Når man er gravid og går ned i tid ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2018

Tommelise

Mor11 skriver:

Du bruger af dine feriepenge, som du har optjent, så der er ingen ko på isen god ferie. Og selvfølglig må man holde ferie når man er på nedsat tid. 

Det fremgik bare ikke af det første indlæg, om hun er timelønnet eller månedslønnet med løn under ferie.

Så jeg var i tvivl, om arbejdsgiveren fik refusion for de manglende timer, og arbejdsgiveren kan ikke få refusion, når man holder ferie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Det fremgik bare ikke af det første indlæg, om hun er timelønnet eller månedslønnet med løn under ferie.

Så jeg var i tvivl, om arbejdsgiveren fik refusion for de manglende timer, og arbejdsgiveren kan ikke få refusion, når man holder ferie.

Men uanset, MÅ man altid holde ferie. Det kan så mest bare være et spørgmål om hvor meget der kommer i lønposen i perioden  

Anmeld Citér

9. juni 2018

Tommelise

Mor11 skriver:

Men uanset, MÅ man altid holde ferie. Det kan så mest bare være et spørgmål om hvor meget der kommer i lønposen i perioden  

Ja - men man skal give besked til kommunen (eller hvem det nu er), hvis der f.eks. er tale om refusion.

Og hvis man er sygemeldt (og det er TS jo ikke), så må man heller ikke bare holde ferie, uden at det er aftalt. 

Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Du bruger af dine feriepenge, som du har optjent, så der er ingen ko på isen god ferie. Og selvfølglig må man holde ferie når man er på nedsat tid. 

Tak for svar  

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Tommelise skriver:

Ja - men man skal give besked til kommunen (eller hvem det nu er), hvis der f.eks. er tale om refusion.

Og hvis man er sygemeldt (og det er TS jo ikke), så må man heller ikke bare holde ferie, uden at det er aftalt. 

Det kan være lidt af en jungle at finde rundt i.

Men alt hvad der har med refusion at gøre, er vel arbejdsgiverens bord at få styr på? Det har det i hvertfald været på mine jobs under graviditet hvor jeg også havde nedsat tid og senere sygemelding. Jeg skulle bare give en erklæring fra lægen og så ordnede kontoret resten. Og hvis jeg holdt fri eller ferie, holdt jeg fri som vanligt. Gjorde intet ekstra i form af at give nogen besked, udover min arbejdsgiver  

Anmeld Citér

9. juni 2018

Fitmommyherning

Mor11 skriver:

Men alt hvad der har med refusion at gøre, er vel arbejdsgiverens bord at få styr på? Det har det i hvertfald været på mine jobs under graviditet hvor jeg også havde nedsat tid og senere sygemelding. Jeg skulle bare give en erklæring fra lægen og så ordnede kontoret resten. Og hvis jeg holdt fri eller ferie, holdt jeg fri som vanligt. Gjorde intet ekstra i form af at give nogen besked, udover min arbejdsgiver  

Jeg har netop været møllen igennem og får ens arbejdsgiver refusion, så SKAL man melde det til kommunen, da de skal stoppe det i ferieperioden..

Anmeld Citér

11. juni 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Hej skønne mødre   Nogle der har helt styr på regler omkring ferie .. sagen er den jeg er gravid for anden gang og er efter 4 måneder blevet sat ned i tid til 25 timer om ugen på arbejdet af min læge da jeg ikke kan stå eller gå i mere end 5 -6 timer om dagen grundet begyndende bækkenløsning ( var hårdt ramt og sengeliggende første gang jeg fødte i 3 måneder sø lægen synes der skulle tages forholdsregler denne gang  .. men skal på ferie om en måned altså som er planlagt langt før jeg blev gravid som min chef også godt er klar over , men tænker om jeg enlig må det ?? jeg er ikke deltids sygemeldt men bare en muligheds erklæring vi har lavet på jobbet om mine timer da de godt kan se mit job er fysisk hårdt med mange tunge løft og for hårdt .. må jeg rejse eller må jeg enlig  ikke ?? Tænker arbejdet før refusion for de manglende timer men hvad med planlagt sommerferie ? Nogle der kender de regler ?   Eller kan min chef bare sige god for det ? 

Jeg har lige nærlæst dit indlæg, og jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, at du ikke er deltidssygemeldt.

Hvis lægen har sat dig ned på 25 timer, så er du vel deltidssygemeldt.

Mulighedserklæringen har jo erstattet den gamle lægeerklæring, som ikke findes mere.

Din arbejdsgiver kan vel heller ikke få refusion, hvis du ikke er deltidssygemeldt.

Anmeld Citér

11. juni 2018

Tommelise

Mor11 skriver:

Nej, hvis man er sygemeldt så må man ikke altid holde ferie. 

Her er der jo tale om graviditet, men man kan være (deltids)sygemeldt p.gr.a. mange ting.

Man må ikke holde ferie, hvis det forhaler helbredelsen, eller hvis det forhindrer én i at følge planlagte behandlinger.

I mange tilfælde skal man raskmeldes i den periode, ferien varer, og skal så sygemelde sig igen, når ferien er overstået - men som sagt må man ikke altid holde ferie.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.