Baby umulig at putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2018

Anonymor

FruSteffensen skriver:

Hvor længe bliver han ved før han falder ned igen, hvis du bare er helt kold og kynisk og lader ham ligge og skrige-græde?

Den første nat vi praktiserede det du har beskrevet med at lægge ham i sengen og selv lade ham falde i søvn, skreg (protesterede) vores søn i 2 timer før han faldt til ro. Det var hårdt men nødvendigt for jeg var også smadret af at skulle vugge ham i søvn (siddende og hoppe på en stor pilatesbold ).

Siden da har det kun taget kortere tid, og i dag 3 måneder efter er det meget sjældent der er gråd.

Jeg kunne ikke drømme om at lade ham ligge og skrige i to timer, han skal ikke skrige sig selv utryg i søvn Det er super, det virkede for jer, og det er ikke noget jeg vil ind i en stor diskussion om, men det er helt udelukket for os at benytte den metode

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2018

Anonymor

100%anonym skriver:

Det lyder SÅ meget som min søn. Er ord - SLYNGEVUGGE 

den reddede min ryg og min nattesøvn og for ikke at blive skingrende sindsyg. 

Han blev puttet i den til han var 2 år. Når han faldt i søvn bar jeg ham over i hans seng og det vågnede han ikke af. Fra den ene dag til den anden tog jeg ham ud af den da han blev for stor til den. Og der var ingen problemer med at få ham til at sove i tremmesengen derefter. Han er nu rykket i juniorseng. Første nat i dag og han sov på 5 minutter. 

Men er den ikke farlig når han begynder at sætte sig op, vende sig osv. Eller hvordan?

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonymor

CKJ skriver:

Føler med dig.... også nummer 3 her , er 7 måneder... mEN kan sagtens puttes, men sover elendigt om natten.... jeg er totalt træt og udkørt. 10kg vejer bassefar her. Ryg gør ondt og de to store på 8 og 5 åviæ jo også rigtig gerne have deres mor. Puuuuuuh - jeg håber at det vender snart. Fra en træt mor til en anden .... idag vågnede vi 4.18. 

Vi kan ligeså godt komme igang jo... 

Puha, kram til dig! Det er sgu ikke sjovt!

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonymor

Smølfine123 skriver:

Prøv musicure musik... det er beroligende meditationsmusik. Det virkede her.

og så ville jeg ikke blive ved siden af ham hele tiden. Keg har altid holdt mine sønner vågne hvis jeg blev. Så hvis du kan synge en sang og så sætte stille musik på og gå og vende tilbage hvis ham, hvis han bliver ulykkelig er det måske en løsning. 

Det vil jeg se på, tak Som skrevet har jeg/vi forsøgt at gå til og fra, men det gør ikke den helt vilde forskel, desværre!

Anmeld Citér

18. juni 2018

100%anonym

Anonymor skriver:

Men er den ikke farlig når han begynder at sætte sig op, vende sig osv. Eller hvordan?

Jeg har aldrig haft problemer. Men havde den også hængende over min seng så hvis han kravlede ud faldt han 10 cm og landede blødt i sengen. 

Men han skal jo heller ikke sove i den hele natten. Jeg vuggede ham med den til han sov. Og når han var faldet i søvn rykkede jeg ham over i tremmesengen eller ned i min seng 

Anmeld Citér

19. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonymor skriver:

Puha, kram til dig! Det er sgu ikke sjovt!

Som dig, er jeg fagperson, tredjeganhsmor og har tænkt; easy easy.... jeg blev klogere �� 

håber jerer aften/nat gik bedre? 

Anmeld Citér

21. juni 2018

Stivdie

Min den første var fuldstændig som din, kolik-baby, hvor søvnmønsteret efterfølgende var smadret. Med hende fandt vi aldrig noget, der virkede og som fik det til at tage under to timer at putte. Da hun blev 9 måneder fandt vi dog ud af, at hun var ørebarn, så der droppede vi helt at lægge hende, og det næste år sad vi i et mørkt lokale med hende i armene/på skødet til hun faldt til ro og i søvn. Og samme fremgangsmåde, når hun vågnede om natten (8-15 gange hver nat). Jeg aner ikke hvordan vi overlevede det. Nu er hun 4 og kan falde i søvn selv, hvis vi går til og fra, men oftest tager det stadig en times tid inden hun finder ro. 

Hvis I også har mange opvågninger om natten vil jeg anbefale en kontrol hos en ørelæge, blot for at udelukke væske i ørerne. 

Og hvis intet andet virker vil jeg foreslå en vikle - den kan da i det mindste aflaster ryg og skuldre lidt, når den lille skal vugges i søvn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.