De værste naboerne når man har børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2018

Troldemommi

Vi bor i et super dejligt rækkehus kvarter, men det er gamle og enlige som er langt i overtal herude, så når vores to ganske almindelige børn løber rundt og leger, så føler jeg vi er de mest larmende naboer i verden, men når jeg spørger vores naboer om de bliver generet af larmen, så siger de bare at det er dejligt at her er kommet noget liv, og nu har vi lige fået nye naboer, og de har 5 børn, så nu er vi ikke så larmende mere, ihvertfald i forhold til dem ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Vi er de larmende naboer.

5 hjemmeboende børn . Den ene med diverse diagnoser der gør at han skriger i stedet for at tale når han føler sig uretfærdigt behandlet .

Og det gør han mange gange om dagen.....

Vi elsker vores børn og elsker at være sammen også med de 3 store og deres familie. 

Vi elsker at grille snakke grine og drikke et par øl når vi endelig har weekend.

Vi snakker alle højt griner meget længe og højt vi diskuterer og larmer .

HELDIGVIS  har vi rummelige naboer .

Naboer der smiler vinker og kommer forbi for her er døren altid åben.

Naboer der rummer os rummer vores store familie

Rummer vores forskelligheder og særheder.

Akkurat som vi rummer vores naboers gøende hunde deres have redskaber deres trang til  at høre opera kl 07 om morgenen osv

For sådan er det med naboer . De er lige ved siden af med deres liv og det er det fede ved at bo midt i byen. Det liv der er lige her og lige omkring en. .

Så her er vi de larmende naboer 

Ja, men det har vi jo også, og vi er fuldstændig ligeglad, når de gøre de i dagtimerne! det er fint! - det gøre vi også! 

det er om aftenen efter kl 20.00 der virkelig pisser mig af - fordi vores søn sover ikke da hans værelse er ud til deres have - han sover i gennemsnit 1- 2 timer mindre nu da det er sommer pga. dem! fordi når de ikke er der falder han i søvn kl. 19-20, nu falder han i søvn over kl. 21.00!!! 

fordi de larmer så meget - det er altså bare ikke i orden. 

sådan fik vi bare aldrig lov at min mor - måtte gerne være ud, men ikke skrige og råbe efter kl. 20.00 og det var lige meget om det var hverdage eller weekenden og jeg havde stadig en fantastisk barndom 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja, men det har vi jo også, og vi er fuldstændig ligeglad, når de gøre de i dagtimerne! det er fint! - det gøre vi også! 

det er om aftenen efter kl 20.00 der virkelig pisser mig af - fordi vores søn sover ikke da hans værelse er ud til deres have - han sover i gennemsnit 1- 2 timer mindre nu da det er sommer pga. dem! fordi når de ikke er der falder han i søvn kl. 19-20, nu falder han i søvn over kl. 21.00!!! 

fordi de larmer så meget - det er altså bare ikke i orden. 

sådan fik vi bare aldrig lov at min mor - måtte gerne være ud, men ikke skrige og råbe efter kl. 20.00 og det var lige meget om det var hverdage eller weekenden og jeg havde stadig en fantastisk barndom 

Jeg kan sagtens forstå, at det er irriterende at din søn ikke kan sove, men på den anden side synes jeg også at kl.20.00 er tidligt at forvente helt ro i sommersæsonen. 

Det kan godt være, at du lærte det af din mor for måske 20 år siden ( ved ikke hvor gammel du er), men tiderne har jo ændret sig lidt på de år, så måske tænker mange forældre at det er okay med snakken og lidt larm i længere tid end til kl.20.00. 

Jeg ved selvfølgelig ikke om i også havde problemet sidste år, men maj/ juni måned i år har jo været helt specielt med hensyn til udendørs aktiviteter om aftenen, så hvis det regner hele juli måned kan det være at der er ro  

Anmeld Citér

9. juni 2018

Soonmom

Her er det ikke så meget naboerne (jo blokken overfor der nogle gange mener at det er helt okay at smide møbler over altanen eller stå med en vinkelsliber ud af vinduet 

Vi bor i rækkehus i en boligforeninger, hvor der rent faktisk står i vedtægterne at man ikke må larme mellem 12-14 - viseværten synes dælme tit at han skal gå med den der dumme "blæse blade væk maskine" eller slå græs udenfor vores hus mellem 12-14

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym

Jeg elsker mine naboer, men glæder mig som en gal til at flytte udenfor byen  

På den ene side bor er ældre udviklingshæmmet ægtepar. Super super søde og han vander mine blomster i forhaven. Men deres voksne børn/svigerbørn mangler hæmninger. Når de er på besøg kigger de ind i vires have og kommenterer på alt hvad vi laver. Men så er vi bare indenfor  

På den anden side bor er andet ægtepar som ikke vil skændes foran deres børn, så de gør det i haven foran alle naboerne  

Men ellers er der “bare” de sædvanlige larmende børn, gøende hunde og meget fritgående høns. 

Jeg bor i rækkehus, og sådan er livet 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg er sikker på at vores naboer er trætte af os ibdimindim. Vores datter havde kolik indtil 5-6 måneder og de sidste 6 måneder har hun sovet elendigt, så det er ofte med skrigeri om natten. Jeg tænkte meget over det i starten, men ærligt så tror jeg godt de kan fornemme at vi heller ikke synes det er sjovt 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym

Her er det nok også jeg og min datter der er de larmende naboer, det fandt jeg i hvert fald ud af jer i ugens løb, min ene nabo mente!! Min datter på 16 mdr. har et voldsomt temperament, og et nej bliver ikke taget godt imod. Så fik hun ellers sig lige en nedsmeltning fordi jeg ikke måtte vande blomsterne 

Jeg mærker meget efter hvornår der er grund til hurtig trøst og hvornår det er fordi det ikke lige går efter hendes hoved. Så jeg fortsætter med at vande - Vi bor i rækkehus - Ind over hækken smider min naboen en bemærkning om, om jeg da ikke kan trøste hende, hun græder HVER DAG, og det er ikke til at holde ud at høre på!! 

Jeg blev faktisk lidt chokeret, og skyndte mig ind med min datter. Sendte lige en besked til naboen på den anden side for at høre hvad hendes holdning var til det hele, om jeg skulle gå indendørs hver gang min datter græd. Hun var mere, Nej det genere overhovedet ikke mig, Du skal bare sige til hvis du får brug for en hånd!

Man bliver sku ked af sådan en bemærkning når man i forvejen tvivler sådan på sine evner som mor 

Men ja børn larmer, og det er sku træls også for os som står med dem! 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at det er irriterende at din søn ikke kan sove, men på den anden side synes jeg også at kl.20.00 er tidligt at forvente helt ro i sommersæsonen. 

Det kan godt være, at du lærte det af din mor for måske 20 år siden ( ved ikke hvor gammel du er), men tiderne har jo ændret sig lidt på de år, så måske tænker mange forældre at det er okay med snakken og lidt larm i længere tid end til kl.20.00. 

Jeg ved selvfølgelig ikke om i også havde problemet sidste år, men maj/ juni måned i år har jo været helt specielt med hensyn til udendørs aktiviteter om aftenen, så hvis det regner hele juli måned kan det være at der er ro  

Men jeg siger jo ikke Helt ro, bare man passer på

ikke råber til hinanden og skriger hysterisk - altså vi bor i rækkehus og bor meget tæt på hinanden 

vi var ude tol 22-23 i sommerferien, men efter kl 20.00 skreg vi ikke og larmede helt vildt - det påvirker på ingen måde vores sjove 

nej de er sådan hvert år 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Tystys14

Vores nabo på den ene side har 4 hunde som gør hver morgen fra kl 05.00 også i weekenderne. Hans hus ligger klods op og ned af vores og når de begynder at gø lyder det som om vægen mellem os slet ikke er der.

På den anden side har vi et par pensionister som hver sommer tror de på ferie i deres have, de spiller høj musik fra kl tidlig aften til sen nat og har mere end 10 gæster hver weekend som alle er højlydte.

Så ja vi er også trætte af vores naboere, vi bor heldigvis til leje og leder efter et hus på landet til os.

Når ja så ligger der et bilfirma over for os som laver sorte penge hver dag næsten til kl 24.00 hver der ofte står traktorer, motercykeler eller biler i tomgang så man er ved at blive skør. 

Anmeld Citér

10. juni 2018

Anonym

Min nabo har en frygtelig vane med at stoppe mig hver gang jeg er udenfor og stå og råbe ind af vinduerne hvis hun ikke kan se mig 

Min underbo har en knægt der græder 20 timer i døgnet OGSÅ om natten. Mand der belastende specielt fordi barnet altså er 1.5 år gammel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.