Socialrådgiver ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan ligger din mundtlige løn før skat? (Socialrådgiver)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

13.453 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2018

Anonym trådstarter

Hey derude ��

Sidder der mon nogle socialrådgivere herinde? 

Nu er der så meget snak om forskel i lønnen mellem kønnene, så jeg var lidt nysgerrig på, hvad tjener DU, før skat selvfølgelig, som socialrådgiver? Gerne hvilket felt du arbejder inden for og evt område: Jylland/Sjælland/Bornholm. (Mulighed for at svare anonymt)  

Har du overvejet at læse videre, og fra hvilket område arbejder du, og hvor vil du hen?

Har du været ude og arbejde med flere forskellige ting, og derved fået noget erfaring med omkring, hvad du godt kan li og arbejde med samt det modsatte? Her tænker jeg kriminalforsorgen, fagforening, forvaltning eller hvor du nu har været, og hvad du har været glad for/mindre glad for?

Hvordan er mulighederne for at tage uddannelsen med sig til udlandet? (Sverige, Norge, Australien, Amerika- nord samt syd) 

Jeg tager imod alt omkring emnet, da jeg forhåbentlig snart selv skal være socialrådgiverstuderende 

Kh. Baby.mamma 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2018

Anonym

Jeg får små 29000 ansat på fuld tid i et jobcenter som myndighedssagsbehandler. 

Og så har jeg et år tilbage af uddannelsen, som jeg tager på nethold. Men lønnen for de færdiguddannede i mit team er ikke meget højere

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg får små 29000 ansat på fuld tid i et jobcenter som myndighedssagsbehandler. 

Og så har jeg et år tilbage af uddannelsen, som jeg tager på nethold. Men lønnen for de færdiguddannede i mit team er ikke meget højere

Okaj, så du er faktisk blevet ansat før du er færdiguddannet? Hvor længe har du været det? Er det samme sted, som du var i praktik hvis jeg må spørge? :-) 

Hvordan vil du mene dit felt/team (myndighedsbehandler) ligger rent lønmæssigt sammenlignet med andre områder/felter? 

Anmeld Citér

5. juli 2018

sandramor

Jeg blev færdig uddannet i januar og sidder på jobcenteret i Haderslev og jeg får knap 29.000kr om måneden

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hey derude ��

Sidder der mon nogle socialrådgivere herinde? 

Nu er der så meget snak om forskel i lønnen mellem kønnene, så jeg var lidt nysgerrig på, hvad tjener DU, før skat selvfølgelig, som socialrådgiver? Gerne hvilket felt du arbejder inden for og evt område: Jylland/Sjælland/Bornholm. (Mulighed for at svare anonymt)  

Har du overvejet at læse videre, og fra hvilket område arbejder du, og hvor vil du hen?

Har du været ude og arbejde med flere forskellige ting, og derved fået noget erfaring med omkring, hvad du godt kan li og arbejde med samt det modsatte? Her tænker jeg kriminalforsorgen, fagforening, forvaltning eller hvor du nu har været, og hvad du har været glad for/mindre glad for?

Hvordan er mulighederne for at tage uddannelsen med sig til udlandet? (Sverige, Norge, Australien, Amerika- nord samt syd) 

Jeg tager imod alt omkring emnet, da jeg forhåbentlig snart selv skal være socialrådgiverstuderende 

Kh. Baby.mamma 

Jeg får ca 43.000 kr før skat og pension ved siden af for 35 timer ugentligt. Er ansat i fagbevægelsen.

jeg læser jura ved siden af mit arbejde.

jeg har tidligere været ansat i kommune og i en privat virksomhed, men har været i fagbevægelsen i 10 år. 

Jeg har et spændende og udviklende arbejde, hvor jeg får prøvet mange områder af, så jeg er super glad for mit arbejde, som iøvrigt ligger i København.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Jeg tjener 34.000, plus pension oveni. Jeg arbejder 35 timer ugentlig og indenfor beskæftigelsesområdet i kommunalt regi. Jeg har dog også koordinatoropgaver, som jeg får et lille tillæg for.. jeg elsker mit arbejde - masser af udfordringer og samtidig plads til familielivet med mulighed for hjemmearbejde og flextid.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Jeg blev færdig uddannet i januar og sidder på jobcenteret i Haderslev og jeg får knap 29.000kr om måneden

Tak for dit input!  Det lyder da som en meget god løn som nyuddannet! 

Er du glad for det felt? Og hvor var du i praktik henne? Havde du andre områder i tankerne, da du søgte job efter endt uddannelse? :-) 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg får ca 43.000 kr før skat og pension ved siden af for 35 timer ugentligt. Er ansat i fagbevægelsen.

jeg læser jura ved siden af mit arbejde.

jeg har tidligere været ansat i kommune og i en privat virksomhed, men har været i fagbevægelsen i 10 år. 

Jeg har et spændende og udviklende arbejde, hvor jeg får prøvet mange områder af, så jeg er super glad for mit arbejde, som iøvrigt ligger i København.

Sørme en pæn hyre   Jeg har også søgt ind på jura bl.a. Men socialrådgiver er at foretrække rent afstandsmæssigt. 

Hvordan finder du tid til job og uddannelse?  Må jeg spørge, hvilket snit du er kommet ud med fra den gymnasiale eksamen? 

Hvor meget skriftligt arbejde er der for dig på en typisk arbejdsdag? Da jeg altid har holdt af skriftlige opgaver, er det kun er plus med noget papirnusseri og nogle skriveopgaver  

Kan du fortælle mere om dine arbejdsopgaver i fagbevægelsen? - jeg har haft tanken at undersøge netop det felt nærmere, da det er et af de områder, der nok kunne tiltale mig efter endt uddannelse. Mine tanker går også meget på, hvor man mon skal vælge praktik henne. Jeg vil nødig vælge forkert 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tjener 34.000, plus pension oveni. Jeg arbejder 35 timer ugentlig og indenfor beskæftigelsesområdet i kommunalt regi. Jeg har dog også koordinatoropgaver, som jeg får et lille tillæg for.. jeg elsker mit arbejde - masser af udfordringer og samtidig plads til familielivet med mulighed for hjemmearbejde og flextid.

Betalt pension har jeg hørt fra både privat og ikke privat ansatte. Er det meget normalt som socialrådgiver? (Er rimelig grøn på det område

Men sikke dejlige vilkår du har. Jeg har selv børn, og sådan en fleksibilitet er da bare fantastisk!! 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Anonym skriver:

Sørme en pæn hyre   Jeg har også søgt ind på jura bl.a. Men socialrådgiver er at foretrække rent afstandsmæssigt. 

Hvordan finder du tid til job og uddannelse?  Må jeg spørge, hvilket snit du er kommet ud med fra den gymnasiale eksamen? 

Hvor meget skriftligt arbejde er der for dig på en typisk arbejdsdag? Da jeg altid har holdt af skriftlige opgaver, er det kun er plus med noget papirnusseri og nogle skriveopgaver  

Kan du fortælle mere om dine arbejdsopgaver i fagbevægelsen? - jeg har haft tanken at undersøge netop det felt nærmere, da det er et af de områder, der nok kunne tiltale mig efter endt uddannelse. Mine tanker går også meget på, hvor man mon skal vælge praktik henne. Jeg vil nødig vælge forkert 

Ja det er en fin løn:-)

jeg læser jura på deltid på fjernstudie( det tager ialt 7 år), så jeg er så at sige selvstuderende. Jeg læser primært om aftenen ( fra 22- 00), når børnene sover og har undervisning hver lørdag via livestreaming. Hvis der er lørdage hvor jeg ikke har tid til at se undervisningen, ser jeg den på et andet tidspunkt, da det også bliver optaget.

Der kræver lidt disciplin, men det fungerer fint for mig.

jeg har lige afsluttet andet år, så har 5 år tilbage.

min gymnasieuddannelse er jo gammel ( blev student i 2001) men mit snit var 9,6 på den gamle scala, så det er hverken helt godt eller helt skidt.

Mit arbejde er meget skriftligt, men jeg har også meget kontakt med medlemmerne telefonisk.

arbejdet består primært i at rådgive og yde service  indenfor sygedagpengeområdet og arbejdsskadeområdet i form af telefonisk rådgivning og skriftlig hjælp i form af eksempelvis at skrive klager, men jeg laver også meget politisk arbejde, ift at lave høringssvar samt lave udkast til lovforslag og meget andet ad hoc arbejde. Arbejdsmiljø er også et af mine arbejdsområder.

Udover ovenstående underviser jeg også tillidsrepræsentanter indenfor de nævnte områder.

spørg endelig hvis du har flere spørgsmål.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.