Nødvendigt eller bare luksus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2018

Mortilah

Jeg tænker: taxa ved fødslen. Hvis i ellers har haft det fint uden bil, så er bilen udnødvendig. 

Man kan sagtens tage lange ture med tog osv med barnevognen.

Selv kunne jeg ikke klare den uden. Men det har ikke noget med nyfødt at gøre, det er pga patchwork familie og fars job osv. Vi har tre biler til rådighed og kan ikke forestille mig at det kunne ændres. Men jeg tror vi er et særtilfælde hvor det ikke kun er pga bekvemmeligheden men også er decideret umuligt at det skulle kunne hænge sanmen uden bil(er)...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ikke haft lyst til at have en bil, hverken før eller efter børn. Men jeg bor også centralt og foretrækker at gå eller cykle til alt. Når vi en sjælden gang skal bruge en bil, tager vi en taxi eller lejer - man kan få ret mange taxier for udgiften til en bil ��

Vi var ude hver dag da baby blev født og nyde det gode vejr, ingen problemer dér...

Anmeld Citér

28. juni 2018

Miti's mama

Jeg var rigtig glad for vores bil. Ved første barn fik jeg rigtig mange sting, og kunne næsten ikke gå - der ville jeg ikke kunne have overskuet offentlig transport. Anden gang gik det stærkt, så der var bilen rigtig god. Begge gange gik mit vand først ved første presseve, og taxien (ihverfald vores lokale) vil ikke tage med hvis vandet ikke er gået endnu...

Måneden efter fødslen dog kom jeg ikke rigtig ud, så der var det ikke nødvendigt med en bil. Jeg ville nok lease en bil fra uge 38 og en uge efter fødslen kun.

Anmeld Citér

28. juni 2018

idontknow

Jeg synges når det kun er i så kort en periode ville keg næsten købe en bil, man kan faktisk få nogle gode solide biler til ingen penge, fra 2500,- til 10.000,- inden jeg købte min bil som jeg har nu havde jeg en fin lille alto som kostede 3000,- forsikringen og afgift var kun 300,- om mdr og havde den i 3 år :-) det eneste der nogle sinde skulle laves på den var bremser som kostede en god vens tid og godt 1000,- :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.