Morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2018

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Anonym skriver:

En smoothie er en god idé Det må jeg prøve og håbe på at hun gider.

(Ork ja, hun spiser næsten alt frugt - jordbær, pære og banan er bare hendes favoritter. Hun er også stor fan af f.eks. ananas, vandmelon, blåbær og de der granatæble-kerner.)

God idé. Jeg har gjort det nemt for mig selv, ved at lave forskellige frugtmix og kommet dem i fryseren. Frosne bær sørger jeg altid for lige at give et opkog pga. bakterier, derfor jeg laver små poser så jeg bare lige kan tage en kopfuld og smide i blenderen. 

Jeg søder meget med banan, men jeg er ikke så sukkerforskrækket, så hvis jeg synes den mangler lidt sødme kommer der en lille slat sukker eller akaciehonning i

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sidder i sammen og spiser morgenmad? 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Sidder i sammen og spiser morgenmad? 

Ja, det gør vi som regel. Det er mig, min datter og hendes lillebror. Far er som regel taget på arbejde inden ungerne overhovedet står op.

Men jeg har prøvet lidt af hvert - i en periode virkede det hvis jeg læste en bog imens hun spiste, for så var det ligesom at hun bedre kunne fokusere, men hun er blevet (endnu) dårligere til at komme op om morgenen siden.

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym trådstarter

Babyklar87 skriver:

God idé. Jeg har gjort det nemt for mig selv, ved at lave forskellige frugtmix og kommet dem i fryseren. Frosne bær sørger jeg altid for lige at give et opkog pga. bakterier, derfor jeg laver små poser så jeg bare lige kan tage en kopfuld og smide i blenderen. 

Jeg søder meget med banan, men jeg er ikke så sukkerforskrækket, så hvis jeg synes den mangler lidt sødme kommer der en lille slat sukker eller akaciehonning i

Det vil jeg helt sikkert gøre hvis smoothier bliver en success! Ellers tager det da lang tid at lave morgenmad

Jeg er heller ikke så sukkerforskrækket (selvom min mor og svigermor er uenige i det statement ), men banan er helt sikkert godt at søde med - og det er granatæble også

Anmeld Citér

29. juni 2018

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg tænker også en smoothie og måske lige en lille håndfuld nødder. Det er en ganske fin morgenmad 

Anmeld Citér

29. juni 2018

MoarMoar

Min datter spiser næsten heller ikke noget om morgen og slet ikke ske-mad. Men lige i øjeblikket kan hun godt lide at spise en leverpostejmad med med ristet løg. Hun tog selv leverpostejmaden en dag hvor jeg var i gang med madpakker. Jeg havde ikke lige tænkt at leverpostej med ristet løg var godt om morgen, så prøv at tilbyde hende noget helt andet end “normal” morgenmad? 

Anmeld Citér

29. juni 2018

Anonym trådstarter

MoarMoar skriver:

Min datter spiser næsten heller ikke noget om morgen og slet ikke ske-mad. Men lige i øjeblikket kan hun godt lide at spise en leverpostejmad med med ristet løg. Hun tog selv leverpostejmaden en dag hvor jeg var i gang med madpakker. Jeg havde ikke lige tænkt at leverpostej med ristet løg var godt om morgen, så prøv at tilbyde hende noget helt andet end “normal” morgenmad? 

Vi har prøvet med rugbrød og sager også, da hun nemlig er meget glad for rugbrød med smør, men med samme effekt; hun piller ved det men spiser ingenting. Ellers et godt bud

Vi prøver med smoothies og ser hvordan det går

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.