Højde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2018

Soonmom

Min dreng målte 84 cm (mener jeg) til 2 års undersøgelse

Tror han måler 86 cm nu 2 år og 3 måneder.

Min kæreste er 180 og jeg er 150 cm, såh jeg forventede heller ikke at få store børn. Desuden har drengene i min familie været små og tynde indtil konfirmationsalderes og så først vokset der 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2018

AlwaysAno

Jeg synes højden lyder ret normal. Altså som sagt er min 2 1/2 årige 91 cm og min 4 årige måler 101. Det har lægen aldrig kommenterer på.

Anmeld Citér

12. juni 2018

Carina:-)

Min på 2.5 er 81 cm 

Vi går til kontrol og har gjort der siden han var 5 mdr 

Lægerne forventer han bliver 160 høj 

Men han kan få væksthormon fra de 3-4 år hvis han ikke rykker. 

Synes 91 lyder fint 

Anmeld Citér

13. juni 2018

Misser1989

Børn vokser jo i ryk, kan være han pludselig tager et ordentlig ryk. 

Da min ældste var to år, var vi indlagt en uge for at få undersøgt om han dannede væksthormon. (Han havde kun vokset 2 cm. Siden han var 8 mdr). Alt var som det skulle være. Siden hen er han da vokset, men er stadig en af de mindste i klassen, han er 8 år og 123 cm. Lillebror på 5 år vokser ham snart over hovedet, med sine 118 cm  

Anmeld Citér

13. juni 2018

Anonym

De fokusere så meget på højde.

Min søn er tjekket i din anden ende fordi han er høj. Ikke en eneste gang blev det lyttet til min forklaring nemlig at mændene i min familie er lange og brede uagtet af deres forældres højde. 

Min mormor er 163 og morfar er 172 deres 3 sønner er 186, 188, 193 cm. 2 af dem har sønner og de også sådan nogle lange nogen. 

Jeg er 167 og min mand er 180, vores søn er snart 6 år og 132 cm. Så rigtig lang i forhold til andre. Men stadig helt normal når man kigger på mors familie. 

Men det eneste lægen fokusere på var at vores søn ikke passede ind i skemaet. Og da de så var færdige med det hele konstaterede han tørt "Ja så det nok genetisk" - no shit Sherlock 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.