Børne fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2018

Ciss

Det kommer vel både an på, hvad som passer for jer, og hvad som passer for dem, I inviterer.

Selv arbejder jeg som regel eftermiddag på hverdagene, så jeg ville ikke kunne komme kl 16.

Svigerforældrene arbejder almindelig kontortid, men de er stort set altid i sommerhuset eller hos venner i weekenden, så hvis vi skal ha dem med, og jeg også skal være hjemme, er vi nødt til at holde det søndag eftermiddag. 

Så hvis jeres gæster kan komme på det tidspunkt er det da helt fint. Ting er ikke nødt til altid at blive holdt i weekenden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Lje

Anonym skriver:

Hej

synes i ikke det er i orden at invitere til børnefødselsdag på en hverdag fra kl 16.00 ish 

give aftensmad og så en lille kage efterfølgende uden klokken bliver 21.00- 22.00?

Jeg må ærlig indrømme jeg er kørte dødtræt i de Marathon børnefødselsdag der starter kl 11-12.00 og slutter kl 18.00 

det er sgu for meget da det er så mange børn i ens omgangskreds på samme tidspunkt 

Jeg ville nok droppe den små-aggressive retorik, når du inviterer. Så er der nok større mulighed for, at venner og familie fx vil flexe (hvis muligt) og gå lidt før, så de kunne være der kl. 16. 

For os ville eneste 'krav' (jeg ville ringe høfligt og spørge til dine tanker omkring spisning, når jeg modtog invitationen) være, at maden stod på bordet kl. 17:15, så der var tid til mad, kage, nattøj på og i bilen hjem - ramme sengen kl. 19. 

Så alt afhængig om din familie/venner er ligeså rigide med søvn, som vi er, så kan det sagtens fungere hvis du vil indgå kompromis om fx spisetid. Men spørg da dem, I plejer at invitere .

God fødselsdag.

Vh. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Børnehave er selvfølge kl 11- 12  

jeg tænker familie kl 15-16

For mig ville det have været en kæmpe stressfaktor på en hverdag at skulle fra job, hente trætte unger og så køre til fødselsdag. Min mand ville slet ikke kunne nå at være med. Det afhænger selvfølgelig også af, hvor langt væk, gæsterne bor, om de overhovedet kan nå fra arbejde, hente børn og nå frem allerede til kl. 16. 

Skulle det være, ville jeg foretrække en fredag, så det blev lidt mindre hektisk i forhold til at nå hjem og gøre klar til hverdag næste dag. Men jeg ville ikke have kunnet garantere veloplagte og friske børn som gæster der sidst på eftermiddagen. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså vi holder normalt fødselsdag for familien, lørdag eller søndag middag/eftermiddag, for at børnene (som jo er dem det handler om) får noget ud af det. Sidst på eftermiddagen og aften ville det være begrænset hvad de ville få ud af det, da de er trætte og skal i seng 

Synes bare snart alle holde deres børne fødseladag på en lørdag og søndag så alle vores weekender er booket  - vi vil jo gerne med men når man har en stor omgangskreds er det næsten mere en belastning når det er næsten 50 % af alle vores weekender 

så skal de altid være så laaaaaaaang tid fra 11 til kl 18.00..... 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Synes bare snart alle holde deres børne fødseladag på en lørdag og søndag så alle vores weekender er booket  - vi vil jo gerne med men når man har en stor omgangskreds er det næsten mere en belastning når det er næsten 50 % af alle vores weekender 

Så gå da hjem før. Eller sig nej tak! I vores vennekreds er der en stående aftale om at stress er en lovlig grund til at melde fra! Og vi tager altid hjem så vi kan nå at spise hjemme!

Anmeld Citér

10. juni 2018

Lje

Anonym skriver:

Hvorfor går I så ikke bare, på et tidspunkt, der passer jer, når I er ude? Ingen binder jer vel til stolen.

Og selv inviterer til fødselsdag med kaffe, boller og kage fra fx kl. 13-16? Så ved folk jo, hvad rammen er og ingen forventer hverken 11-18, aftensmad eller lign.

Det er for let en udfordring at løse til at blive så opgivende, som du fremstår, over det.

Vh.

Anmeld Citér

10. juni 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Hej

synes i ikke det er i orden at invitere til børnefødselsdag på en hverdag fra kl 16.00 ish 

give aftensmad og så en lille kage efterfølgende uden klokken bliver 21.00- 22.00?

Jeg må ærlig indrømme jeg er kørte dødtræt i de Marathon børnefødselsdag der starter kl 11-12.00 og slutter kl 18.00 

det er sgu for meget da det er så mange børn i ens omgangskreds på samme tidspunkt 

Min 14 årige havde fødselsdag der startede kl 18-22, den 11 årige var fra 15-18 og den yngste var fra 13-16. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså handler det om en børnefødselsdag for en 3 årig hvor alle børnehave vennerne er inviteret synes jeg det er for sent. Det er nok de færreste 3 årige der kan holde til at være oppe til kl. 21-22 med fuld drøn på leg hele tiden. 

Snakker vi familie ville jeg ikke have noget problem med at invitere til fødselsdag en hverdag. Det har vi gjort både da min søn fyldte 1 og 2 år. (Han har fødselsdag 5 dage før jul så weekenderne er oftest proppede).. Så har vi inviteret til kl. 15-16 stykker. Spist kage og kakao og aftensmad. Så har jeg puttet vores søn og gæsterne har drukket en kop kaffe inden de tog hjem. Det fungerede fint her

Anmeld Citér

10. juni 2018

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Der er vel ik nogen der siger i skal være der til kl 18. - kan i ik bare køre inden spisetid - efter kaffe og boller?? Det har vi gjort flere gange

Anmeld Citér

10. juni 2018

FruStolpe

Hej

Det ville passe os dårligt med en fødselsdag på en hverdag. Vi gør klar til putning når kl er 19. Så det kommer an på hvor langt vi skulle køre for det. 

Og i øvrigt er der mange der ikke er hjemme allerede kl 15-16 stykker. 

Vi holder altid børnefødselsdag for familien lørdag. De er inviteret til kl 13 og når kl er 16, Max 17 så er alle 20+ gæster gået igen. Det er super. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.