Splint i foden. Læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.706 visninger
10 svar
1 synes godt om
1. juli 2018

VAA

Ja, min ene søn på tre år har fået en splint i foden i går, og jeg kan simpelthen ikke få den ud. Det gør meget ondt på ham, og han støtter ikke på foden. Det virker fjollet at gå til lægen med det, men samtidig tænker jeg jo, at der kan komme infektion, hvilket gør problemet værre. Ville i ringe til lægen i morgen? Og har i ellers nogle gode råd til at få splinten ud? Jeg har prøvet med sæbevand og pincet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2018

100%anonym

VAA skriver:

Ja, min ene søn på tre år har fået en splint i foden i går, og jeg kan simpelthen ikke få den ud. Det gør meget ondt på ham, og han støtter ikke på foden. Det virker fjollet at gå til lægen med det, men samtidig tænker jeg jo, at der kan komme infektion, hvilket gør problemet værre. Ville i ringe til lægen i morgen? Og har i ellers nogle gode råd til at få splinten ud? Jeg har prøvet med sæbevand og pincet. 

Prøv og lav et karbad til ham med sæbevand igen og lad ham sidde og lege i en halv times tid så huden bliver blød også prøv igen. Hvis den stadig ikke kommer ud så ville jeg tage til lægevagten Idag og få den fjernet når det gør så ondt på ham. 

Anmeld Citér

1. juli 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis det er en træsplint, skal du ikke bade foden, da det opløser splinten og gør det meget vanskeligt ar få en rest ud. Du kan med en tynd nål løsne huden over spidsen, så den træder tydeligere frem. Det gør ikke ondt. 

Hvis ikke du får den ud, må du en tur forbi læge.

Anmeld Citér

1. juli 2018

HvidSne

Afsted til lægen med ham.

Jeg havde fået en mikroskopisk småsten op i foden, og det gjorde vanvittigt ondt at gå. Jeg prøvede alt, og måtte til sidst tage til lægen, og få ham til at grave den ud. 

Lægen sagde, at hvis man ikke selv kunne få den ud uden at grave for meget rundt, så var det afsted til lægen, da det ikke skulle gøre så ondt at gå rundt på.

Anmeld Citér

1. juli 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nogle bruger at når ungerne sover tages der erfærre . 

Vores har en ide om alt gør mega ondt og der er man drama . Hvor det har været nemmere at i badet de selv får lov til at rode. 

At pincetten er en sjov farve.  At det kaldes for værk tøj ;-) 

Anmeld Citér

1. juli 2018

nilletøz

100%anonym skriver:

Prøv og lav et karbad til ham med sæbevand igen og lad ham sidde og lege i en halv times tid så huden bliver blød også prøv igen. Hvis den stadig ikke kommer ud så ville jeg tage til lægevagten Idag og få den fjernet når det gør så ondt på ham. 

Vand er ikke godt, da træ udvider sig i vand..

Anmeld Citér

1. juli 2018

iMama

Afsted til lægen med ham!

I sidste uge fik jeg et minimalt glassplint i foden og det gjorde sindssyg ondt. Jeg kunne slet ikke gå. Min mand kunne heldigvis trække det ud, ellers var jeg taget på skadestuen.

Anmeld Citér

2. juli 2018

100%anonym

nilletøz skriver:

Vand er ikke godt, da træ udvider sig i vand..

I min familie har vi Altid beug sæbevand og der har altså virket upåklageligt hver gang. Så er den selv røget ud 

Anmeld Citér

2. juli 2018

klmf

Jeg bruger at opløse en tsk bagepulver i lidt vand, lægge over splinten og vente lidt (hvis ungen kan sidde stille ) - det løsner huden omkring splinten. Så bruger jeg en engangsskalpel til at få den ud med, ved at skære på langs ad splinten og fiske den ud med pincet. Koger og afkøler lige pincetten inden. 

Anmeld Citér

2. juli 2018

VAA

Update: jeg fik heldigvis splinten ud uden lægebesøg  Tak for jeres hjælp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.