Når omgangskredsen ikke selv har børn, så kan de have svært ved at forstå de beslutninger og prioriteringer, der kommer med det ( i er jo nu to meget forskellige steder i jeres liv). Nogle bliver også mere "kedelige" end andre, når børnene kommer, enten fordi man får nok i sig selv og sin familie eller fordi man simpelthen ikke kan overskue den samme mængde sociale aktiviteter som førhen.
Men hvis du føler der er noget, så synes jeg du skal spørge dem. Altså jeg føler i ikke inviterer mig med så ofte som tidligere og det er jeg ked af. Det kan jo tænkes, at de enten ikke mødes så meget mere eller at det er en form for misforstået hensyntagen fordi de ved du ikke har den samme tid til sociale aktiviteter mere.
Og spørgsmålet er måske om du selv synes det er lidt pinligt at gå hjemme, så du lægger nogle ting i det de siger, som de ikke mener. Men det er vel meget naturligt at spørge ind til folk, som har valgt anderledes end en selv for at prøve at forstå deres bevæggrunde.
Personligt ville jeg ikke kunne gå hjemme med mit barn, men fedt for dem der vælger det - vi skal jo netop alle vælge det der passer til vores familie. Tror der er lige så mange mødre (hvis ikke mange flere) som føler sig set ned på, fordi de valgte ikke at tage længere barsel med deres barn end de gjorde (for det er åbenbart i mange øjnes en synd at mor kun tager 6 måneders barsel selvom far er en helt hvis tager hele 4 uger)
Anmeld
Citér