Tras

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

504 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. oktober 2009

Susan1978

nogen der har fået foretaget den test på jeres børn?

Emil har i dag haft sådan en pædagog på besøg i dp og observere ham.

hun ringede så her sidst på eftermiddagen og fortalte hvordan det var gået.

Emil er meget social aktiv og er med hvor der sker noget. Hans sprog er flot og meget udviklet. Han taler i lange sætninger og er meget forståelig, dog med undtagelser af nogle ting.

det vidste jeg godt, for han har lidt svært ved at sige J.. der siger han N. og F blir tit til B. og sådan er der lidt sjove ord.

Men alt i alt var hun rigtig tilfreds med hans tidlige registrering af sproglig udvikling.

Det var jo i denne test min søster havde fået at vide at Jason var meget bagud med sit sprog. jason er kommet lidt efter det, men slet ikke nok - tror jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2009

Lise

Det er slet ikke alle kommuner der laver Tras-skemaet - er det?

Simon skal have lavet i løbet af november  jeg er meget spændt på det. Han går i sproggruppe i vuggestuen, og har faktisk udviklet sproget meget på det seneste. Men han har svært ved bl.a. ord der starter med S. F.eks. sagde han igår 100 gange i træk "ja' bøtter" før det gik op for moderen at han sagde "jeg spytter". Og det gjorde han faktisk også. Så sagde jeg "det må man ikke!!!" hvortil han svarede "NAAAAAIIIIIIIIII"

Anmeld

15. oktober 2009

Mikkelmusen

Har jeg aldrig hørt om? hvor kan man læse om det?

Anmeld

15. oktober 2009

Tikki

Jeg troede egentligt ikke, man lavede TRAS mere...der kan man bare se  Det var meget populært da jeg blev uddannet, men det var sjældent tiden var til at bruge det, så det lå ofte bare i skuffen. Det er da dejligt sådan lige at få en status på udviklingen - det er vist (også) sparet væk her i København

Anmeld

15. oktober 2009

Lise

Mikkelmusen skriver:

Har jeg aldrig hørt om? hvor kan man læse om det?

http://www.spf-herning.dk/product.asp?product=2043

http://www.nyelandsgaarden.dk/tidligregistreringafsprogudvikling.asp

Det var hvad jeg lige kunne finde...

Anmeld

15. oktober 2009

Anja

Jeg har aldrig hørt om det. Nu går Elias jo ikke i vuggestue, men dagpleje og jeg stoler på, at vores erfarne dp ville sige noget, hvis hun oplevede at han var bagud på nogle punkter Desuden har de jo jævnligt besøg af en pædagog, og det er vel hendes job at observere afvigelser/mangler i børnenes udvikling og trivsel.

Anmeld

15. oktober 2009

Susan1978

Anja skriver:

Jeg har aldrig hørt om det. Nu går Elias jo ikke i vuggestue, men dagpleje og jeg stoler på, at vores erfarne dp ville sige noget, hvis hun oplevede at han var bagud på nogle punkter Desuden har de jo jævnligt besøg af en pædagog, og det er vel hendes job at observere afvigelser/mangler i børnenes udvikling og trivsel.

Emil går ogsp i dagpleje, vi har slet ikke vuggestuer i vores by.

Anmeld

16. oktober 2009

Lene76

det sidste nye vores total ringe regering har fundet på er at lave noget der hedder Dialoghjul..... som kommer ind på alt lige fra det sociale til sprog, kultur osv.... ret spændt på hvordan det bliver at bruge.

troede osse at tras var afskaffet, men dejlig tilbagemelding at få om sit barn hva susan? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.