Hjælp til - Gå væk kat..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2018

Anonym

Lillefis90 skriver:

Hvor ser du det? For kan kun finde man ikke må, men der står intet om våbentilladelse, så må er andet sted. Sorry, nu tager tråden lidt en drejning. 

Der skal ikke gå debat i den. Men jo det er tilladt. På forsvarlig vis 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2018

Miti's mama

Har aldrig helt forstået det med at man skal holde katten på egen matrikel. Hbordan kan det lade sig gøre i praksis? Skal ejeren sætte sig ned og tage et alvorsord med dyret?

Brug spray til at holde den væk. Så længe den ikke volder skade kan jeg ikke se hvorfor man skal gøre et stort nummer ud af det.

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

Miti's mama skriver:

Har aldrig helt forstået det med at man skal holde katten på egen matrikel. Hbordan kan det lade sig gøre i praksis? Skal ejeren sætte sig ned og tage et alvorsord med dyret?

Brug spray til at holde den væk. Så længe den ikke volder skade kan jeg ikke se hvorfor man skal gøre et stort nummer ud af det.

Ved at holde den inde eller hvis man har have så hygge en kattegård så den ikke løber ud af haven. På den måde holder man den på egen matrikel. 

Som ejer har man ansvaret for dyret og dets sikkerhed. Så snart den forlader matriklen kan du ikke passe på den mere. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Miti's mama

Anonym skriver:

Ved at holde den inde eller hvis man har have så hygge en kattegård så den ikke løber ud af haven. På den måde holder man den på egen matrikel. 

Som ejer har man ansvaret for dyret og dets sikkerhed. Så snart den forlader matriklen kan du ikke passe på den mere. 

Det er helt rigtigt. Men kan du ikke se det for dig.

Ejer: Lille mis, vi må have et alvorsord

Kat: miav?

Ejer: ja, du render hen hvor du er til gene, så nu holder du dig fra andres ting, eller også er der ingen vådkost i en uge.

Men nu står barnevognen også i den fælles gård, så lidt spray burde kunne gøre alle tilfredse.

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

Miti's mama skriver:

Ejer: ja, du render hen hvor du er til gene, så nu holder du dig fra andres ting, eller også er der ingen vådkost i en uge.

Men nu står barnevognen også i den fælles gård, så lidt spray burde kunne gøre alle tilfredse.

Kan sagtens se det for mig. Men selvom gården er fælles. Så er barnevognen jo ikke fælles. 

Jeg har også forslået sprayen. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Sprit25

Miti's mama skriver:

Så man holde kræet inde i lejligheden! Eller bo et sted hvor den ikke generer andre. 

Ville du have samme holdning hvis det var en hund?

Anmeld Citér

11. juni 2018

Lje

Miti's mama skriver:

Det må man jo så, som ejer, tænke over INDEN man anskaffer sig en kat. Man kan jo fx holde vinduer og døre lukket. Så er katten jo på egen matrikel. 

Med ret så heftig katteallergi har jeg bestemt ikke lyst til, at jeg eventuel bare skulle affinde mig med mine naboers valg af kæledyr. Heller ej sprøjte en gang kemikalie-kat-gå-væk på min barnevogn. 

Folk må gerne have hovedet mindre oppe i røven på sig selv, når de anskaffer kæledyr. Herunder tage stilling til alle de opgaver, der følger med at have et kæledyr. 

Og inden der går buh-tud-tud-katten-er-et-frit-dyr-og-må-ikke-spæres-inde, så handler det igen om dyreejerens ansvar og ikke katten, som koncept. Jeg synes også, hunde er fantastiske men jeg bor i en mindre lejlighed på 6. sal. Uden elevator. Ergo er jeg mit ansvar bevidst og anskaffer mig ikke en hund. 

Vh.

Anmeld Citér

11. juni 2018

Marie2016

Jeg vil nødig rode mig ud i debatten om katte på andres matrikler, men vil blot foreslå, at du sætter en balje vand i vognen, hvor katten plejer at ligge. Det er rimeligt harmløst og let, men stadig ganske effektivt ��

Anmeld Citér

12. juni 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Der skal ikke gå debat i den. Men jo det er tilladt. På forsvarlig vis 

Helt så ligetil er det nu ikke. Det er korrekt, at der findes en lovgivning, der giver mulighed for at skyde katte, men som der står i dit citat, så skal ejeren først underrettes om, at man har tænkt sig at skyde dyret, hvis det strejfer på ens matrikel. Kan ejeren ikke findes, skal der indrykkes en general notits i en avis eller lignende. 

Jeg ved ikke, om det også var dig der tidligere i tråden skrev, at man må skyde dyr, når der er fare for skade, men en ridse på en barnevogn er ikke en skade, der giver lov til at skyde dyret. Jf. ulvedebatten lige nu, har det flere gange været oppe, at de kun må skydes, hvis de angriber mennesker eller husdyr, men de må ikke skydes, fordi de f.eks. ødelægger noget af hegnet ind til en fårefold. En ridse på en barnevogn må vist siges at være noget mindre skade.

En anden lovgivning gør det så også ulovligt at skyde en kat i en villahave, da der findes lovgivning for, hvor tæt på beboelse man må skyde, og det udelukker skud i næsten alle haver.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.