Højde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
14 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2018

Anonym trådstarter

Argh! 

I dag var til en ekstra undersøgelse med vores søn. 

Igen igen kom snakkede om hans højde, at han er under gennemsnittet, selvom fokus var noget helt helt andet

Ja, han bliver ikke en høj mand, sådan er det. 

Til vores søns 2 års undersøglese, efter blevet undersøgt, bliver lægen helt stille, kigger ned - Jeg var på grænsen til at tude, jeg var så bange

så kom ordene: Han bliver ikke høj  som om det er noget at tude om. 

vores søn bliver imellem 168 til 180 cm, nej det er ikke det højeste men sådan er det. 

synes vikerlig der bliver kigget ned på det. 

- Holdt jeres læges estimating på højde på jeres børn engang? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2018

MorTil3+

Skide være med højden, bare han er sund og rask. Min mand er 164 høj og han er ikke generet af det. Han fulgte de andre børn højdemæssigt indtil han blev teenager så stoppede han med at vokse. Har en veninde hvis datter også er en lille lort hun er nok omkring 95 høj og vejer 13kg hun er lige rykket op i 98 i tøj og hun er 5 1/2 år. Vores dreng på 3 er vokset over hovedet på hende nu. Hun er selv ret ked af det over hendes højde fordi hun ikke helt kan det samme som andre børn på hendes alder, men lægen bliver ved at sige at det nok skal komme, meen jeg tvivler sq snart lidt. 

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym

Man kan få væksthomon.. så problemet er ikke så stort. Jeg fik væksthormon fra jeg var 13-18 da jeg ellers ville været blevet 138 cm ca. 

Hvor høj er faren og du..?

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym

MorTil3+ skriver:

Skide være med højden, bare han er sund og rask. Min mand er 164 høj og han er ikke generet af det. Han fulgte de andre børn højdemæssigt indtil han blev teenager så stoppede han med at vokse. Har en veninde hvis datter også er en lille lort hun er nok omkring 95 høj og vejer 13kg hun er lige rykket op i 98 i tøj og hun er 5 1/2 år. Vores dreng på 3 er vokset over hovedet på hende nu. Hun er selv ret ked af det over hendes højde fordi hun ikke helt kan det samme som andre børn på hendes alder, men lægen bliver ved at sige at det nok skal komme, meen jeg tvivler sq snart lidt. 

Str 98 som 51/2 år er da også lidt vildt. 

Det er mindre end mig inden alder og jeg har en kromosomfejl, der gør at jeg ikke producerede væksthormon nok. Ved de om hun fejler noget..?

Min søn bruger 120 og er 4 år - sjovt der kan være sådan en forskel

Anmeld Citér

12. juni 2018

AlwaysAno

Hvor høj er han da? Mim

2 1/2 årige måler 91 cm. Lægen sagde intet

om forventet sluthøjde.

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Man kan få væksthomon.. så problemet er ikke så stort. Jeg fik væksthormon fra jeg var 13-18 da jeg ellers ville været blevet 138 cm ca. 

Hvor høj er faren og du..?

MEN er Det er jo kun ved ekstreme tilfælde ???? 

Nysgerrig er der mange bivirkninger med kunstige væksthomoner ?

jeg er 160cm - far er 175 cm 

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym trådstarter

AlwaysAno skriver:

Hvor høj er han da? Mim

2 1/2 årige måler 91 cm. Lægen sagde intet

om forventet sluthøjde.

91 cm lige blevet 3 år

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym

Jeg var inde og kigge på kurverne - du kan søge på vækstkurve drenge alder. 

Her ligger din søn mellem 1-2 standart afvigelse fra gennemsnittet som ender på en højde lige omkring 180/181. så sluthøjden ifølge den fra er så mellem 168-176 ish. Min fætre er begge lave - den ene er 168. De har 3 dejlige børn og har haft et super liv. Man skal bare støtte dem i at de er fantastiske som de er

væksthormon behøver ikke at være helt ekstreme tilfælde. Jeg har ikke haft nogle bivirkninger, men har nok fået foræret 10-15 cm

jeg er selv en lille lort på 150 - og man vænner sig da til det. Jeg kunne ikke tænke mig et brød på 195

Anmeld Citér

12. juni 2018

Lje

91 cm lige blevet 3 år

Som jeg aflæser vækstskemaet (google det. Ligger på sundhed.dk) for drenge 0-20 år, så hedder normalområdet 90-104 cm ved 3 år og gennemsnittet 96 cm. 

Så lægens reaktion, hvis den var så voldsom, virker umiddelbart overkill. Men selvfølgelig værd at være OBS hvis væksten går yderligere i stå. 

Her er ham på 3 år 102 cm og bruger str. 104. Han har altid været en høj starut men hans højdekurve er stagneret lidt for tiden. Tænker, de vokser lidt i ryk.

Vh.

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Argh! 

I dag var til en ekstra undersøgelse med vores søn. 

Igen igen kom snakkede om hans højde, at han er under gennemsnittet, selvom fokus var noget helt helt andet

Ja, han bliver ikke en høj mand, sådan er det. 

Til vores søns 2 års undersøglese, efter blevet undersøgt, bliver lægen helt stille, kigger ned - Jeg var på grænsen til at tude, jeg var så bange

så kom ordene: Han bliver ikke høj  som om det er noget at tude om. 

vores søn bliver imellem 168 til 180 cm, nej det er ikke det højeste men sådan er det. 

synes vikerlig der bliver kigget ned på det. 

- Holdt jeres læges estimating på højde på jeres børn engang? 

Har også altid fået at vide at min søn ikke bliver høj. Men altså jeg er 1.66 og hans far er 1.76. Men hvis han blev 2 meter ville vi sq blive overraskede 

vi har dog aldrig fået det påpeget på en negativ måde. 

Min søn fylder 3 til august og er 90 cm høj. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.