Har I ideer til et navn der passer til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.713 visninger
18 svar
1 synes godt om
19. juni 2018

Mamamunch

Hej allesammen

Håber I kan komme med lidt inspiration  Vi har en søn der hedder Cornelius. Han skal snart være storebror. Vi har allerede lagt os nogenlunde fast på et drengenavn, hvis det er en lillebror der kommer ud. Mht. pigenavne er det dog en anden sag, og det er her I kommer ind i billedet. Måske I kan komme på et fint pigenavn der ville passe godt til? 

Navnet skal kunne udtales på engelsk, da vi rejser en del og har familie og venner i udlandet 

Hit me med alle jeres forslag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2018

Ciss

Til lykke med baby på vej!

Jeg vil gerne foreslå Esmeralda. Det synes jeg er nydeligt.

Ellers kan Helena eller Clara også være forslag fra mig.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Mamamunch

Ciss skriver:

Til lykke med baby på vej!

Jeg vil gerne foreslå Esmeralda. Det synes jeg er nydeligt.

Ellers kan Helena eller Clara også være forslag fra mig.

Tusinde tak Ciss. Meget fine forslag  Esmeralda kan jeg egentlig godt lide, men måske er det alligevel nok ikke den helt rigtige mavefornemmelse. Clara og Helena er også meget fine. Clara har manden faktisk foreslået, og jeg synes det er meget fint og smukt, men jeg er i tvivl om det bliver for matchy med sådan to C-navne...?

Anmeld Citér

19. juni 2018

Ciss

Mamamunch skriver:

Tusinde tak Ciss. Meget fine forslag  Esmeralda kan jeg egentlig godt lide, men måske er det alligevel nok ikke den helt rigtige mavefornemmelse. Clara og Helena er også meget fine. Clara har manden faktisk foreslået, og jeg synes det er meget fint og smukt, men jeg er i tvivl om det bliver for matchy med sådan to C-navne...?

Forstår godt, hvad du mener.

Vi endte med to A-navne. Men det var simpelthen det eneste vi kunne enes om, så det blev sådan. Jeg tror aldrig, at børnene selv har fået nogen kommentarer til det.

Anmeld Citér

19. juni 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Elise

josefin

leonora

Claire

chloe

Esther

Ellen 

Frida

annabell

isabell

Anmeld Citér

19. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Saseline 

phillipa 

mine tre børn starter alle med A 

Anmeld Citér

20. juni 2018

merethe

Profilbillede for merethe
Mamamunch skriver:

Hej allesammen

Håber I kan komme med lidt inspiration  Vi har en søn der hedder Cornelius. Han skal snart være storebror. Vi har allerede lagt os nogenlunde fast på et drengenavn, hvis det er en lillebror der kommer ud. Mht. pigenavne er det dog en anden sag, og det er her I kommer ind i billedet. Måske I kan komme på et fint pigenavn der ville passe godt til? 

Navnet skal kunne udtales på engelsk, da vi rejser en del og har familie og venner i udlandet 

Hit me med alle jeres forslag 

Camilla

Maria

Hanna

Victoria

Emm

Tina

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mamamunch

Tak for forslagene. De falder desværre ikke rigtigt i smag Det skal være nogenlunde samme stil som vores søns navn. Det kan godt være, det bare er mig, men synes det virker underligt med sådan et helt "nyt" lidt poppet navn til et gammelt klassisk latinsk navn som Cornelius 

Anmeld Citér

20. juni 2018

Mamamunch

Mulllesmor skriver:

Elise

josefin

leonora

Claire

chloe

Esther

Ellen 

Frida

annabell

isabell

Leonora er faktisk et fint bud, som passer ret fint til - Tak for det 

Anmeld Citér

20. juni 2018

serinasmor

Mamamunch skriver:

Personligt ville jeg ikke have et problem med at det blev for Matchy med samme forbogstav .... 

OG jeg synes at Clara, Carolina eller Cecilia er gode bud på et pigenavn. 

Men måske kan du ikke bruge min holdning til om det bliver matchy til meget 

I vores husstand bor der 4 personer (Mor Far og 2 børn) alle med et fornavn der starter med S  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.