Jeg bruger alt for mange penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2018

God-mor

Mullesmith skriver:

Altså jeg bruger 5000kr på mad, benzin, hygge og tøj (som vi ikke mangler). Og min mand bruger nok 2000kr. Og så er jeg så dum at jeg i flere år bare har brugt børnepengene på tant og fjas og hygge oveni. Altså vi køber simpelthen for meget snack  jeg tror jo at ungerne går til hvis ikke vi har småkager, frisk frugt, Chips, sodavand og is i huset. 

Nu kan jeg se det er 7000 kr. om måneden i lever for. Det er bestemt ikke overflod. Det er da nærmere flot at kunne klarer sig for det beløb  Så er det måske noget med at i kan lave en aftale om at overfører halvdelen af børnepengene til en opsparing, og bruge resten på det i nu skal have af tøj mm. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2018

An&Jo

Jeg har samme problem. Jeg har dog løst det ved at regne ud hvad vi faktisk har brugt på mad, altså fik jeg alle bon’er med i 3 mdr og lavede et ca gennemsnit. 

Jeg fandt ud af at vi max brugte 500kr om ugen på reel mad resten var hygge og sjov. Vi er to voksne og en dreng på 8. 

Så nu har jeg fået banken til at låse alle mine konti pånær min hævekonto og så får jeg 500kr over hver mandag. Jeg har altid penge i overskud og vi får kød og frisk grønt hver dag. Derudover har sønnen også altid müslibar, smoothie osv med i madpakken, altså lider vi ingen nød. 

Kan kun anbefale den metode og man kan jo justere efter behov hvis beløbet er for højt eller for lille. 

Anmeld Citér

26. juni 2018

serinasmor

Måske skal du overveje at sætte penge på en opsparingskonto i starten af måneden - og IKKE tage dem derfra igen. 

fx. Når du får løn så sæt 500 ind på en opsparingskonto. Så bruger du dem ikke... Hvis I løber TOTALT tør for penge (det tror jeg ikke I gør men hvis nu) så kan du jo føre 300 kr tilbage  

Men prøv det - og se om det ikke er muligt på DEN måde. 

Her i huset bruger vi nok til sammen omkring 5000 kr om måneden (inkl ferie og tøj osv)  ... hvis vi sparer kan det sagtens være mindre 

Anmeld Citér

26. juni 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg handler hver søndag til den kommende uge. handler kun i rema så vi tjekker deres tilbudsavis på nettet og laver en madplan ud fra hvad der er på bud og hvad der er nemmeste de dage vi skal til fritidsaktiviteter osv. handler for max 600 og vi er 2 voksne og 2 børn på 8 og 5. ud over det så handler vi fredags snoller i vores lille lokale spar og det er kun fredag vi får snoller. vi har altid is i fryseren men køber et par kasser når de er på bud.

Min mand laver mad hver dag, da han er først hjemme og henter børn 3 dage om ugen. det fungere mega godt kun at handle en gang og jeg spare rigtig meget på det i forhold til da jeg handler mange gange om ugen. jeg laver også en liste hjemmefra og køber kun få gange noget der ikke står derpå....

prøv det af - det er fedt og det stresser ikke i en travl hverdag at man også lige skal handle med trætte børn efter en lang dag

tidligere hævede jeg et bestemt beløb og lage i en separat pung - så vidste jeg at de penge skulle holde til mad hele måneden - det kunne du også prøve

Anmeld Citér

26. juni 2018

Soffy27

Der vil jeg råde dig til - bare for en måned at bruge nemlig.. når du går til kassen, så kan du lige skærer det unødvendige fra - og man får meget hurtigt et overblik over prisen frem for en fysisk forretning.. Jeg prøvede det i én periode hvor vi brugte mange penge lidt hist og her - og det hjalp gevaldigt.. Så handlede jeg ind til en uge af gangen og proppede direkte det i fryseren der ikke lige skulle laves de næste 2 dage..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.