Hjælp til - Gå væk kat..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.589 visninger
18 svar
44 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

Anonym trådstarter

Vi bor i stuen og har altan med en lille trappe ned til gården. 

Vores barnevogn står forenden af trappen. 

Der bor en kat i en af de andre blokke, og den kat ligger sig hele tiden i rummet under barnevognen. (Ved ikke lige hvad rummet hedder men der hvor man evt kan stille pusletaske)

Hver gang jeg ser det og går hen mod barnevognen for at skræmme katten væk stikker den af.

Hvad kan jeg gøre?

Kan ikke lide katte og det er slet ikke okay den ligger der, så er der nogen der kender nogen idé til at den holder sig helt væk??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2018

Lje

Google for at se hvad netop din kommune anbefaler ifht. inddfangning og aflevering af katten til Kattens Værn eller lign. Med mindre du ved, hvem der ejer kræet og kan bede dem om, at holde katten indenfor/væk fra din terrasse (hvis de ellers respekterer din henvendelse) - ellers tag aktion derfra. 

Jeg var blevet rasende, hvis det var min terrasse og min barnevogn. Folk må holde deres husdyr hos dem selv. 

Vh.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Der bor en kat i en af de andre blokke, og den kat ligger sig hele tiden i rummet under barnevognen. (Ved ikke lige hvad rummet hedder men der hvor man evt kan stille pusletaske)

Hver gang jeg ser det og går hen mod barnevognen for at skræmme katten væk stikker den af.

Hvad kan jeg gøre?

Kan ikke lide katte og det er slet ikke okay den ligger der, så er der nogen der kender nogen idé til at den holder sig helt væk??

Evt. Fjern det "rum" Den ligger i, når du ikke triller og skal bruge det.

Og ro på med indfangning og andre "gode ideer", det er en uskyldig kat der bare har fundet et dejligt sted at være. De er en del af naturen, og skal have lov til at være her. Så må man jo stille sine ting indendørs hvis man synes det er helt forfærdeligt. Den tankegang forstår jeg simpelthen ikk, sorry. At det ikke er okay, ved den ikke. Herregud, den gør det IKKE for at fornærme dig !

Anmeld Citér

10. juni 2018

Lje

Anonym skriver:

Og ro på med indfangning og andre "gode ideer", det er en uskyldig kat der bare har fundet et dejligt sted at være. De er en del af naturen, og skal have lov til at være her. Så må man jo stille sine ting indendørs hvis man synes det er helt forfærdeligt. Den tankegang forstår jeg simpelthen ikk, sorry. At det ikke er okay, ved den ikke. Herregud, den gør det IKKE for at fornærme dig !

Et uskyldigt væsen javist. Men det er dens ejer, som skal sikre, den ikke generer andre/holder sig på egen matrikel. Det ligger i ansvaret som dyreejer. 

Så indfang katten, eller søg hjælp dertil, når kattens ejer ikke er sit ansvar bevidst. 

Vh.

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Uskyldigt dyr der ikke ved den gør noget galt - ganske rigtigt. 

Men nu siger lovgivningen sådan set at katte og dyr generelt skal holdes på egen matrikel. Desuden står der i lovgivningen at man (med våbentilladelse) har liv til at skyde dyret hvis den forvolder skade på andres ting. Og hvis katten så neget som ridser vognen er det faktisk en skade. (Jeg siger ikke katten skal skydes - elsker katte og dyr generelt) men det er nu engang lovgivningen. 

Det er ejerens ansvar og det skal overholdes. Nogen har atsma eller katteallergi og ligger katten sig oppe i selve barnevognen kan barnet faktisk lide utrolig meget skade. 

Også skal man samtidig huske at ikke alle synes at katte er fantastiske bare fordi man selv synes de er. 

Sætter jo heller ikke min tarantel løs i din stue fordi jeg synes den er det smukkeste og dejligste væsen der findes og du måske er rædselsslagen for den. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

100%anonym

Anonym skriver:

Hvad kan jeg gøre?

Man kan købe en spray i dyrehandleren der hedder gå væk hund/kat. Det kan du prøve at sprøjte i kurven. Det har en citron lugt som de ikke kan lide. Og ellers som andre siger. Indfang den og aflever til kattehjemmet 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Uskyldigt dyr der ikke ved den gør noget galt - ganske rigtigt. 

Men nu siger lovgivningen sådan set at katte og dyr generelt skal holdes på egen matrikel. Desuden står der i lovgivningen at man (med våbentilladelse) har liv til at skyde dyret hvis den forvolder skade på andres ting. Og hvis katten så neget som ridser vognen er det faktisk en skade. (Jeg siger ikke katten skal skydes - elsker katte og dyr generelt) men det er nu engang lovgivningen. 

Det er ejerens ansvar og det skal overholdes. Nogen har atsma eller katteallergi og ligger katten sig oppe i selve barnevognen kan barnet faktisk lide utrolig meget skade. 

Også skal man samtidig huske at ikke alle synes at katte er fantastiske bare fordi man selv synes de er. 

Sætter jo heller ikke min tarantel løs i din stue fordi jeg synes den er det smukkeste og dejligste væsen der findes og du måske er rædselsslagen for den. 

Så vidt jeg har forstået, så kom der en lov i 2014 om man ikke må skyde katte. 

Til TS: 

jeg ville prøve med “gå væk kat” spray eller hvis du ved hvem ejeren er, så kontakt personen. De skal holde katten på egen matrikel. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Anonym

Lillefis90 skriver:

Så vidt jeg har forstået, så kom der en lov i 2014 om man ikke må skyde katte. 

Til TS: 

jeg ville prøve med “gå væk kat” spray eller hvis du ved hvem ejeren er, så kontakt personen. De skal holde katten på egen matrikel. 

Jo så fremt du har vågentilladelse og den befinder sig på din matrikel. Så er det tilladt st skyde den. 

Anmeld Citér

11. juni 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Nej hun skal da ikke stå og ændre alt muligt for en kat. Hvad så hvis den hopper i vognen? SKal hun så bare flytte vognen! 

Brug gå væk kat, sæt en seddel op om at dyret skal holdes på egen grund ellers ringer du til kattens værn.

Anmeld Citér

11. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jo så fremt du har vågentilladelse og den befinder sig på din matrikel. Så er det tilladt st skyde den. 

Hvor ser du det? For kan kun finde man ikke må, men der står intet om våbentilladelse, så må er andet sted. Sorry, nu tager tråden lidt en drejning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.