Min mand passer ikke på sig selv :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes næsten det værste her er, at han trækker jeres børn med ned.. hvis han godt er klar over at han lever problematisk, så synes jeg det er dybt dybt uansvarligt at han lader jeres børn gøre det samme. 

Han er en voksen mand. Du kan desværre ikke sætte et lys i hovedet på ham det får ham til at tage kampen op. Du har prøvet. Men du skal edermaneme tale med store bogstaver overfor ham ift jeres unger! Og helt seriøst, hvis han ikke kan finde ud af at sige fra, så ville jeg give et ultimatum. 

En ting er at han vælger at potientielt slå sig selv ihjel før tid. Men han skal sgu ikke tage et barn med i faldet. Han ved jo for pokker selv hvor svært det er at få vendt skuden når det først er galt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ca. 30 kg for meget og jo,. Han kan sagtens se problemet og siger at han vil gøre noget ved det. Der sker bare intet...

Jeg ved godt han selv skal ville det og det ville han også da han fik at vide at han havde fedtlever. Han blev bange og tabte sig 10 kg. Men så glemte han det og 8-10 kg er tilbage igen 

Jeg har flere gange fortalt ham at jeg er bange for at han dør, brugt alle argumenter, som jeg mener er relevante ift .hans livsstil. Desuden ønsker jeg ikke at vores børn vokser op uden far. Han ved det godt og jeg har ret - siger han, men det er bare tom snak, har jeg indset 

Mht .den 12 årige, så er han ikke min biologisk og bor ved sin mor. Vi ser ham hver anden weekend og jeg har desværre ingen indflydelse på ham. Og netop derfor er det vigtigt at hans far kommer ind i kampen. Jeg er nemlig også bekymret for sønnen. 

Jeg kunne ikke læse at dit første indlæg, at du ikke er mor til drengen. Når I er weekend forældre, så er dine muligheder begrænset, men det er din mands ikke - men hvis han ikke selv vil gå foran med et godt eksempel så er det op af bakke.

Jeg har desværre ingen gode råd, for når han godt ved at det er et sundhedsmæssig problem hans vægt, og han anerkender dine argumenter, men ikke gør noget alligevel, så ved jeg skisme ikke hvad du kan stille op. 

Anmeld Citér

12. juni 2018

Anonym

Jeg kan godt forstå du er bange for at  miste ham men du blev nødtil af behandle ham som det han er et voksen mennske som er gammel nok til at tag  ansvar for sine handlinger hvis ikke han vil hjælpes så kan du ikke hjælp han du skal pas på at du ikke ligger så mange  energi i dette så det i  sidste ende går ud over jeres børn jeg mener du sagtens kan lære jeres børn af liv  fornuftig  hvis du ligger din energi der          også husk at man  sagtens kan tabe sig ved at lave små ændringer ved af spise mindre og motionere mere sådan lever jeg og som jeg siger at med måde så skal alt nok gå der er inden ting der er 100% sundt hvis man aldrig motionere også tro jeg desværre der er mange der tro at det kedelig af motionere men det behov det lang fra værre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.