Hvis der ikke skulle mere til, tænker jeg ikke at der ville være ret mange mennesker i verden der havde tiltro til andre osv., for langt de fleste har da fået nogle uheldige knubs.
Min lillebror har fået én lussing (af vores mor), fordi han var på vej ud på vejen, ud foran en bus. Min mor hev ham ind på vejen igen og SLASK. Ren adrenalin og skræk fik hende til at gøre noget hun eller ALDRIG ville have gjort.
Min lillebror er den dag idag et veletableret menneske, med uddannelse, fast job, langt forhold og en fin tiltro til både autoriteter og mennesker generelt. Så han har ikke taget skade af det.
Jeg har - ved et uheld - spildt kogende vand ud over min dengang 10 måneder gamle datter, fordi hun var kravlet ind bag ved mig og jeg skvattede over hende.
Jeg har - ved uheld - banket min datters hoved ind i adskillige dørkarme, en afsata over vores trappe, bordkanter og jeg ved ikke hvad. Det sker faktisk stadig en gang imellem, og hun dukker sig ALTID når vi går under noget/igennem en dør, fordi hun ved at mor er klodset og fulmmelfingeret.
Jeg har hevet min datter så hårdt i hendes fletning, at hun væltede bagover, fordi hun var på vej ud foran en bil, og fletningen var alt jeg kunne nå at få fat i.
Jeg har tabt min søns sutteflaske lige i skrinet på ham, så han fik et kæmpe blåt mærke i panden.
Min mand har også, i ren afmagt over vores meget krævende søn, som bare skreg, skreg og skreg, slog, sparkede og var generelt umulig i flere timer, stukket vores søn en lussing. Han var forfærdet over sin egen handling og ringede mig hjem med det samme, så jeg kunne tage over og han kunne få lidt luft.
Og fremover, så hav sønnike på bagsædet, så slipper du for dét bøvl.
Hvis han kan nå gearstangen, kan han desuden også nå døren og der er ikke børnelås på fordørene.