Eksperthjælp: Gravid og forstoppet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. juli

Karen Bøhrnsen

Kære Karen, jeg er førstegangs gravid og gravid 15+1. Jeg er hammer forstoppet og jeg er fuldstændig klaustrofobisk i min krop.

Jeg har fået alverdens råd, svesker, sveske juice/grød, magnesia, movikol... der kommer lidt ud hver anden dag i form af sten hårde kugler. Jeg har også forsøgt at spise mere for at se om det kunne presse det igennem, men jeg er pt så ophobet at jeg har kastet op... det er sket to gange nu, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er så presset i min mave at jeg ikke engang kan komme ud og gå.

Jeg spiser grove kronprodukter, grønsager, magert kød og føler virkelig at jeg "gør alt efter kunstens regler" men der er intet der får det til at passere.

Hvordan skal jeg gribe det an?

MVH. Rina

Karens svar

Kære Gina

Det lyder da helt ulideligt, det du er igennem her.

Jeg har kun lige et par idéer mere, inden jeg vil anbefale dig at gå til lægen.

Du har allerede prøvet mange af de gode ting med hensyn til kost. Fortsæt med det, du synes, har virket bedst.

Du skriver ikke noget, om du tager jern som kost tilskud? Jern kan også give forstoppelse. Hvis du tager jern, så stop med det en uges tid og se om det ikke bliver bedre. Brug så et andet mærke. Mange oplever bedring eller ophør af forstoppelse ved brug af Kreuterblut, som er et flydende kosttilskud med jern.

Og så er motion også en vigtig faktor mod forstoppelse. Jeg ved, du har svært ved at gå ud lige nu, men måske kan du finde på nogle ting, derhjemme, der kan få pusten op?

Hvis du er forpint af smerte, må du gerne tage 1 g. Panodil (max hver 6. time), når det bliver alt for slemt. En varmepude eller et dejligt varmt bad kan som regel afhjælpe den værste smerte.

Hvis ingen ting hjælper eller hvis forstoppelsen bliver være, skal du gå til din læge. Han/hun vil kunne hjælpe dig videre.

God bedring med forstoppelsen.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende dialog graviditet og forstoppelse, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 145.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

8. juli

StineW79

Profilbillede for StineW79

Rådet fra min læge, var i sin tid, at jeg skulle drikke et stort glas juice, sammen med jerntabletten, da det hjalp mod forstoppelse.

Også gik jeg over til at tage jern tabletter fra Matas, i stedet for dem fra apoteket. Det hjalp. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+