Hvad har jeres baby på om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2018

Lje

MommyX2 skriver:

Hejsa 

Min skønne dreng på snart 7 uger er utrolig varm. Vi bor et sted hvor der er rigtig godt isoleret, og her er utrolig varmt selv om vi lufter godt ud. Der er næsten altid 27,5 grader, vi kan dog være heldige lige at få den ned på 25-26 grader, når vi har luftet ud om aftenen.

Han sparker alt af han får på, om det så er et tæppe, tynd stodble eller hans dyne. Vi giver ham en heldragt/sparkedragt på i uld eller bomuld og strømper på om natten. Han kan til tider alligevel være for varm når jeg tager ham på om natten for at amme eller skifte ham.

Hvad har jeres baby på om natten i denne varme?

Vi bor i nybyg (godt isoleret) med samme temperatur som dig. Vores søn sover med vinduet på klem og sparker dynen af = han skal have noget på overkroppen selvom han er en varm starut. Han er godt nok 3 år nu men du får lige mine indspark alligevel. 

Uld-silke-nattøj! Det er små-dyrt ja. Men du behøver ikke ret meget. Vi har brugt det fra Joha. I alle mulige sammensætninger: heldragt, body m/u ærmer, lange bukser, undertrøjer og boxershorts. Bomuld holder på fugten, hvis man sveder, og så bliver børnene bare klamme og fugtige. 

I dit tilfælde ville jeg vælge en uld-silke-body uden ærmer og så et dynebetræk/tyndt tæppe. Men lade kroppen komme af med varmen bl.a via fødderne. 

Vi har i øvrigt skiftet hans juniordyne (og vores egne dyner) til kapok-dyner og jeg ville ønske, jeg havde kendt til det tidligere. Det er helt fantastisk til at regulere varmen.

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

Anonym

KUN ble i denne hede

Anmeld Citér

12. juli 2018

FrøMor

Smølfine123 skriver:

Ville du selv synes en heldragt uld og strømper ville være rart/ passende...?

det er da alt alt alt alt for varmt!????

kan godt forstå at han sparker alt af. 

Min søn sov i bodyer med korte ærmer eller natdragter med korte ben og ærmer.

og uld hører efterår og vinter til. Ikke 25/27 grader.

jeg sover for tiden i trusser - ville dø i andet

wow med kommentarer 

Først vil jeg lige nævne at han kun har en heldragt på med strømper fordi han netop ikke har andet på. Altså ingen dyne eller stofble  

Vi blev rådet af sundhedsplejersken til at give ham uld på da han åbenbart bedre kunne ånde i det end bomuld  så det råd fulgte vi, og det har virket for ham 

Han har vindue på klem om natten og får luft ind så vi vil ikke risikere at han bliver for kold. Den seneste tid sover han dog kun i langærmet body, og igen, ikke noget over sig.

Han ligger ikke ude i barnevogn da vi ikke har skygge nogen steder på grunden, og hvis han gjorde ville vi aldrig lukke af med en stofble, det ved vi godt hvor farligt det kan være. 

De gange vi har ladet ham sove i ble alene med en tynd dyne eller stofble over sig, har han sparket det af og så bliver han kold, netop derfor giver vi ham noget på, men ikke meget. Han er tilpas og ikke for varm eller for kold på denne måde 

Anmeld Citér

12. juli 2018

FrøMor

Anonymor skriver:

6 mdr her og bare i kortærmet body eller kun ble. Hvis han var helt lille ville jeg give kortærmet body på. Det lyder jo helt vildt den mængde tøj du giver på? Det er ikke fordømmende, ved godt man kan være meget forsigtig med sådan en bebs, men hvis der er så varmt som du skriver, så tror jeg virkelig, at det er aaaaaalt for meget tøj! 

Hej 

Den mængde han har på er en heldragt og strømper. Ikke andet. Heldragten er med knapper og han er bar inden under. Han har et vindue på klem så der kommer luft ind og han har ikke hverken dyne eller noget på, da han netop sparker dette af. Derfor fik han en heldragt på. Det sidste stykke tid har han dog kun sovet i en langærmet body alene  

Anmeld Citér

12. juli 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Min datter på 7 mdr sover i en alm bomuldsnatdragt og har bare fødder. Mindre, så bliver hun kold. Vi har vel 23-24 grader. Den store på 2,5 sover i body uden ærmer. Ingen af dem gider dyner eller tæpper. 

Anmeld Citér

13. juli 2018

Anonym

Min søn sover i en af de der sommerdragter med korte ben og ærmer. Han sparker også altid dynen af sig, men han ligger så også i sengen mellem os, hvor der er lunt. Vinduet står altid helt åbent og vi bor ved vandet, så der bliver rimelig køligt i soveværelset.

På de rigtig varme nætter er det bare en ble og så en lille undertrøje eller måske ærmeløs body. Enkelte nætter har han sovet kun i ble.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.