Kære du
Sikke en svær omgang. Jeg er ked af ar høre om tabet af jeres baby og dermed også tabet af mange af de drømme og forventninger, der ligger i en graviditet.
Jeg fik egentlig bare lyst til at skrive til dig, at det er fuldt forståeligt og i orden at alting kører op og ned følelsesmæssigt i den næste lange tid. Der er ikke en opskrift på, hvornår man er “ovre det” - og man behøver sådan set heller ikke at holde modet oppe, hvis man i perioder ikke kan.
Man må sørge så længe det kræver, på den måde det kræver. Man må gerne være vred, urimelig eller fortvivlet. Og kun tiden vil vise, hvornår og hvordan I “kommer videre”. Sådan en oplevelse kan godt forandre én (eller ens parforhold) på godt og ondt også sætte sit præg på næstkommende graviditeter (hvis man ønsker at blive gravid igen).
Til sidst vil jeg blot skrive, at Landsforeningen Spædbarnsdød også yder støtte til par som mister under graviditeten - og at der er rigtig meget hjælp, viden og støtte at hente her, hvis man skulle føle at det var noget, man kunne få behov for.
Mange gode tanker til dig 
Anmeld
Citér