx lørdag . søndag ? eller når I har en fri dag. 

synes nogle gang at vi nemlige ser for meget tv. men jeg er løbet tør for ideer. vores datter er 3 år hun vil hele tid ha en af os leger med hende. og når jeg er alne med hende i weekende er det meget. især efter hun ikke sover lur. Hvad laver I ? 

jeg må nok indrømme at jeg nogle gange føler mig trængt/ irriteret /Jeg er nok/ med hende. 

årh alt så forstår i mig. andre der har set på sammen måde måske ? 

far arbejder i Weekender 

Her starter dagen stort set altid med at se lidt tv og så er det ret forskelligt hvad vi laver.

fx:

-besøge familie/venner

-tage på legeplads

-tage på biblioteket

-slappe af med tv, tegne, male, modellervoks (oftest sidder hun alene, men hvor jeg lige går frem og tilbage og snakker lidt med hende)

- gøre rent og oprydning, hvor hun hjælper eller får besked på st underholde sig selv

- lege sammen, spille spil osv 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Anonym trådstarter

san skriver:

Herhjemme går vi på legepladser, skoven, svømmehall, i haven, på besøg eller bare være hjemme og lave ingenting .. 

Min søn er også med til at gøre rent, vasketøj og handle, i det omfang han nu gider.. 

Han vil også helt have os at lege med, men det kan og skal vi ikke hele dagen, han har også godt af at lege lidt selv, også selv om han ikke gider... Jeg giver mig selv lov til at have en halv time, hvor jeg laver hvad jeg har lyst til, så siger jeg bare til min søn at jeg lige skal læse nyheder eks. Og så må han selv finde på noget eller jeg hjælper ham igang med en leg, hvor jeg trækker mig, og hvis han ikke gider det, så må han kede sig i den halve time hvor jeg er mig selv  

okay har prøvet list af det hun begynder bare at skriger græder fake og til sidst ender det med at hun græder rigtig... 

Anmeld Citér

6. juli 2018

san

Anonym skriver:

og når jeg prøver at tage hende med til nogle steder . hvor der vil være andre børn . vil hun gerne stå og kigge også siger hun at hun er genert (swlvom hun ikke er ) hun begynder at jaffle rundt på mig og alt muligt. what to do? 

Lad hende være genert og stå og se de andre børn an, måske får hun lige pludselig lyst til at være med.. 

Måske kan du selv deltage med dit barn, og når hun er tryg kan du trække dig lidt væk 

Anmeld Citér

6. juli 2018

san

Anonym skriver:

okay har prøvet list af det hun begynder bare at skriger græder fake og til sidst ender det med at hun græder rigtig... 

Der sker heller ikke noget ved hun græder lidt, det er ikke sjovt, ved det godt. Men man har selv brug for lidt tid til sig selv... Så må hun tegne/ lege ved siden af dig, mens du læser avis blad eller andet.. 

Anmeld Citér

6. juli 2018

Astrid&alex

Jeg bor ikke i Danmark men i en (smuk ) by i Italien, så det er måske ikke så representativt.

Men vores lørdag (hvor jeg normalt har ham alene) starter for detmeste med at gå på marked (med drengen på ryggen, han er to) og købe frugt og grønt. Så spiser vi morgenmad på en cafe og går hjem og pakker indkøb ud sammen. Så går vi i en nærliggende park - jeg plejer at have noget legetøj med, så er det let at starte en leg med andre børn som vi møder. Så spiser vi frokost på en cafe, og så sover drengen baggefter i klapvogn (og jeg læser en bog og drikker kaffe ). Om eftermiddagen går vi normalt på en legeplads og spiser måske en is. 

Jeg er ikke noget hjemme menneske, og synes det er kedeligt at bruge dagen hjemme. Og det kan blive “tungt” med et barn. Omvendt synes jeg det er top hyggeligt at være ude. Også selv om det måske lidt er det samme vi laver og det måske ikke er så spænende.

når er hjemme leger vi, danser eller læser en bog sammen. 

Far er mere aktiv så han tager ham gerne på cykeltur, i svømmehal,i skov eller ved vandet. Efter vuggestuen går vi til musik en gang om ugen og indimellem til nogle oplevelsesværksteder. 

ellers tænker jeg  skov, strand, soppebassin og andre udendørs bassiner, tag ud og fisk, find et sted at kigge på dyr, museum for børn, børneteater, koncerter for børn måske kunne være noget du kunne overveje -  og ellers tjekke agenda’en for børneting i weekenden. Hvis der findes en der hvor jeg bor -gør der sikkert også hvor du bor  

kom ud, det er dejligt 

Anmeld Citér

6. juli 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er lige blevet 4 år.

I weekenden starter dagen kl 5, hvor damen vågner og ser tv indtil jeg står op (typisk kl 6-6:30). Så spiser vi morgenmad og så står den på oprydning, både på legeværelset og stuen osv. Bagefter tager vi en tur ud, enten på legeplads eller på indkøb, en gåtur eller andre ærinder. Vi er som regel hjemme til middag hvor vi så spiser frokost og bagefter er der stilletid. - og det er vigtigt! Ellers bliver mor skør i hovedet! Stilletid er enten en lur eller leg på værelset. Der er ingen tegnefilm og mor er "ikke tilgængelig" for underholdning. Det er så godt for os begge to! Om eftermiddagen er vi gerne på altanen hvis vejret er til det, eller en tur på legeplads. Hvis vi ikke er udenfor står den enten på leg på værelset (og her er mor gerne med), perler, tegning, eller hvad vi nu lige finder på. Det er også på det her tidspunkt vi kunne finde på at besøge mormor f.eks.. Kl 17 er der aftensmad og bagefter putter vi enten og ser lidt tv eller tumler indtil sengetid kl 18. 

Anmeld Citér

7. juli 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi går i skoven, svømmehal, stranden, biblioteket, cykler en tur, på loppemarked, besøger nogen, leger/ordner i haven eller hygger hjemme med brætspil, bage boller, lege, tegne, male m.m. 

Vi har dig tre børn og de ældste er begyndt at lege mere og bedre sammen - så det er dejligt. 

Ellers fortæller vi dem at de må lege selv hvis vi skal ordne nogle ting i hjemmet/haven (nogle gange vil de hjælpe) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.