Det her skal tages som harmløs brok, for reelt set synes jeg, at vores naboer er i deres fulde ret til at være i haven, snakke og slå græs på rimelige tidspunkter. Jeg vil bare tillade mig at brokke mig for min egen ros skyld
det er bare som om at det altid er LIGE når jeg har puttet baby til lur i haven, at de skal slå græs. Vi bor i rækkehus og meget tæt med ret små haver, så det støjer meget herinde.
Det er bare sjovt så forskel der er. Vi har et par der bor overfor os, de har også en lille. Der er gensidig forståelse, uden vi har snakket om det. Fx hvis vi kommer kørende på knallert og kan se fra afstand at deres barnevogn står ude, så stopper vi knallerten og trækker resten af vejen for at tage hensyn til deres barn. Og her i går kom jeg ud med klapvogn for at gå en tur med baby og hund, og da havde manden derhenne været ved at ordne have og sagde "åh, nu håber jeg ikke jeg kom til at vække jeres Bette" - kunne berolige ham med, at han havde været vågen længe.
Den slags gensidig hensyn er dejligt. I ved, når folk ikke er forpligtet til det, men gør det alligevel af ren og skær empati og forståelse. Det gør vores naboer ikke. Den anden dag var de hjemme hele dagen og solede i haven. Satte baby om i forhaven, fordi der var ro. Så gik de derom, og trods de tydeligt kunne se vognen stå med sovende baby, gav de sig til at finde den eldrevet plæneklipper frem. Det havde jeg personligt ventet med, hvis jeg så nogens baby sov lige der..
Men som sagt! Jeg klandrer ikke som sådan vores naboer. De er i deres fulde ret og er ikke forpligtede til at tage hensyn indenfor almindelige timer. Og så har de også ét barn på 20, så tror bare ikke de kan huske hvordan det var. Så no Hard feelings, det kunne dog være rart hvis de tog hensyn til nogen ting - fx ventede med at slå græs i forhaven til vores søn ikke sov derude, når de alligevel bare er hjemme og slapper af hele dagen.
Men pyt - man kan ikke få alt her i livet 
Anmeld
Citér