Når man er gravid og går ned i tid ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
17 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej skønne mødre   Nogle der har helt styr på regler omkring ferie .. sagen er den jeg er gravid for anden gang og er efter 4 måneder blevet sat ned i tid til 25 timer om ugen på arbejdet af min læge da jeg ikke kan stå eller gå i mere end 5 -6 timer om dagen grundet begyndende bækkenløsning ( var hårdt ramt og sengeliggende første gang jeg fødte i 3 måneder sø lægen synes der skulle tages forholdsregler denne gang  .. men skal på ferie om en måned altså som er planlagt langt før jeg blev gravid som min chef også godt er klar over , men tænker om jeg enlig må det ?? jeg er ikke deltids sygemeldt men bare en muligheds erklæring vi har lavet på jobbet om mine timer da de godt kan se mit job er fysisk hårdt med mange tunge løft og for hårdt .. må jeg rejse eller må jeg enlig  ikke ?? Tænker arbejdet før refusion for de manglende timer men hvad med planlagt sommerferie ? Nogle der kender de regler ?   Eller kan min chef bare sige god for det ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg ville nok kontakte fagforeningen for at være sikker på at få det helt rigtige svar indenfor dit felt :)

bare indenfor butik er der jo 4 eller 5 overenskomster med hver deres regel om sådanne ting :)

Anmeld Citér

8. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej skønne mødre   Nogle der har helt styr på regler omkring ferie .. sagen er den jeg er gravid for anden gang og er efter 4 måneder blevet sat ned i tid til 25 timer om ugen på arbejdet af min læge da jeg ikke kan stå eller gå i mere end 5 -6 timer om dagen grundet begyndende bækkenløsning ( var hårdt ramt og sengeliggende første gang jeg fødte i 3 måneder sø lægen synes der skulle tages forholdsregler denne gang  .. men skal på ferie om en måned altså som er planlagt langt før jeg blev gravid som min chef også godt er klar over , men tænker om jeg enlig må det ?? jeg er ikke deltids sygemeldt men bare en muligheds erklæring vi har lavet på jobbet om mine timer da de godt kan se mit job er fysisk hårdt med mange tunge løft og for hårdt .. må jeg rejse eller må jeg enlig  ikke ?? Tænker arbejdet før refusion for de manglende timer men hvad med planlagt sommerferie ? Nogle der kender de regler ?   Eller kan min chef bare sige god for det ? 

Da jeg blev deltids sygemeldt lavede vi en mulighedserklæering. Arbejdsgiver får refusion for de timer du ikke arbejder og du fr din løn som sædvanlig. Du må gerne rejse. Jeg spurgte både læge og fagforening til råds da jeg skulle rejse ugen efter. Det var jo så en deltidssygemelding jeg fik og det lyder det også til det er det i laver

Anmeld Citér

8. juni 2018

Tommelise

Jeg ville tjekke med fagfolk, om du må rejse. Det er ikke sikkert, din arbejdsgiver kan modtage refusion, når du er på ferie.

Anmeld Citér

8. juni 2018

Fitmommyherning

Du skal snakke med kommunen(Ceb)(sygedagpengekontoret), da din løn skal sættes på stand-by den uge. Du kan kun rejse hvis du har optjent retten til feriepenge.

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Fitmommyherning skriver:

Du skal snakke med kommunen(Ceb)(sygedagpengekontoret), da din løn skal sættes på stand-by den uge. Du kan kun rejse hvis du har optjent retten til feriepenge.

Jeg har været ansat i 2 år og har optjent ferie lus jeg selv betaler min ferie så tænker de ikke får penge alligevel de 3 uger jeg har ferie ? 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da jeg blev deltids sygemeldt lavede vi en mulighedserklæering. Arbejdsgiver får refusion for de timer du ikke arbejder og du fr din løn som sædvanlig. Du må gerne rejse. Jeg spurgte både læge og fagforening til råds da jeg skulle rejse ugen efter. Det var jo så en deltidssygemelding jeg fik og det lyder det også til det er det i laver

Tænker nemlig også jeg gerne må da ferien er nået jeg  selv har optjent  og at de ikke får refusion under den alligevel . Tak for svar 

Anmeld Citér

9. juni 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været ansat i 2 år og har optjent ferie lus jeg selv betaler min ferie så tænker de ikke får penge alligevel de 3 uger jeg har ferie ? 

Nej præcis men Ceb skal have dokumentation herfor og sætte din refusion i bero.

var lige til samtale Omkring det torsdag...

Anmeld Citér

9. juni 2018

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Jeg betaler også selv min ferie

Anmeld Citér

9. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Du bruger af dine feriepenge, som du har optjent, så der er ingen ko på isen god ferie. Og selvfølglig må man holde ferie når man er på nedsat tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.