En fejltagelse, hvad kan der ske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2018

Soonmom

"Hvordan undgår jeg det sker igen"

Sætter barnet i stol på bagsædet fastspændt , så burde det problem være løst

Det mest chokerende ved din historie er at du er til sindsyg meget farer for dine medtrafikanter, men det synes ikke at genere dig? - men at du ved en fejl rammer ham på låret, har du dårlig samvittighed over og laver en tråd omkring

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2018

Anonym

Hvis der ikke skulle mere til, tænker jeg ikke at der ville være ret mange mennesker i verden der havde tiltro til andre osv., for langt de fleste har da fået nogle uheldige knubs.

Min lillebror har fået én lussing (af vores mor), fordi han var på vej ud på vejen, ud foran en bus. Min mor hev ham ind på vejen igen og SLASK. Ren adrenalin og skræk fik hende til at gøre noget hun eller ALDRIG ville have gjort.

Min lillebror er den dag idag et veletableret menneske, med uddannelse, fast job, langt forhold og en fin tiltro til både autoriteter og mennesker generelt. Så han har ikke taget skade af det.

Jeg har - ved et uheld - spildt kogende vand ud over min dengang 10 måneder gamle datter, fordi hun var kravlet ind bag ved mig og jeg skvattede over hende.

Jeg har - ved uheld - banket min datters hoved ind i adskillige dørkarme, en afsata over vores trappe, bordkanter og jeg ved ikke hvad. Det sker faktisk stadig en gang imellem, og hun dukker sig ALTID når vi går under noget/igennem en dør, fordi hun ved at mor er klodset og fulmmelfingeret.

Jeg har hevet min datter så hårdt i hendes fletning, at hun væltede bagover, fordi hun var på vej ud foran en bil, og fletningen var alt jeg kunne nå at få fat i.

Jeg har tabt min søns sutteflaske lige i skrinet på ham, så han fik et kæmpe blåt mærke i panden.

Min mand har også, i ren afmagt over vores meget krævende søn, som bare skreg, skreg og skreg, slog, sparkede og var generelt umulig i flere timer, stukket vores søn en lussing. Han var forfærdet over sin egen handling og ringede mig hjem med det samme, så jeg kunne tage over og han kunne få lidt luft.

Og fremover, så hav sønnike på bagsædet, så slipper du for dét bøvl.

Hvis han kan nå gearstangen, kan han desuden også nå døren og der er ikke børnelås på fordørene.

Anmeld Citér

5. juli 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay, det kunne åbenbart også forstås negativt?! Har ikke skrevet noget om hun skal have dårlig samvittighed eller lignende. Ts spurgte jo om hvordan fremadrettet, så det ikke sker igen. Jeg spurgte også til hvorfor han ikke sidder bagi. For det lyder til han skal sidde foran fremover. Men beklager da hvis det forstås som kritik.

Jeg læste det som en klokkeklar formaning når du udelukkende skrev spørgende til barn på forsæde, toppet op med en bemærkning om sikkerhed.  

det var bare slet ikke omdrejningspunktet for tråden, derfor var det svært for mig at se hvordan det kunne være andet men dejligt hvis det ikke var hensigten. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Skriver anonymt og tillader anonyme svar for at beskytte mig selv og andre.

Mit barn bliver 3 lige om lidt 

Jeg har pisse dårlig samvittighed, i dag var jeg ude og køre og mit barn sad foran for første gang efter 3 måneder hvor h*n har siddet på bagsædet. 

Nå men det der sker er at Vi køre på motorvejen og for inden havde jeg flere gange forklaret barnet at man ikke måtte hive i gear stangen.  (Barnet havde testet mor af)

Mens vi køre på motorvejen river barnet ud efter  og lidt k gearstangen, jeg råber nej go vifter med armen og i en fejl/refleks komme jeg til at klask min hånd på låret af barnet 

Barnet bliver selvfølgelig ked af det, og stopper så snart jeg kan og trøster og fortælle at det må barnet undskylde og man må ikke slå, jeg fortæller også at man ikke må pille ved tingene foran i bilen.

Men hvad nu, barnet er glad og det virker som om det er glemt, men hvad gør jeg for det ikke sker igen. Kan jeg forvente en forsinket reaktion fra mit barn ? Ved det kan ødelægge tilliden til voksne, hvad gør jeg for at opbygge den igen. Føler ikke at mit barn ikke stoler på mig, føler alt er som før.

Har det så røv dårligt over det er sket

Af et klap på låret? Nej, så tror jeg der ville være mange børn der ikke ville stole på voksne. 

Du har sagt at det var et uheld, og sagt undskyld. Vi gør ting fordi vi bliver bange, og vil beskytte de små. 

Jeg har grebet fat i en hætte på en flyverdragt, fordi det var det eneste jeg kunne nå og han faldt ned på vejen. Man undskylde og forklare hvad der skete. 

Men hvis barnet kan nå gearstangen, kan det sikkert også nå andre ting, og det bekymrer mig. Nu ved jeg ikke hvorfor barnet sad foran, men hvis det virkelig er nødvendigt igen, så sæt noget foran den, så barnet ikke kan nå. 

Og nej børn mister ikke tiltro at sådan noget. 

Anmeld Citér

5. juli 2018

Mor11

5. juli 2018

Babilooo

Åh Gud nej... der skal da meget mere til ar ødelægge et barn. Heldigvis. ...

mine forældres skoletid var præget af gentagende nedværdigelse fra lærerne og de “uartige” børn fik et rap over hænderne med er spanskrør eller en lineal. Havde de lave ballade i skolen og kom hjem med en seddel fik de også en på siden fordi de havde skabt problemer i skolen. 

Så nej - at du giver sin søn et klap over låret i forskrækkelse gør dig hverken til en unormal eller dårlig mor. Og din søn har da selvfølgelig tillid til dig stadigvæk..?

Anmeld Citér

5. juli 2018

Anonym

Nej, jeg tror ikke på at barnet har taget skade, du snakkede jo med ham efterfølgende...

Men jeg forstår slet ikke at du turde have ham på forsædet, hvis du ved at han kan finde på at tage fat i håndbremsen! 

Jeg var blevet godt forskrækket som du... Det kan jo skabe en voldsom farlige situation, specielt på en motorvej - wow!

Det var ikke det tråden handlede om, men det er det jo så alligevel og derfor synes jeg også at det er ok at kommentere på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.