MA/SA - Vente til efter første mens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne mennesker! 

Ja, jeg har lige haft en MA for nogle få dage siden i 11. uge
(døde i 8. uge)

Jeg er glad og lettet ved det, da jeg fra første dag havde en MEGET stærk fornemmelse af, at noget var fuldstændig galt.
Har været/er meget skruk, men vidste bare det ikke skulle være, og kunne faktisk slet ikke knytte mig til "barnet" uanset hvor meget jeg end prøvede. 

NÅRH! Men ikke destro mindre er vi begge kede af det. Det er accepteret og vi er lettede (og glade), men stadig kede af det.

Jeg (som så mange andre) fik af vide at vi skulle vente med at prøve igen til efter første menstruation.
Men mit spørgsmål er - hvorfor lige det?

Er det farligt hvis vi prøver igen med det samme?
Er det dømt til fiasko Er starten?
Er der risici eller andet?

Ja, faktisk er jeg bare mega nysgerrig, og jeg er en rigtig bangebuks, så tør ikke gøre andet end hvad lægerne har fortalt mig 

Stort knus herfra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2018

csigvard

Er ked af at høre, at du/I har været det igennem.. Har selv prøvet det i december sidste år..
Grunden til, at de råder folk til at vente til efter første mens, er alene den grund, at det så er nemmere at holde styr på, hvor langt man er/fastsætte termin.. Der er absolut ingen risiko forbundet ved det, det er ren og skær pga. det praktiske med at finde ud af, hvor langt man er..
Så hop I bare i kanen og ned hinanden .. Når det sker, så sker det.. Jeg blev gravid igen efter første mens, fordi vi (desværre) ikke fik ramt den første ægløsning..

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for dit svar!

Må være ærlig og sige at jeg er MEGET overrakset over det "bare" er det!
Her går man jo og tror det er et eller andet farlig!
(Jeg er måske en smule naiv) 

Men tusind tak for hjælpen! Du er en skat! 

Anmeld Citér

12. juni 2018

csigvard

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar!

Må være ærlig og sige at jeg er MEGET overrakset over det "bare" er det!
Her går man jo og tror det er et eller andet farlig!
(Jeg er måske en smule naiv) 

Men tusind tak for hjælpen! Du er en skat! 

Hehe kan godt forstå dig .. Jeg blev også noget overrasket, da lægerne fortalte mig det.. Og jeg kan huske, at jeg et par gange spurgte, om det var okay, at jeg blev gravid igen med det samme eller om der var nogle fare ved det.. Og hver gang sagde de, at der absolut ingen fare er ved det.. Det er bare meget nemmere for én selv og lægerne at fastsætte terminsdatoen, hvis man venter en cyklus.. De sagde derimod at jo hurtigere det gik, jo bedre rent fysisk, da kroppen allerede er i "graviditetsmode", og derfor vil det både være nemmere at blive gravid, samt kroppen bedre vil holde fast på barnet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.