IUI behandling og hjemmearbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.391 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

oo

vi sidder lige nu midt i 5. IUI forsøg og jeg blev insemineret den anden dag og så burde man vel egentlig lave noget hjemmearbejde også. eller hvad? sørger I for at knalde igennem derhjemme når I er i behandling eller satser I på behandlingen alene??

Vi har dyrket sex flere gange denne måned FØR inseminationen, men så snart jeg tager ægløsningssprøjten, får jeg så skide ondt i mit underliv og de gange vi har knaldet herhjemme bagefter har jeg ikke kunnet...æh...sætte mig helt, hvis man kan sige det sådan, på dilleren altså. fordi det gør ondt i underlivet. så selvom min krop er klar-parat, så er jeg mentalt overhovedet ikke i det hjørne efter insemination.

og så sidder vi og bliver irriterede fordi hvor dumt er det lige IKKE at knalde igennem når nu man er i behandling og man har set sine fine æg og der ikke er nogen tvivl om, at der er ægløsning over hele linien. Så nu ville jeg lige høre, om jeg er den eneste der ikke rigtig kan få mig selv i omdrejninger eller om der er andre kvinder derude, der også bare får ONDT og ikke har lyst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

mariamiss6

Nu er jeg jo ikke lige i behandling for noget, og kan derfor ikke snakke med om bivirkninger.... Men ville bare lige tilføje at man altså ikke behøver snuppe en ÆL sprøjte for at få ondt, og ikke kunne "tage den fuldt ud/ind" . Jeg har tit haft meget ondt ved sex i hvert fald, og det er uanset tidspunktet på perioden.... Så er du sikker på det er sprøjterne....

Eller mener du kun at du helt mentalt ikke tør, fordi du er bange for at "prikke" til noget?

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

Krydser i øvrigt heeeelt vildt for jer.... Tænker i hvert fald ofte på dig....

Anmeld

15. oktober 2009

oo

nej jeg har også altid haft ondt ved ægløsning, men når jeg tager ÆL sprøjten er det jo ikke bare eet æg der modnes men helt op til fire! og det strammer og gør ved dernede, kan jeg love for

nu lykkedes det os alligevel at tage en hurtig runde på lagnerne, men det tog seriøst 5 minutter og var næsten noget der "bare skulle gøres" - og det stinker jo!

det er ikke fordi jeg er bange for at prikke til noget, jeg tror bare det er de smerter der er så meget voldsommere end normalt og så...er jeg afsindig træt HELE tiden når jeg er i behandling. ikke sådan sove træt, men dybt ugidelig og rastløs samtidig. hmm!

Anmeld

15. oktober 2009

oo

mariamiss6 skriver:

Krydser i øvrigt heeeelt vildt for jer.... Tænker i hvert fald ofte på dig....

orv og forresten, tusind tak!

Anmeld

15. oktober 2009

Pia

Tjuhl skriver:

vi sidder lige nu midt i 5. IUI forsøg og jeg blev insemineret den anden dag og så burde man vel egentlig lave noget hjemmearbejde også. eller hvad? sørger I for at knalde igennem derhjemme når I er i behandling eller satser I på behandlingen alene??

Vi har dyrket sex flere gange denne måned FØR inseminationen, men så snart jeg tager ægløsningssprøjten, får jeg så skide ondt i mit underliv og de gange vi har knaldet herhjemme bagefter har jeg ikke kunnet...æh...sætte mig helt, hvis man kan sige det sådan, på dilleren altså. fordi det gør ondt i underlivet. så selvom min krop er klar-parat, så er jeg mentalt overhovedet ikke i det hjørne efter insemination.

og så sidder vi og bliver irriterede fordi hvor dumt er det lige IKKE at knalde igennem når nu man er i behandling og man har set sine fine æg og der ikke er nogen tvivl om, at der er ægløsning over hele linien. Så nu ville jeg lige høre, om jeg er den eneste der ikke rigtig kan få mig selv i omdrejninger eller om der er andre kvinder derude, der også bare får ONDT og ikke har lyst??

Vi gjorde det ikke... men det var nok mest fordi vi var bange..

og så vil jeg så også mene at du ikke har æl i mere end 36timer, men kan sku ikke huske de præcise tal og timer mere..

Men krydser finger for jer...

Anmeld

15. oktober 2009

mariamiss6

Tjuhl skriver:

orv og forresten, tusind tak!

Aaaaah så fortår jeg i hvert fald bedre.... Kan godt forstå man ikke rigtig "gider" så....

Og det var da så lidt...

Anmeld

15. oktober 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

nej jeg har også altid haft ondt ved ægløsning, men når jeg tager ÆL sprøjten er det jo ikke bare eet æg der modnes men helt op til fire! og det strammer og gør ved dernede, kan jeg love for

nu lykkedes det os alligevel at tage en hurtig runde på lagnerne, men det tog seriøst 5 minutter og var næsten noget der "bare skulle gøres" - og det stinker jo!

det er ikke fordi jeg er bange for at prikke til noget, jeg tror bare det er de smerter der er så meget voldsommere end normalt og så...er jeg afsindig træt HELE tiden når jeg er i behandling. ikke sådan sove træt, men dybt ugidelig og rastløs samtidig. hmm!

Vi er blevet anbefalet at lade være med det denne gang og blive insimineret 2 gange med 1-2 dage imellem hvis der er flere æg på vej..

Anmeld

15. oktober 2009

oo

det vil jeg fluks fortælle videre til manden, så skal vi jo slet ikke have dårlig samvittighed overhovedet

Anmeld

16. oktober 2009

LISBETH:-)

Vi fik afvide af gyn. at i mange lande insiminere man 2 gange på ÆL dagen. Dette gøres dog ikke i DK da man mener det er for hårdt for manden

Vi har aldrig selv gjort noget herhjemme efter insiminering, da jeg har det nøjagtigt som du beskriver det.

Denne gange gjorde vi det dog om aftenen samme dag som jeg blev insimineret, og denne gange var der gevinst.

Håber så meget for dig at det lykkedes denne gang!!!!!

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.