Jeg bruger alt for mange penge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.143 visninger
14 svar
6 synes godt om
25. juni 2018

Mullesmith

Jeg er så slem til at bruge alle mine penge hver måned i stedet for at spare op. Jeg køber lidt tøj til både børn og jeg og jeg køber næsten altid lidt slik og Chips eller småkager osv. Når jeg er ude at handle. Handler bare for meget, men føler ikke altid at det er noget jeg ville kunne undvære selvom hvis jeg delte det op efterfølgende så kunne jeg sikkert levere halvdelen tilbage  jeg har ca. 5000kr tilovers når alt er betalt og de går alle til mad og hygge samt benzin. Skal lige siges at manden også handler indimellem og at vi har 3 børn på 7,7 og 2. Hvor meget bruger i i jeres familie? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mullesmith skriver:

Jeg er så slem til at bruge alle mine penge hver måned i stedet for at spare op. Jeg køber lidt tøj til både børn og jeg og jeg køber næsten altid lidt slik og Chips eller småkager osv. Når jeg er ude at handle. Handler bare for meget, men føler ikke altid at det er noget jeg ville kunne undvære selvom hvis jeg delte det op efterfølgende så kunne jeg sikkert levere halvdelen tilbage  jeg har ca. 5000kr tilovers når alt er betalt og de går alle til mad og hygge samt benzin. Skal lige siges at manden også handler indimellem og at vi har 3 børn på 7,7 og 2. Hvor meget bruger i i jeres familie? 

Lad vær med at tage kort med når du handler. Ved hvad du skal have købt, og hæv det beløb, så kan du ikke købe ting du ikke bør. Det gør jeg en gang imellem, for jeg ved at jeg skal have de ting jeg kom efter, og har ikke penge til mere end det.

Anmeld Citér

25. juni 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Madplan og kun handle en gang om ugen. Det sparer både tid og penge. 

Anmeld Citér

25. juni 2018

mor til 2 skønne piger .

Mullesmith skriver:

Vi bruger cirka 5000 på mad 2 voksne og 2 børn , og 16.000 -17.000 på regninger så har vi 15.000 til os selv når alt er betalt ..  

Anmeld Citér

25. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Mullesmith skriver:

Jeg skal lige være med, bruger I 5000 kr på mad/benzin og hygge pr. mdr? Eller bruger du 5000 kr på ?

Anmeld Citér

25. juni 2018

Mullesmith

Mom skriver:

Jeg skal lige være med, bruger I 5000 kr på mad/benzin og hygge pr. mdr? Eller bruger du 5000 kr på ?

Altså jeg bruger 5000kr på mad, benzin, hygge og tøj (som vi ikke mangler). Og min mand bruger nok 2000kr. Og så er jeg så dum at jeg i flere år bare har brugt børnepengene på tant og fjas og hygge oveni. Altså vi køber simpelthen for meget snack  jeg tror jo at ungerne går til hvis ikke vi har småkager, frisk frugt, Chips, sodavand og is i huset. 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Altså jeg bruger 5000kr på mad, benzin, hygge og tøj (som vi ikke mangler). Og min mand bruger nok 2000kr. Og så er jeg så dum at jeg i flere år bare har brugt børnepengene på tant og fjas og hygge oveni. Altså vi køber simpelthen for meget snack  jeg tror jo at ungerne går til hvis ikke vi har småkager, frisk frugt, Chips, sodavand og is i huset. 

Om det reelt er for meget ved kun du.

Men vi har budgettet med 3.000 kr pr uge i vores familie til alt indenfor husholdning inkl. tøj, bifture, junkfood og hvad man ellers kunne tænke sig

Derudover er der penge til regninger, benzin, opsparinger og lommepenge.

Anmeld Citér

25. juni 2018

Baby17

Jeg synes nu at 7000 kr om måneden for en familie af jeres størrelse lyder meget normalt, når det også er til tøj, benzin osv. 

Men hvis du gerne vil spare penge kan i jo som andre skriver, lave madplaner(og følge dem), købe noget af tøjet second hand osv. 

Anmeld Citér

25. juni 2018

God-mor

Mullesmith skriver:

Jeg er virkelig også dårlig til at spare Vi har prøvet at forsøge os med at skærer helt ind til benet, ikke fordi vi skal, men fordi vi ønskede at se hvor meget vi kunne spare op. Da vi endelig havde sparet penge op så gik vores fyr og vi kunne smide 36.000 efter et nyt For fanden altså. Føler mig herre snydt, da jeg ville have brugt dem på en længere ferie. 

Men i de måneder vi har prøvet at sparer op, der har jeg hævet kontanter i stedet for at bruge mit dankort, og så er jeg næsten stoppet ned at online shoppe. Kun næsten  

Så jeg vil foreslå at i hæver kontanter, og så deler ud på de forskellige uger, og så SKAL i holde jer til budgettet. Jeg fandt virkelig ud af hvor meget vi kunne spare alene ved at handle i Lidl og Rema, frem for de dyre dagligvarer butikker som Kvickly og Irma. 

Du kan godt  Du skal bare strukturere dine indkøb og så lav madplaner! 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Birthdaybaby

Vi bruger 3.600 på mad/husholdning (primært øko). Derudover er der luft til kr. 1.000 til tøj og halløj der har med børnene at gøre, kr. 1.000 til restaurant/cafe/koncert/biograf osv og kr. 1.000 til hus og have. 

Det er forskelligt om de kr. 3.000 bruges, og hvordan de fordeles, men det passer meget godt.

Tøj til os selv købes for egne lommepenge (vi har kr. 2.500 hver pr md)

Bilen (og dermed brændstof) har eget budget, det varierer jo ift kørselsbehov, men vi tanker for ca kr. 1.500 pr md. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.