2.5 år, udvikler sig ikke i vuggestuen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2018

Ano18

Mor og meget mere skriver:



Blot en undren: Hvorfor mener du, TS har autisme? 



Jeg misforstod ts’ indlæg, - fik læst det som at hun selv havde autisme. My mistake, så streg blot det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.


Tak for alle jeres svar. Det sætter jeg pris på. Jeg læser alles beskeder, selvom jeg måske ikke lige svarer. Det er selvfølgelig rigtig hårdt at høre, men jeg tager bestemt tingene til mig. Jeg vil bede om at få PPR med indover. 

Jeg kan godt se at det kan lyde til at jeg modarbejder, hvilket jeg bestemt ikke gør. Jeg kan godt se at min søn har nogle problemer i vuggestuen. Jeg tror jo ikke at de lyver. Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, at vi ikke oplever tingene herhjemme. Og det giver jo rigtig god mening, at hun jo er tryg herhjemme og tingene så ikke kommer til udtryk. Og at man som forældre kan have svært ved at se det. 

Mit problem er også at jeg føler pædagogerne ignorere mine forslag, jeg kommer med  det er bla. at jeg ønsker det prøver at hjælpe med at fastholde ham i en leg, når der kommer andre børn til. For som de siger, kan han jo godt lege fint med 1 barn af gangen. Så jeg mener de må guide ham i at blive og være hans talerør, når han nu ikke selv kan. Det slog de lidt hen, hvilket jeg blev lidt ked af. Jeg spurgte også om det vil være muligt jeg kunne tage med ham i vuggestue en dag, hvor jeg selv kunne observere ham, sammen med dem. For at se om problemer er der, når jeg er tilstede, eller om han tør noget mere. For han er meget usikker på andre børn, og føler sig måske ikke set. De mente de var en dårlig ide, for hvem skulle så trøste og tage ham, hvis han blev ked? Hvilket jeg jo selvfølgelig skal. Jeg har brug for at se tingene med egne øjne, så jeg måske bedre kan forstå det hele. Giver det mening det jeg skriver? For tingene går lidt hurtigt, med en 7mdr gammel baby på armen også



Din tilstedeværelse vil måske ikke vise hvad de ser ift. Interaktion og så er jeg ret sikker på at han vil søge dig i stedet for børnene. Det vil de fleste børn gøre. 

Pædagogerne siger ikke autisme fordi det ikke er deres bord. (Og ingen af os ved om der er tale om autisme) pldagogerne kan fortælle om de udfordringer de ser, lave en handleplan med konkrete handlinger/tiltag som skal støtte jeres dreng. En del af handleplanen kan være at få hjælp udefra f.eks. PPR. 

Men lige nu snakker i frem og tilbage uden at komme videre. Få et møde hvor I får klarlagt hans udfordringer og hvilke tiltag der skal til. 

 

Mht. at fastholde ham - spørg dem om de har prøvet det og hvordan det gik? 

Men han skal jo ikke tvinges i en situation han ikke synes er behagelig at være i. Så det må jo være med respekt for hans grænser. Det kan være det er derfor de har slået dit forslag lidt hen. 

Ellers - ved ikke om det er en mulighed. Men måske kan de filme ham lidt så du kan se noget af det de taler om. Det er jo ikke sikkert de vil det da de nok forventer at du også udviser tillid til dem. 

 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Babilooo

mor:) skriver:



Din tilstedeværelse vil måske ikke vise hvad de ser ift. Interaktion og så er jeg ret sikker på at han vil søge dig i stedet for børnene. Det vil de fleste børn gøre. 

Pædagogerne siger ikke autisme fordi det ikke er deres bord. (Og ingen af os ved om der er tale om autisme) pldagogerne kan fortælle om de udfordringer de ser, lave en handleplan med konkrete handlinger/tiltag som skal støtte jeres dreng. En del af handleplanen kan være at få hjælp udefra f.eks. PPR. 

Men lige nu snakker i frem og tilbage uden at komme videre. Få et møde hvor I får klarlagt hans udfordringer og hvilke tiltag der skal til. 

 

Mht. at fastholde ham - spørg dem om de har prøvet det og hvordan det gik? 

Men han skal jo ikke tvinges i en situation han ikke synes er behagelig at være i. Så det må jo være med respekt for hans grænser. Det kan være det er derfor de har slået dit forslag lidt hen. 

Ellers - ved ikke om det er en mulighed. Men måske kan de filme ham lidt så du kan se noget af det de taler om. Det er jo ikke sikkert de vil det da de nok forventer at du også udviser tillid til dem. 

 



Mht til at filme.... det kan jeg næsten garantere de ikke vil. Der vil være andre børn med på filmen - og det har forældrene ikke givet lov til.

Anmeld Citér

25. juni 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Smølfine123 skriver:



Mht til at filme.... det kan jeg næsten garantere de ikke vil. Der vil være andre børn med på filmen - og det har forældrene ikke givet lov til.



Det kan man komme uden om ved at spørge om lov. Det har de gjort i en børnehave jeg var i studiepraktik i. 

Så var det nogle formiddage med 3 andre børn. 

 

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym

Selvom det kan være rigtig svært at forstå og acceptere at ens lille guldklump har nogle vanskeligheder, så er det rigtig vigtigt at tage tyren ved hornene, så børnene kan få den ekstra støtte som de har brug for. Som en masse af de andre skriver, kan jeg virkelig anbefale jer at indstille jeres drenge til PPR, gerne i samarbejde med jeres vuggestue. Min egen dreng på 2 år og lige knap 2 måneder udviser desværre også mange forskellige tegn på autisme, og går pt i mini-dagpleje (special-dagpleje). PPR har virkelig været guld værd i forhold til ekstra støtte-muligheder til ham i vores tilfælde. Uanset om jeres dreng viser sig at have en diagnose eller ej, så betyder en tidlig indsats ofte rigtig meget i forhold børnenes udvikling på sigt.

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min søn på knapt 2 1/2 år, har desværre en del problemer henne i hans vuggestue. Jeg er meget bekymret, da jeg ikke oplever det samme hjemme. Langt fra! Og jeg er derfor i tvivl om det er dem der er noget galt med. Jeg er i tvivl om jeg skal skifte ham til en anden integreret vuggestue. Jeg har været henne og se på en anden og er meget positiv over den, men jeg vil heller ikke gøre ondt værre. Jeg er bange for at træffe et forkert valg, selvom jeg jo ved at det ikke kan blive værre! Jeg har det bare så dårligt når jeg aflevere A, fordi jeg ikke stoler på dem. Jeg føler ikke at de er der for ham og jeg føler ikke at de hjælper og guider ham. Måske at de har opgivet på forhånd?

A er en stille dreng. Altid glad, omsorgsfuld, elsker at ‘snakke’, og ellers bare forsigtig og observerende. Får hurtigt voksnes opmærksomhed og indleder tit lege med dem. Som at kaste en bold, gå på bobles, bygge togbane med dem også. Og også børn for den sags skyld.

Her får i lige et lang, men forkortet referat af hans problemstillinger.


Vuggestue
- A er dårlig til øjenkontakt og svær at ‘fange’ i opmærksomheden. Det er dog blevet meget bedre derhenne, og det har en anden pædagog rost ham meget for, til mig. De faste pædagoger har ikke nævnt det til mig!

Hjemme
- A har ingen problemer med øjenkontakt. Han kan dog være lidt svær at ‘fange’ hvis han lige har fundet noget legetøj der er rigtig sjovt. Her skal man kalde et par gange før at reagere.

Vuggestue
- A trækker sig i lege med andre børn. Han siger ikke fra hvis de andre tager legetøjet fra ham. Så går han bare sin vej og finder noget andet at lege med. Hvis han leger med et barn og der kommer andre til, trækker han sig ud af legen. De mener ikke han kan lege med de andre børn.

Hjemme
- Vi har ikke leget med mange børn på samme tid, men har jævnligt besøg af børn på hans alder. Her leger han fint lege sammen med det andet barn. Kigger på det andet barn og er opmærksom på hvad barnet gør og om det følger med i legen. Han siger fra, hvis det andet barn ville tage hans legetøj, ved at hvine og trække det til sig.
Det skal her nævnes at A ikke har et sprog endnu. Men det går stærk ligenu, og flere ord kommer til. Han er begyndt at ville gentage efter mig, og man kan tydeligt høre han gentager. Det er ikke korrekt, men der sker udvikling næsten dagligt pt.

Vuggestue
- A leger den samme leg med legetøjet. Han har svært ved at bruge sin fantasi. Eks skal toget køre på togbanen, og så er han ligeglad med om der er sat træer op, står heste eller andet. Bilen skal køre ned af bilbanen igen og igen. Den kører ikke lige en tur hen på bordet og rundt om dukkehuset og tilbage igen. De mener ikke han kan forestille sig ting.

Hjemme
- herhjemme stabler han klodserne(LEGO duplo) ovenpå hinanden og bygger et tårn. Tåget skal køre på togbanen. Så de er lidt ret. Men hvis jeg tager viser ham at tingene også kan andre ting, lytter og kigger han og gentager. Han laver mad i sit legekøkken hvor jeg lige skal ‘smage’ han vander blomsterne med hans vandkande (uden vand, men forestiller det) han tog kan også køre rundt på bordet, tv bordet og puttes ned i en skål osv. Og så kan de små mænd sidde på toget og blive kørt en tur. Så ja, der er lidt at arbejde med, men jeg synes ikke at det er bekymrende herhjemme.

Fordele ved vuggestue
Lille vuggestue med 12 børn. (Dog integreret med 40 børnehave børn også)

Deler legeplads med børnehave. (Så børnene kan spejle dig i ‘de store’

Ulemper
Jeg stoler ikke på vuggestuen

Alle A’s problemer er kommer efter han skiftede over i vuggestuen for et år siden. I den gamle vuggestue lå han i toppen i alt, pånær et enkelt knæk ved sprog. Han har gået i den nuværende siden han var 1 1/2 år

A er det ældste barn i vuggestuen. Den dreng der er tættest aldersmæssigt på ham er 1 år yngre. Ellers er der 2 piger som er hhv. 2 og 4 mdr yngre. Det bekymre mig at der ikke er drenge på hans alder som han kan lave med biler og andre drengeting med.

Fortæller ikke om fremskridt, men kun om de bekymrende ting.

Og så har jeg bare hørt og set så meget, skidt fra pædagogernes side. Børn der kommer til skade uden det bliver opdaget. Også slemme skader er sket. Pædagogerne der råber og irettesætter børn på en ubehagelig måde, hvilket er lang væk fra min tilgang til børn.

 

A’s udvikling er gået helt i stå, mener de. Han har faktisk slet ikke udviklet sig siden han startede i den vuggestue. Det er kun hjemme vi ser en udvikling. Han har ellers altid fulgt milepælene, og fik kun ros i gamle vuggestue.

Håber virkelig ikke at det er for rodet at læse!

Og håber så inderligt, at jeg kan få et råd med på vejen. Måske er der en pædagog der vil svare også? 

Det går mig meget på og jeg er rigtig bekymret.  jeg tænker på det hele tiden og har svært ved at sove om natten, fordi det hele bare gør mig så ked af det. Jeg er frustreret over ikke at vide hvad der er det rigtige at gøre. Jeg er begyndt at spekulere på om det min er autisme. Men hvorfor er han så normal hjemme? 

Triste, håbefulde og bekymrede hilsner.



Jeg har fire drenge - præcis som du beskriver. Alle fire er autister, jeg tænkte det faks inden jeg nåede læse det ord i din tekst..

 

- er han ene barn hjemme?

jeg ville ikke flytte ham så tæt på en børnehave start..

Anmeld Citér

25. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:



Jeg har fire drenge - præcis som du beskriver. Alle fire er autister, jeg tænkte det faks inden jeg nåede læse det ord i din tekst..

 

- er han ene barn hjemme?

jeg ville ikke flytte ham så tæt på en børnehave start..



Han har en lillesøster på 7 mdr  

 

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Min søn på knapt 2 1/2 år, har desværre en del problemer henne i hans vuggestue. Jeg er meget bekymret, da jeg ikke oplever det samme hjemme. Langt fra! Og jeg er derfor i tvivl om det er dem der er noget galt med. Jeg er i tvivl om jeg skal skifte ham til en anden integreret vuggestue. Jeg har været henne og se på en anden og er meget positiv over den, men jeg vil heller ikke gøre ondt værre. Jeg er bange for at træffe et forkert valg, selvom jeg jo ved at det ikke kan blive værre! Jeg har det bare så dårligt når jeg aflevere A, fordi jeg ikke stoler på dem. Jeg føler ikke at de er der for ham og jeg føler ikke at de hjælper og guider ham. Måske at de har opgivet på forhånd?

A er en stille dreng. Altid glad, omsorgsfuld, elsker at ‘snakke’, og ellers bare forsigtig og observerende. Får hurtigt voksnes opmærksomhed og indleder tit lege med dem. Som at kaste en bold, gå på bobles, bygge togbane med dem også. Og også børn for den sags skyld.

Her får i lige et lang, men forkortet referat af hans problemstillinger.


Vuggestue
- A er dårlig til øjenkontakt og svær at ‘fange’ i opmærksomheden. Det er dog blevet meget bedre derhenne, og det har en anden pædagog rost ham meget for, til mig. De faste pædagoger har ikke nævnt det til mig!

Hjemme
- A har ingen problemer med øjenkontakt. Han kan dog være lidt svær at ‘fange’ hvis han lige har fundet noget legetøj der er rigtig sjovt. Her skal man kalde et par gange før at reagere.

Vuggestue
- A trækker sig i lege med andre børn. Han siger ikke fra hvis de andre tager legetøjet fra ham. Så går han bare sin vej og finder noget andet at lege med. Hvis han leger med et barn og der kommer andre til, trækker han sig ud af legen. De mener ikke han kan lege med de andre børn.

Hjemme
- Vi har ikke leget med mange børn på samme tid, men har jævnligt besøg af børn på hans alder. Her leger han fint lege sammen med det andet barn. Kigger på det andet barn og er opmærksom på hvad barnet gør og om det følger med i legen. Han siger fra, hvis det andet barn ville tage hans legetøj, ved at hvine og trække det til sig.
Det skal her nævnes at A ikke har et sprog endnu. Men det går stærk ligenu, og flere ord kommer til. Han er begyndt at ville gentage efter mig, og man kan tydeligt høre han gentager. Det er ikke korrekt, men der sker udvikling næsten dagligt pt.

Vuggestue
- A leger den samme leg med legetøjet. Han har svært ved at bruge sin fantasi. Eks skal toget køre på togbanen, og så er han ligeglad med om der er sat træer op, står heste eller andet. Bilen skal køre ned af bilbanen igen og igen. Den kører ikke lige en tur hen på bordet og rundt om dukkehuset og tilbage igen. De mener ikke han kan forestille sig ting.

Hjemme
- herhjemme stabler han klodserne(LEGO duplo) ovenpå hinanden og bygger et tårn. Tåget skal køre på togbanen. Så de er lidt ret. Men hvis jeg tager viser ham at tingene også kan andre ting, lytter og kigger han og gentager. Han laver mad i sit legekøkken hvor jeg lige skal ‘smage’ han vander blomsterne med hans vandkande (uden vand, men forestiller det) han tog kan også køre rundt på bordet, tv bordet og puttes ned i en skål osv. Og så kan de små mænd sidde på toget og blive kørt en tur. Så ja, der er lidt at arbejde med, men jeg synes ikke at det er bekymrende herhjemme.

Fordele ved vuggestue
Lille vuggestue med 12 børn. (Dog integreret med 40 børnehave børn også)

Deler legeplads med børnehave. (Så børnene kan spejle dig i ‘de store’

Ulemper
Jeg stoler ikke på vuggestuen

Alle A’s problemer er kommer efter han skiftede over i vuggestuen for et år siden. I den gamle vuggestue lå han i toppen i alt, pånær et enkelt knæk ved sprog. Han har gået i den nuværende siden han var 1 1/2 år

A er det ældste barn i vuggestuen. Den dreng der er tættest aldersmæssigt på ham er 1 år yngre. Ellers er der 2 piger som er hhv. 2 og 4 mdr yngre. Det bekymre mig at der ikke er drenge på hans alder som han kan lave med biler og andre drengeting med.

Fortæller ikke om fremskridt, men kun om de bekymrende ting.

Og så har jeg bare hørt og set så meget, skidt fra pædagogernes side. Børn der kommer til skade uden det bliver opdaget. Også slemme skader er sket. Pædagogerne der råber og irettesætter børn på en ubehagelig måde, hvilket er lang væk fra min tilgang til børn.

 

A’s udvikling er gået helt i stå, mener de. Han har faktisk slet ikke udviklet sig siden han startede i den vuggestue. Det er kun hjemme vi ser en udvikling. Han har ellers altid fulgt milepælene, og fik kun ros i gamle vuggestue.

Håber virkelig ikke at det er for rodet at læse!

Og håber så inderligt, at jeg kan få et råd med på vejen. Måske er der en pædagog der vil svare også? 

Det går mig meget på og jeg er rigtig bekymret.  jeg tænker på det hele tiden og har svært ved at sove om natten, fordi det hele bare gør mig så ked af det. Jeg er frustreret over ikke at vide hvad der er det rigtige at gøre. Jeg er begyndt at spekulere på om det min er autisme. Men hvorfor er han så normal hjemme? 

Triste, håbefulde og bekymrede hilsner.



Må man høre hvordan det er gået? står lidt i samme situation.

Anmeld Citér

16. november 2021

God-mor

Anonym skriver:

Min søn på knapt 2 1/2 år, har desværre en del problemer henne i hans vuggestue. Jeg er meget bekymret, da jeg ikke oplever det samme hjemme. Langt fra! Og jeg er derfor i tvivl om det er dem der er noget galt med. Jeg er i tvivl om jeg skal skifte ham til en anden integreret vuggestue. Jeg har været henne og se på en anden og er meget positiv over den, men jeg vil heller ikke gøre ondt værre. Jeg er bange for at træffe et forkert valg, selvom jeg jo ved at det ikke kan blive værre! Jeg har det bare så dårligt når jeg aflevere A, fordi jeg ikke stoler på dem. Jeg føler ikke at de er der for ham og jeg føler ikke at de hjælper og guider ham. Måske at de har opgivet på forhånd?

A er en stille dreng. Altid glad, omsorgsfuld, elsker at ‘snakke’, og ellers bare forsigtig og observerende. Får hurtigt voksnes opmærksomhed og indleder tit lege med dem. Som at kaste en bold, gå på bobles, bygge togbane med dem også. Og også børn for den sags skyld.

Her får i lige et lang, men forkortet referat af hans problemstillinger.


Vuggestue
- A er dårlig til øjenkontakt og svær at ‘fange’ i opmærksomheden. Det er dog blevet meget bedre derhenne, og det har en anden pædagog rost ham meget for, til mig. De faste pædagoger har ikke nævnt det til mig!

Hjemme
- A har ingen problemer med øjenkontakt. Han kan dog være lidt svær at ‘fange’ hvis han lige har fundet noget legetøj der er rigtig sjovt. Her skal man kalde et par gange før at reagere.

Vuggestue
- A trækker sig i lege med andre børn. Han siger ikke fra hvis de andre tager legetøjet fra ham. Så går han bare sin vej og finder noget andet at lege med. Hvis han leger med et barn og der kommer andre til, trækker han sig ud af legen. De mener ikke han kan lege med de andre børn.

Hjemme
- Vi har ikke leget med mange børn på samme tid, men har jævnligt besøg af børn på hans alder. Her leger han fint lege sammen med det andet barn. Kigger på det andet barn og er opmærksom på hvad barnet gør og om det følger med i legen. Han siger fra, hvis det andet barn ville tage hans legetøj, ved at hvine og trække det til sig.
Det skal her nævnes at A ikke har et sprog endnu. Men det går stærk ligenu, og flere ord kommer til. Han er begyndt at ville gentage efter mig, og man kan tydeligt høre han gentager. Det er ikke korrekt, men der sker udvikling næsten dagligt pt.

Vuggestue
- A leger den samme leg med legetøjet. Han har svært ved at bruge sin fantasi. Eks skal toget køre på togbanen, og så er han ligeglad med om der er sat træer op, står heste eller andet. Bilen skal køre ned af bilbanen igen og igen. Den kører ikke lige en tur hen på bordet og rundt om dukkehuset og tilbage igen. De mener ikke han kan forestille sig ting.

Hjemme
- herhjemme stabler han klodserne(LEGO duplo) ovenpå hinanden og bygger et tårn. Tåget skal køre på togbanen. Så de er lidt ret. Men hvis jeg tager viser ham at tingene også kan andre ting, lytter og kigger han og gentager. Han laver mad i sit legekøkken hvor jeg lige skal ‘smage’ han vander blomsterne med hans vandkande (uden vand, men forestiller det) han tog kan også køre rundt på bordet, tv bordet og puttes ned i en skål osv. Og så kan de små mænd sidde på toget og blive kørt en tur. Så ja, der er lidt at arbejde med, men jeg synes ikke at det er bekymrende herhjemme.

Fordele ved vuggestue
Lille vuggestue med 12 børn. (Dog integreret med 40 børnehave børn også)

Deler legeplads med børnehave. (Så børnene kan spejle dig i ‘de store’

Ulemper
Jeg stoler ikke på vuggestuen

Alle A’s problemer er kommer efter han skiftede over i vuggestuen for et år siden. I den gamle vuggestue lå han i toppen i alt, pånær et enkelt knæk ved sprog. Han har gået i den nuværende siden han var 1 1/2 år

A er det ældste barn i vuggestuen. Den dreng der er tættest aldersmæssigt på ham er 1 år yngre. Ellers er der 2 piger som er hhv. 2 og 4 mdr yngre. Det bekymre mig at der ikke er drenge på hans alder som han kan lave med biler og andre drengeting med.

Fortæller ikke om fremskridt, men kun om de bekymrende ting.

Og så har jeg bare hørt og set så meget, skidt fra pædagogernes side. Børn der kommer til skade uden det bliver opdaget. Også slemme skader er sket. Pædagogerne der råber og irettesætter børn på en ubehagelig måde, hvilket er lang væk fra min tilgang til børn.

 

A’s udvikling er gået helt i stå, mener de. Han har faktisk slet ikke udviklet sig siden han startede i den vuggestue. Det er kun hjemme vi ser en udvikling. Han har ellers altid fulgt milepælene, og fik kun ros i gamle vuggestue.

Håber virkelig ikke at det er for rodet at læse!

Og håber så inderligt, at jeg kan få et råd med på vejen. Måske er der en pædagog der vil svare også? 

Det går mig meget på og jeg er rigtig bekymret.  jeg tænker på det hele tiden og har svært ved at sove om natten, fordi det hele bare gør mig så ked af det. Jeg er frustreret over ikke at vide hvad der er det rigtige at gøre. Jeg er begyndt at spekulere på om det min er autisme. Men hvorfor er han så normal hjemme? 

Triste, håbefulde og bekymrede hilsner.



Det lyder som en svær situation for dig at stå i, og med en hel masse tanker og følelser. Vores børn er jo et virkelig ømt punkt. 

Ud fra det som du beskriver, virker det til at du har mistet tilliden til pædagogerne i vuggestuen, hvilket i sig selv er problematisk, da der gerne skal være et godt samarbejde mellem pædagoger og forældre, så i i samarbejde med hinanden kan understøtte barnets trivsel. Nu er din søn 2,5, så jeg ville nok nøje overveje om det rigtige for ham er at skifte vuggestue, for han starter jo i børnehave lige om hjørnet. 

Pædagogerne ser nogle tegn hos din søn, som de deler med dig, fordi det skal de gøre. Det er deres pligt som pædagoger, og det kan godt gøre ondt ind imellem, især hvis i ikke oplever det på samme måde. Det handler på ingen måde om at i som forældre har fejlet. Det er så i sammen kan finde ud af en evt. fælles indsats for jeres søn. De er til for at hjælpe. Det er måske blevet kommunikeret uheldigt ud til jer - det ved jeg ikke. Men bed dem om et møde og evt. sammen med lederen af institutionen, så i kan tale det hele igennem og være åben om hvordan du opfatter situationen. Det er så vigtig med en åben dialog. Samarbejde fremfor alt. 

Mvh en vuggestue-pædagog. 

Anmeld Citér

16. november 2021

ramier

God-mor skriver:



Det lyder som en svær situation for dig at stå i, og med en hel masse tanker og følelser. Vores børn er jo et virkelig ømt punkt. 

Ud fra det som du beskriver, virker det til at du har mistet tilliden til pædagogerne i vuggestuen, hvilket i sig selv er problematisk, da der gerne skal være et godt samarbejde mellem pædagoger og forældre, så i i samarbejde med hinanden kan understøtte barnets trivsel. Nu er din søn 2,5, så jeg ville nok nøje overveje om det rigtige for ham er at skifte vuggestue, for han starter jo i børnehave lige om hjørnet. 

Pædagogerne ser nogle tegn hos din søn, som de deler med dig, fordi det skal de gøre. Det er deres pligt som pædagoger, og det kan godt gøre ondt ind imellem, især hvis i ikke oplever det på samme måde. Det handler på ingen måde om at i som forældre har fejlet. Det er så i sammen kan finde ud af en evt. fælles indsats for jeres søn. De er til for at hjælpe. Det er måske blevet kommunikeret uheldigt ud til jer - det ved jeg ikke. Men bed dem om et møde og evt. sammen med lederen af institutionen, så i kan tale det hele igennem og være åben om hvordan du opfatter situationen. Det er så vigtig med en åben dialog. Samarbejde fremfor alt. 

Mvh en vuggestue-pædagog. 



Tråden er tre år gammel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.