Baby umulig at putte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.622 visninger
16 svar
14 synes godt om
17. juni 2018

Anonymor

Hold nu kæft mand. Her står man som tredjegangsmor OG fagperson og tænkte nok på forhånd, man havde styr på det shit, selvom den næste i rækken er 5 år. Åhhhahahahaha I was wrong  måske fordi man har mange gode intentioner, men når man står med en kolik baby, to andre børn og kæmper med helbreddet, så kører man efter devisen whatever works.

Så de første sådan 4-5 mdr blev baby puttet til nat på vores bryst/mave, hvor vi lå og rokkede imens. Til lur i trillede vogn. Ved 4-5 måneder begyndte han at blive for sprælsk til at ville sove på vores bryst, så der har vi haft gang i diverse indtil vi endte på som nu at vugge ham i søvn i vores arme. Til lur stadig trille vogn.

Men han er altså 6 mdr nu. Og jeg ser både en fys og en kiro og tager fast smertestillende for ryggen, så jeg kan altså ikke holde til at vugge en 9.5 kgs baby om aftenen!

Her er hvad der sker. 

Vi samsover, men det er uanset om han puttes i egen seng eller vores. Men altså. Han får ren ble, tøjet af (han er varm og sover kun i ble). Bliver nusset, puttet i sin seng og får sin sut. 

Hvis vi er 'heldige' ligger han og pludrer og snakker et langt stykke tid, før han går i hysmode. Andre gange gør han det med det samme. Så begynder han at virre med hovedet fra side til side. Først brokker han bare. Så bliver han mere og mere gal før han til sidst Skrige-græder. Det handler ikke om tryghed, for ligger altså lige ved siden af ham. Har prøvet at holde ham i hånden. Have en hånd på hans mave. Nusse. Nynne sagte. Men intet virker andet end at tage ham op og få ro på ham og starte forfra. Til sidst har han så hidset sig så meget op vi må vugge ham i armene, og selv der vrider han sig af vrede, men vi kan ikke få ham til ro og til at sove på andre måder. 

Har prøvet at svøbe ham. At gå ud, hvis nu han blev forstyrret af os.. Men intet virker. 

Så hvad gør man? Han bliver jo ikke bare lidt vranten, altså han skriger sindssygt voldsomt, så det der med bare at være der og holde en hånd på ham, så får han bare hidset sig selv så meget op han ikke kan komme ned igen. 

Hjælp! Er så træt af det! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2018

100%anonym

Anonymor skriver:

Hold nu kæft mand. Her står man som tredjegangsmor OG fagperson og tænkte nok på forhånd, man havde styr på det shit, selvom den næste i rækken er 5 år. Åhhhahahahaha I was wrong  måske fordi man har mange gode intentioner, men når man står med en kolik baby, to andre børn og kæmper med helbreddet, så kører man efter devisen whatever works.

Så de første sådan 4-5 mdr blev baby puttet til nat på vores bryst/mave, hvor vi lå og rokkede imens. Til lur i trillede vogn. Ved 4-5 måneder begyndte han at blive for sprælsk til at ville sove på vores bryst, så der har vi haft gang i diverse indtil vi endte på som nu at vugge ham i søvn i vores arme. Til lur stadig trille vogn.

Men han er altså 6 mdr nu. Og jeg ser både en fys og en kiro og tager fast smertestillende for ryggen, så jeg kan altså ikke holde til at vugge en 9.5 kgs baby om aftenen!

Her er hvad der sker. 

Vi samsover, men det er uanset om han puttes i egen seng eller vores. Men altså. Han får ren ble, tøjet af (han er varm og sover kun i ble). Bliver nusset, puttet i sin seng og får sin sut. 

Hvis vi er 'heldige' ligger han og pludrer og snakker et langt stykke tid, før han går i hysmode. Andre gange gør han det med det samme. Så begynder han at virre med hovedet fra side til side. Først brokker han bare. Så bliver han mere og mere gal før han til sidst Skrige-græder. Det handler ikke om tryghed, for ligger altså lige ved siden af ham. Har prøvet at holde ham i hånden. Have en hånd på hans mave. Nusse. Nynne sagte. Men intet virker andet end at tage ham op og få ro på ham og starte forfra. Til sidst har han så hidset sig så meget op vi må vugge ham i armene, og selv der vrider han sig af vrede, men vi kan ikke få ham til ro og til at sove på andre måder. 

Har prøvet at svøbe ham. At gå ud, hvis nu han blev forstyrret af os.. Men intet virker. 

Så hvad gør man? Han bliver jo ikke bare lidt vranten, altså han skriger sindssygt voldsomt, så det der med bare at være der og holde en hånd på ham, så får han bare hidset sig selv så meget op han ikke kan komme ned igen. 

Hjælp! Er så træt af det! 

Det lyder SÅ meget som min søn. Er ord - SLYNGEVUGGE 

den reddede min ryg og min nattesøvn og for ikke at blive skingrende sindsyg. 

Han blev puttet i den til han var 2 år. Når han faldt i søvn bar jeg ham over i hans seng og det vågnede han ikke af. Fra den ene dag til den anden tog jeg ham ud af den da han blev for stor til den. Og der var ingen problemer med at få ham til at sove i tremmesengen derefter. Han er nu rykket i juniorseng. Første nat i dag og han sov på 5 minutter. 

Anmeld Citér

18. juni 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Føler med dig.... også nummer 3 her , er 7 måneder... mEN kan sagtens puttes, men sover elendigt om natten.... jeg er totalt træt og udkørt. 10kg vejer bassefar her. Ryg gør ondt og de to store på 8 og 5 åviæ jo også rigtig gerne have deres mor. Puuuuuuh - jeg håber at det vender snart. Fra en træt mor til en anden .... idag vågnede vi 4.18. 

Vi kan ligeså godt komme igang jo... 

Anmeld Citér

18. juni 2018

Babilooo

Prøv musicure musik... det er beroligende meditationsmusik. Det virkede her.

og så ville jeg ikke blive ved siden af ham hele tiden. Keg har altid holdt mine sønner vågne hvis jeg blev. Så hvis du kan synge en sang og så sætte stille musik på og gå og vende tilbage hvis ham, hvis han bliver ulykkelig er det måske en løsning. 

Anmeld Citér

18. juni 2018

Tip!

Baby er jo ret ligeglad med om du er 3. Gangs mor eller fagperson! Baby ønsker tryghed, og hjælp til at falde til ro. 

Prøv at søge på femmeemilies baby meditation, den koster vist lidt håndøre, men tror den er det hele værd. 

Anmeld Citér

18. juni 2018

Anonymor

Tip! skriver:

Baby er jo ret ligeglad med om du er 3. Gangs mor eller fagperson! Baby ønsker tryghed, og hjælp til at falde til ro. 

Prøv at søge på femmeemilies baby meditation, den koster vist lidt håndøre, men tror den er det hele værd. 

Jeg tænkte egentlig det fremgik, men måske ikke så - min pointe i at nævne var at være lidt selvironisk. At det er typisk at man har en masse erfaring, men så passer det bare ikke lige med ens baby. Du ved, haha, griner af mig selv/ruller øjne af mig selv 

Tak for tip, det kigger jeg lige på! 

Anmeld Citér

18. juni 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Her brugte vi en liander vugge som hang i loftet som vi vuggede med plus en musik uro det var det eneste der hjalp 

Anmeld Citér

18. juni 2018

Birthdaybaby

Nu skriver du “kolik-baby”, men er der nogen som helst sandsynlighed for at den kolik kan være en mild refluks? Bare ift mine egne erfaringer; det passer med at han er lidt stor af sin alder (spisning slukker halsbrand) og at han skal “distraheres i søvn” / foretrækker at falde i søvn uden at ligge fladt. Hvis det kunne være tilfældet, så findes der masser af gode råd (lægen først selvfølgelig. 

Hvis ikke, så er jeg lidt mere på bar bund, men vi havde en periode hvor vi “rokkede” vores datter ved at lægge hænderne fast på hendes mave og med et blidt pres trillede hende let fra side til side. Det er i hvert fald lettere end at løfte og vugge i armene. ��

Anmeld Citér

18. juni 2018

Mullemee

Vi brugte også den der nature sway til vores nummer to. Det var guld værd. Man kan vist låne den i 14 dage, og der er tilfredshedsgaranti på... Det var der i hvert fald da min på 4 var lille. Hun sov alle lure i den, og også om natten, hvis hun ikke kunne finde ro andre steder. 

Her hjalp det også at have et vaskemærke, som barnet kan nusse/holde fast i. Jeg ved godt. det lyder helt åndsvagt, men begge mine har ELSKET vaskemærker. Især mine lune, brugte T-shirts med vrangen ud og så vaskemærket i hånden. Vupti, så sov de.

Pøj, pøj. Jeg kan godt huske det.... 

Anmeld Citér

18. juni 2018

FruSteffensen

Hvor længe bliver han ved før han falder ned igen, hvis du bare er helt kold og kynisk og lader ham ligge og skrige-græde?

Den første nat vi praktiserede det du har beskrevet med at lægge ham i sengen og selv lade ham falde i søvn, skreg (protesterede) vores søn i 2 timer før han faldt til ro. Det var hårdt men nødvendigt for jeg var også smadret af at skulle vugge ham i søvn (siddende og hoppe på en stor pilatesbold ).

Siden da har det kun taget kortere tid, og i dag 3 måneder efter er det meget sjældent der er gråd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.