Op kl 5

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.151 visninger
12 svar
0 synes godt om
30. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

ja, som tråden siger, er det morgen herhjemme! Idag har min mand ham med nedenunder, vores lille lækre baby på godt 7 mdr. 

Han står konsekvent op kl 5. Vågner 4.40 og ligger så og snakker videre. Og kl 5 må vi op. 

Ud over det, vågen han 80 gange om natten ... ja altså - ikke 80 på den måde... men MANGE gange! 

Han bliver ammet et par af gangene og eller tilbudt vand. Spiser meget mad om dagen og er en sund og glad 10kg lækkernes.

men! Er der nogen som oplever DST samme? Eller HAR oplevet det samme, vol jeg nærmere spørge - som kan fortælle om det ‘måske’ ændre sig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2018

LilleAsMor

Mon ikke det er varmen og lyset, der vækker ham. 

Om det bliver bedre er ikke til at sige. Der kommer nok færre opvågninger med tiden, men det med at stå op kl. 5 kan blive ved læææænge. 

Hilsen moren til to A-børn��

Anmeld Citér

30. juni 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CKJ skriver:

ja, som tråden siger, er det morgen herhjemme! Idag har min mand ham med nedenunder, vores lille lækre baby på godt 7 mdr. 

Han står konsekvent op kl 5. Vågner 4.40 og ligger så og snakker videre. Og kl 5 må vi op. 

Ud over det, vågen han 80 gange om natten ... ja altså - ikke 80 på den måde... men MANGE gange! 

Han bliver ammet et par af gangene og eller tilbudt vand. Spiser meget mad om dagen og er en sund og glad 10kg lækkernes.

men! Er der nogen som oplever DST samme? Eller HAR oplevet det samme, vol jeg nærmere spørge - som kan fortælle om det ‘måske’ ændre sig? 

Min datter bliver 4 på onsdag, og hun står stadig op kl 5 +- en halv time. Det er uanset hvornår hun bliver lagt i seng, så hun kommer i seng kl 18, og sover efter 10 minutter.

Hun har altid været oppe kl 5, men om vinteren sker det at hun sover lidt længere. Nogle gange helt til kl 7 hvis hun får lov.

Mit arbejde gør så at vi alligevel skal op 5:20, og så er det faktisk rigtig rart at hun alligevel vågner der.

Jeg har lært at sætte pris på det. Vi får meget ud af dagen, og der er meget voksentid om aften. Og så har hun nu en alder hvor hun selv kan gå ind i stuen og tænde for tv mens jeg får lov til at sove lidt længere 

Anmeld Citér

30. juni 2018

bitterfnisen

Jeg har en dreng på 7 der de seneste par uger nærmest hver dag har været vågen fra mellem kl.4 og 4.30... I dag sov han heeeelt til kl.5  Sådan har det været siden han var spæd, hvor de rigtig gode dage har været kl.6 men i snit omkring kl.5 ofte tidligere... 

Min datter derimod, hun sover stadig 

Så jeg har både et A og et B barn 

Anmeld Citér

30. juni 2018

ChesireKitty

Min søn er nu 19 måneder og det er endelig ved at være et overstået kapitel med natteroderi, men han har i LANG tid - som nok passer meget godt med omkring de 7 måneder - stået op klokken 4:30-5:00 om morgenen.

Han plejede også at vågne MANGE gange om natten; gerne mindst én gang i timen. Nu vågner han 2 gange - omkring klokken 22 og igen omkring klokken 2 om natten - men står stadig op klokken 4:30-5:00 (med enkelte undtagelser hvor vi har været i byen og han "sover længe" og først står op så sent som til klokken 6).

Vi har prøvet alt det der med at putte ham senere, så han står sover senrere og dermed burde stå senere op, men alt vi fik ud af det var længere middagslure og en meget sur dreng om morgenen.

Mit bedste råd er at væbne jer med tålmodighed, gå tidligere i seng eller tage lur (hvis i kan) og bare messe for jer selv:
"Det er en fase, det går over igen".

Som nævnt er min søn nu 19 måneder og det har været hårdt med søvnmangel, job, en "storesøster" på snart 4 med krudt i numsen og alle de daglige gøremål der nu engang skal til - men jeg er virkelig kommet til at værdsætte min søvn på en hel anden måde

PS Min søn er præmatur, så jeg ved ikke om det har noget at sige

Anmeld Citér

30. juni 2018

Berta

Min store dreng havde nogle måneder ca i den alder hvor han stod op kl. 5. Det gik over igen. Han er udpræget B-menneske nu og sover gerne til kl 8. Han er 4 år nu. 

Anmeld Citér

30. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
CKJ skriver:

Det ændre sig, det lover jeg, men det er ikke til at sige hvornår. Vores den ældste vågnede også meget tidligt, og det gjorde han faktisk de første par år af sit liv. 

Anmeld Citér

30. juni 2018

Babilooo

Min søn har sovet igennem siden han var 2-3 mmd fra 22-4.30/5.30 ish.

Han vågnede tidligt helt fra start og en periode var det kl 4.30 hver dag. Fra han blev 4 år blev løsningen at han har en ipad han tager frem og kigger på i en halv hel time.. så får vi sovet lidt mere. Men det er hårdt når de er helt små og ikke kan underholde sig selv. Vores søn er nu 9... og det kan tælles på en hånd de gange han har sovet til 6.30/7.

i dag er rytmen at han vågner kl 5 ser ipad og vi har vækkeur kl 5.30 hvor vi står op og laver madpakker. I ferier er det ikke anderledes.. bort set fra madpakkerne.

Så ja det kan være en fase - I kan også være heldige at have et A menneske som barn. Vores “fase” har som sagt nu varet 9 år.

Jeg gav altid vores søn noget at spise som det sidste for at søvnen skulle holde længere... måske noget mad inden sovetid kunne hjælpe..?

Anmeld Citér

30. juni 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sådan var det også med vores den mindste! Og det stod på i flere år.

Jeg har en terorie om at jeg har "ødelagt"/ lagt det ind i hende allerede da hun var i min mave

Vores den store havde det også i en periode, men der hjalp det at sætte mørklægnings gardiner op. Igen har jeg terorien om at det er mig der har ødelagt/lagt det ind i hende allerede i maven. 

Og når jeg skriver, det med at jeg har "ødelagt"/lagt det i dem, så er det fordi jeg i mit gamle job, selv stod op kl 4.30, fordi jeg sku møde kl 6, også er det bare at jeg tænker, at de jo i næsten 9 mdrer, har været tvungen til at følge min døgnrytme, hvis det gir mening

Nu blir den store snart 10 år, og hun har dage i ferie, hvor hun ka sove helt til kl 8, hvis hun sover længe

Den "bette" som blir 6 år i næste uge, står typisk senest op omkring kl 6.30, i weekender og ferie.

Min rigtige terori er at de har arvet deres udpræget A menneske gen, af deres far, som plejer at vågne omkring kl 5.45, ALTID! Vh stine 

Anmeld Citér

30. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

TAk for jeres forskellige svar - jeg kan høre, at jeg nok skal forberede mig på, at det bare er sådan det er! Hmm. Nå, ja, men hvis han så fx bare gad og sove hele natten. Så ku jeg nok bedre vende mig til det :-) den ældste her i huset sov heller aldrig rigtig godt. Men det gør han heldigvis nu. 

Hende i midten - sover som en drøm! Måske vi bare nogle forskellige unger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.