De værste naboerne når man har børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.651 visninger
20 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

Anonym trådstarter

Yes! Det er et brok indlæg 

jeg har brug for at høre jeg ikke er den eneste der “hader” sine naboer 

vi bor til leje i et rækkehus område - Dette er et familie område og vores ene nabo har teenager børn  både forældre og teenager råber til hinanden 

men vi har små børn 

de er ALTID ude, og snakker ikke sammen med råber til hinanden  sad indenfor med døren åben og snakkede med min mor på telefon, og hun spurgte har du gæster? - så højt snakker de

vi har sagt det til dem, vi har klaget det holder nogle dage så råber de igen 

jeg ved godt som teenager tror man, at man er verdens centrum - men som barn fik jeg altid at vide fra min mor i må gerne være ude men efter 20.00 skulle vi være stille - vilde ønske det var sådan her 

de snakker hver aften ude til kl 22 - 23

nåh det var mit brok i indlæg

- Har i også nogle larmende naboer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

migxher

Vi bor i lejlighed. Her til aften skulle vores nabo åbenbart hænge hylder op liiiige da mine unger er faldet i søvn. BUM 2 vågne og grædende unger. Endda på et tidspunkt hvor der faktisk skal være ro ifølge reglementet. 

Vores overbo er bare underlig og støvsuger og tænder tørretumbler på de underligste tidspunkter sent om aftenen. Og så lyder der seriøst som om de har elefanter nogle gange. 

Jeg glæder mig til den vi kan købe hus  

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Yes! Det er et brok indlæg 

jeg har brug for at høre jeg ikke er den eneste der “hader” sine naboer 

vi bor til leje i et rækkehus område - Dette er et familie område og vores ene nabo har teenager børn  både forældre og teenager råber til hinanden 

men vi har små børn 

de er ALTID ude, og snakker ikke sammen med råber til hinanden  sad indenfor med døren åben og snakkede med min mor på telefon, og hun spurgte har du gæster? - så højt snakker de

vi har sagt det til dem, vi har klaget det holder nogle dage så råber de igen 

jeg ved godt som teenager tror man, at man er verdens centrum - men som barn fik jeg altid at vide fra min mor i må gerne være ude men efter 20.00 skulle vi være stille - vilde ønske det var sådan her 

de snakker hver aften ude til kl 22 - 23

nåh det var mit brok i indlæg

- Har i også nogle larmende naboer? 

Vores naboer har 3 meget højtråbende drenge der altid skal hoppe på trampolin lige op af vores carport hvor vores datter sover i barnevogn. Hun kan sove fra alt undtagen dem, men de er virkelig også højtråbende. Når så de har vækket hende går de ind igen... Ja f*** jer tænker man så. Derudover har de en lille tæppetisser der er meget glad for at gø

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Vi bor i lejlighed. Her til aften skulle vores nabo åbenbart hænge hylder op liiiige da mine unger er faldet i søvn. BUM 2 vågne og grædende unger. Endda på et tidspunkt hvor der faktisk skal være ro ifølge reglementet. 

Vores overbo er bare underlig og støvsuger og tænder tørretumbler på de underligste tidspunkter sent om aftenen. Og så lyder der seriøst som om de har elefanter nogle gange. 

Jeg glæder mig til den vi kan købe hus  

JA vi glæder også helt vildt at flytte også - de laver seriøst meget stress med alt den larm

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vores naboer har 3 meget højtråbende drenge der altid skal hoppe på trampolin lige op af vores carport hvor vores datter sover i barnevogn. Hun kan sove fra alt undtagen dem, men de er virkelig også højtråbende. Når så de har vækket hende går de ind igen... Ja f*** jer tænker man så. Derudover har de en lille tæppetisser der er meget glad for at gø

Så træls ((( 

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym

Det her skal tages som harmløs brok, for reelt set synes jeg, at vores naboer er i deres fulde ret til at være i haven, snakke og slå græs på rimelige tidspunkter. Jeg vil bare tillade mig at brokke mig for min egen ros skyld  det er bare som om at det altid er LIGE når jeg har puttet baby til lur i haven, at de skal slå græs. Vi bor i rækkehus og meget tæt med ret små haver, så det støjer meget herinde.

Det er bare sjovt så forskel der er. Vi har et par der bor overfor os, de har også en lille. Der er gensidig forståelse, uden vi har snakket om det. Fx hvis vi kommer kørende på knallert og kan se fra afstand at deres barnevogn står ude, så stopper vi knallerten og trækker resten af vejen for at tage hensyn til deres barn. Og her i går kom jeg ud med klapvogn for at gå en tur med baby og hund, og da havde manden derhenne været ved at ordne have og sagde "åh, nu håber jeg ikke jeg kom til at vække jeres Bette" - kunne berolige ham med, at han havde været vågen længe. 

Den slags gensidig hensyn er dejligt. I ved, når folk ikke er forpligtet til det, men gør det alligevel af ren og skær empati og forståelse. Det gør vores naboer ikke. Den anden dag var de hjemme hele dagen og solede i haven. Satte baby om i forhaven, fordi der var ro. Så gik de derom, og trods de tydeligt kunne se vognen stå med sovende baby, gav de sig til at finde den eldrevet plæneklipper frem. Det havde jeg personligt ventet med, hvis jeg så nogens baby sov lige der.. 

Men som sagt! Jeg klandrer ikke som sådan vores naboer. De er i deres fulde ret og er ikke forpligtede til at tage hensyn indenfor almindelige timer. Og så har de også ét barn på 20, så tror bare ikke de kan huske hvordan det var. Så no Hard feelings, det kunne dog være rart hvis de tog hensyn til nogen ting - fx ventede med at slå græs i forhaven til vores søn ikke sov derude, når de alligevel bare er hjemme og slapper af hele dagen. 

Men pyt - man kan ikke få alt her i livet 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Carina:-)

Vi er de larmende naboer.

5 hjemmeboende børn . Den ene med diverse diagnoser der gør at han skriger i stedet for at tale når han føler sig uretfærdigt behandlet .

Og det gør han mange gange om dagen.....

Vi elsker vores børn og elsker at være sammen også med de 3 store og deres familie. 

Vi elsker at grille snakke grine og drikke et par øl når vi endelig har weekend.

Vi snakker alle højt griner meget længe og højt vi diskuterer og larmer .

HELDIGVIS  har vi rummelige naboer .

Naboer der smiler vinker og kommer forbi for her er døren altid åben.

Naboer der rummer os rummer vores store familie

Rummer vores forskelligheder og særheder.

Akkurat som vi rummer vores naboers gøende hunde deres have redskaber deres trang til  at høre opera kl 07 om morgenen osv

For sådan er det med naboer . De er lige ved siden af med deres liv og det er det fede ved at bo midt i byen. Det liv der er lige her og lige omkring en. .

Så her er vi de larmende naboer 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh jeg får altid æidt ondt i maven over sådan nogen nabo-tråde..

Jeg er nemlig den nabo der konstant går og føler mig som den larmende nabo og faktisk har det rigtig skidt med det.. netop fordi jeg ved hvordan folk på den anden side af hækken kan gå og mumle skældsord i skægget over sådan en nabo som mig.. men for satan jeg prøver! Mine unger er 3 og 6, vi bor i en lillebitte landsby på landet, men dog med naboer på begge sider af hækken.. og mine unger RÅBER og SKRIGER af hinanden halvdelen af tiden. De er som søskende er bedst. Elsker/hader. Og den store især bliver meget let sur på den lille og råber af hende og så skriger den lille til modsvar.  Jeg går konstant og tysser og minder om at der er andre mennesker der også gerne vi kunne være i deres haver. Og i øvrigt at de skal lade være at skændes sådan, men det er en anden snak. 

Mine unger græder ikke bare hvis de slår sig, føler sig uretfærdigt eller cyklen driller. De stikker i den der HELT store sirene af hyleri som kan høres langt borte.. og imens jeg går ig trøster og hjælper, tysser jeg og mit hoved fyldes med "for helvede! Naboerne, naboerne, naboerne" 

Jeg hader! At være den nabo der har de larmede børn. 

Oveni det, har jeg ingen kontakt til naboerne, så jeg aner ikke hvad de reelt tænker. På de år vi har bort her, har vi aldrig stødt på dem. Som om de flygter hvis der skulle opstå en mulighed for at sige Hej. Det er lidt underligt. Og bidrager ikke just til at jeg kan slappe af som den larmende nabo. 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tager mig selv i at blive irriteret over, at naboens knægt kører frem og tilbage på scooter i deres indkørsel... det kan han sagtens gøre i en time... 

eller i en periode, hvor moderen og sønnen skulle råbe til hinanden kl bæ om morgenen. Men det er jo det der hører med. 

Min datter larmer også, og vi har haft en hund, som de nok også synes var træls.. selvom vi prøvede at lære hende ikke at gø. 

Jeg står dog helt af, når folk slår græs kl 22-23 på en hverdag, og ja det sker. Og det sker ofte.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Generalt så har jeg den holdning at hvis man ikke kan lide larm, så må man smutte ud på landet, med langt mellem naboerne

Jeg vil gerne tage det hensyn at jeg ikke slår græs sent om aftenen, men jeg slår mit græs på alle andre uge dage, på det tidspunkt, som passer mig bedst.

Tager jeg hensyn til hvis naboen har små børn - Nope. Børn lærer at sove i lidt larm, hunde der gøer og alt muligt andet. 

Men jeg kalder min hund ind når den gør (igen), eller hvis ungerne går AL for meget amok, så får de også at vide de kan gå indenfor.

Men derudover så har vi gæster, legeaftaler, hunde på besøg, små og store børn på besøg, med lige præcis den larm/støj der nu følger med

Og det har mine naboer også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.